Kinderhaus je novo mjesto za edukaciju djece u Sarajevu

Kinderhaus je novo mjesto za edukaciju djece u Sarajevu

Novi pristup educiranja djece

Intervju: Asja Salkić, direktorica Kinderhaus

Kinderhaus je edukacijski centar na njemačkom jeziku.  Posjetom službene web stranici vidjet ćete da je u pitanju sasvim novi pristup educiranju djece. Edukacijiski tim Kinderhausa čine mlade dame koje svoju energiju i znanje na zanimljiv način prenose najmlađim. Tim čine: Šejla Gljiva u ulozi vodstva odgajateljskog odjela. Ako za nekoga možemo reći da je rođen za rad sa djecom to je definitivno Šejla. Šejla kao germanista donosi dugogodišnje iskustvo u radu sa djecom predškolskog uzrasta i nizom obuka u Montessori tehnikama rada, ali prije svega sveopću požrtvovanost da svaki dan djeci, ali i njenim kolegicama, izmami osmijeh na lice.  Ajla Eminović u ulozi nastavnice engleskog jezika. Profesionalnost, tačnost i strast prema jezicima i umjetnosti ukratko opisuju ovu dvostruku magistranticu anglistike i historije umjetnosti, ali ono što nas oduševljava je Ajlin nježni ali precizni pristup u nastavi engleskog jezika i ogromna kreativnost i vrhunske likovne vještine u radu sa djecom u našem “Art Corner”-u.  Anja Čurković u ulozi malo drugačijeg nastavnika tjelesnog. Anja svoj doprinos našem radu kao odgojno-edukativnom udruženju daje na inovativan način, tako što našim mališanima kroz igru prenosi drevne vještine yoga asana, tehnika disanja i meditacije koje sama proučava i praktikuje preko deset godina, sakupljajući iskustva i znanje u radionicama, obukama i ašramima diljem Evrope. Fetija Bahtijarević u ulozi šefa kuhinje. Fetija u ovu mladu ekipu donosi dugogodišnje iskustvo u radu u različitim renomiranim lokalnim, ali i internacionalnim kuhinjama i potrebnu dozu tradicije i zrelosti. Izazov da svoje tradicionalno znanje prilagodi našim modernim zahtjevima za zdravom, ali i ukusnom hranom iz sedmice u sedmicu rješava jelovnicima za koje smatramo da će nas razmaziti koliko su vrhunski.  Asja Salkić u ulozi glavnog odgovornog lica udruženja – direktorica. Asja je oličenje uspješne simbioze najboljih vrlina sa domaćeg podneblja i njemačkog govornog područja. Bez nje, njene stručnosti i dugogodišnjeg iskustva kao nastavnika, ali i njenog poduzetničkog duha i beskrajne snage motivacije, ništa od ovoga ne bi bilo moguće. U želji da prikažemo sve novosti i nove koncepte učenja i odrastanja razgovarali smo sa mladim timom koji vodi Kinderhaus.

Roditelj: „Zašto baš nosi naziv Kinderhaus? Da li je to zaista kuća za djecu?“

Asja Salkić : „Kinderhaus je kao što i sam naziv nagovještava dječija kuća, ali iz naziva se i nazire da je u pitanju njemačko jezičko edukativno udruženje. Naša ideja je bila stvoriti jedno posebno, radosno i ugodno mjesto za odrastanje, odnosno Kinderhaus, drugi dom za djecu, prostor koji podsjeća na pravu dječiju sobu, dnevni boravak, trpezariju i kuhinju kao što ih možemo zateći i u uobičajenim domovima. „

Roditelj: „Gdje ste našli inspiraciju za uređenje Kinderhausa?“

Asja Salkić: „Vodili smo se prije svega time da stvorimo lijep i ugodan prostor u kojem će se i djeca i odrasli osjećati slobodno, sigurno i opušteno. Inspiraciju smo našli između ostalog u estetici Skandinavkih stilova življenja i uređenja prostora koji uključuju principe poput minimalnizma, neutralnih boja, jasnih crta, prostranosti i urednosti.  Za profesionalnu i funkcionalnu realizaciju naših ideje i želja za prostor je bio zadužen arhitekta Emir Salkić koji nam je u mnogočemu olakšao proces renoviranja.

Imamo prirodno okruženje ispunjeno lijepim dnevnim svjetlom, živim biljkama, koje pročišćavaju zrak u prostoru, i drvenim namještajem i konstrukcijama.
Sve to u preglednom i prostranom prostoru otvorenog koncepta, nježnih boja i prirodnih materijala u kojem vlada domaća atmosfera i gdje se osjeti i miris domaćeg jela.“

Roditelj: „Koji pristup u učenje koristite kada su u pitanju usvajanja znanja?“

Asja Salkić: „Naš program nudi inovativne tehnike rada poput montessori principa kruga kao najboljeg načina grupne interakcije uz usvajanje novog znanja, joge i meditacije, časova engleskog jezika i kreativnih radionica iz oblasti umjetnosti, znanosti, kuhanja itd.,  i naše zdrave kuhinje na koju smo iznimno ponosni.

Činjenice da imamo generacijski mješovite grupe i da naša djeca sudjeluju u svakodnevnim logističkim aktivnostima kao što su postavljanje stola za ručak, pospremanje, pripremanje prostora za spavanje, briga o biljkama doprinosi razvoju samostalnost i solidarnosti kod djece.

Djeca u generacijski mješovitim grupama u kasnijem razvoju pokazuju više akademske vještine, imaju jače samopouzdanje, bolje razvijene socijalne vještine, te bolji odnos prema prijateljima u vrtiću, a kasnije i školi. Grupe u kojima djeca brinu jedni za druge, uče jedni od drugih, te uče jedni druge jačaju dječju svijest, jer svako dijete doprinosi grupi na jedinstven način.

Moramo spomenuti i na našu kolekciju pametnih materijala za igranje i učenje koju djeca jako vole, a pri tome su i estetski jako ugodni za oko.“

Roditelj: „Kako je rad sa najmlađima organiziran?

Asja Salkić: „Naša struktura dana je organizirana oko fiksnih dnevnih rutina isprepletenih slobodnom igrom i interakcijom djece. Tako recimo započinjemo dan zdravim doručkom za kojim slijedi jutarnji krug u kojem djeca usvajaju nove pojmove. Djeca svakodvenvno rade jogu u kombinaciji sa raznim vježbama koje im se kroz igru približavaju, zatim naši časovi kreativnog stvaralaštva gdje djeca, pored toga što stvaraju divna umjetnička djela, usavršavaju i motoričke i kognitivne vještine. Naravno, neizostavni su naši dani čitanja gdje više vremena posvetimo čitanju knjiga i priča djeci, a i gdje djeca mogu individualno listati i čitati knjige u tišini i miru.

Roditelj: „Kako roditelj reagiraju na ovakve koncepte učenja?“

Asja Salkić: „Do sada imamo zaista samo pozitivan feedback od roditelja, a dječija radost i činjenica da rado dolaze u Kinderhaus je sva potvrda koja nam treba. Naravno, pratimo i razvoj djece i možemo reći da se kod djece koja su nama izvjesno vrijeme vide značajni pomaci u socijalnim, motoričkim i jezičkim vještinama i to također govori samo za sebe. Naša najbolja i najdraža ocjena su dječiji osmijesi!“

Roditelj: „Da li je pandemija utjecala na broj polaznika?“

Asja Salkić: „Obzirom da su se vrata Kinderhausa otvorila u jeku pandemije zahvalni smo i zadovoljni odazivom i brojem polaznika, koji naravno ovisno o situaciji oscilira. Budući da poduzimamo sve neophodne mjere zaštite i da iznimno vodimo računa o urednosti i čistoči prostora smatramo da imamo zasluženo povjerenje porodica koje nam prepuštaju brigu o svojoj djeci. „

Roditelj: „Za kraj imate li nešto poručiti roditeljima koji čitaju naš časopis?“

Asja Salkić : „Prije svega želimo pozdraviti i izraziti solidarnost sa svim roditeljima, znajući da je to najzahtjevniji i najodgovorniji posao na svijetu. Prepustiti nekome brigu za svoje dijete iziskuje duboko povjerenje na kojem smo mi jako zahvalni i koje iskreno cijenimo i u svakom trenutku težimo da ga opravdamo i čak nadiđemo očekivanja. Zato svima koji već nisu poručujemo da nas zaprate na društvenim mrežama kako bi mogli uživati u našem šarlikom sadržaju i sami sebi stvoriti sliku o našem radu.

Našim sarajevskim roditeljima možemo poručiti da su vrata Kinderhausa figurativno širom otvorena za njih i njihove mališane, doslovno su zaključana jer nam je sigurnost djece na prvom mjestu.“