Kajsije tokom trudnoće: prehrambena vrijednost i zdravstvena korist

Kajsije su dobar izvor vlakana, željeza, kalija i kalcija

Voće je zdrava alternativa za zasititi želju za šećerom tokom trudnoće. Ono omogućuju prehranu, a također ugoditi vašoj žudnji za slatkim i opipljivim okusima. Jedno takvo voće koje biste danas možda željeli konzumirati su kajsije, koje su dobri izvori osnovnih hranjivih sastojaka kao što su željezo, kalij i kalcij. U nastavku teksta vam donosimo više informacija o sigurnoj konzumaciji kajsija u trudnoći, koristima i nuspojavama voća te preporučenom unosu.

Prvo pitanje koje se nameće jeste mogu li trudnice jesti kajsije? Odgovor je: Da. Kajsija je dobar izvor vitamina A i C, kalija i željeza. Međutim, sjemenke se ne smiju jesti jer imaju određenu hemikaliju koja se može metabolizirati u cijanid, što je štetno za majku i dijete. Kako jestivi dio voća može sadržavati i manje količine hemikalije, dobro je voće jesti umjereno.

Prehrambeni profil kajsije

Prosječna težina jedne kajsije je oko 35 grama. Oko 100 grama kajsije sadrži 48 kalorija, 0,38 grama masti, 11,12 grama ugljikohidrata, 2 grama dijetalnih vlakana, 13 mg kalcija, 0,39 mg željeza, 10 mg magnezija, 259 mg kalija i 23 mg fosfora. Kajsija također sadrži oko 10 mg vitamina C i 96 µg vitamina A (IU (4)).

Kasija je dostupna i u sušenom obliku. Mnoge buduće mame postavljaju pitanje mogu li sušene kajsije uzrokovati zatvor tokom trudnoće? Odgovor je NE. Kasije  su dobar izvor vlakana i mogu vam zapravo olakšati sve probleme sa konstipacijom. Uključite kajsije kako biste dodali više vlakana u prehranu, ali držite unos ograničen na preporučene količine kako biste izbjegli nuspojave.

Blagodati zdravlja kajsije u trudnoći

Tokom trudnoće jesti svježe ili suhe kajsije. Kajsije jačaju imunitet i poboljšava vid djeteta; dobar je izvor beta karotena, spoja koji se u tijelu pretvara u vitamin A. Konzumiranje kajsija u trudnoći može pomoći razvoju djetetovog vida, imunološkog sistema i staničnog tkiva.

Kajsija je dobar izvor kalija koji pomaže u održavanju ravnoteže tekućine i normalnog krvnog tlaka. Plod također može pomoći u smanjenju rizika od slabljenja kostiju i bubrežnih kamenaca. Osušene i svježe kajsije mogle bi biti jedna od najboljih opcija koje ćete imati u svojoj trudnoće.

Konzumiranje kajsija tokom trudnoće pomaže u razvoju djetetovih tkiva. Vitamin A koji se nalazi u kajsijama pomaže u razvoju djetetovih tkiva, ali unos vitamina A trebao bi biti u granicama da se spriječi predoziranje.

Tokom trudnoće vam je potrebno dodatnih 300 kalorija za rast i razvoj djeteta. Uzimanje kajsija mogla bi biti dobra opcija za ispunjavanje ovog zahtjeva. Ovo hranjivo voće možete jesti kad ste trudni, ali umjereno. Ali, treba izbjegavati kajsiju u nekim slučajevima.

Mogući nuspojave kajsije u trudnoći

Prekomjerno konzumiranje kajsije može dovesti do nekoliko nepovoljnih ishoda, iako ne postoje studije koje bi poduprle ove teorije. Ako tokom trudnoće osjetite pojavu plinova i nadimanje, možete izbjeći ili smanjiti unos hrane poput  kajsije koje sadrže poliole. Sjemenke kajsije sadrže spoj zvan amigdalin, koji se također naziva laetril (polu-sintetički i pročišćeni), a koji se koristi kao sredstvo protiv raka. Iako nema ispravnih dokaza o toksičnosti ovog spoja, žvakanjem zrna mogu se slomiti amigdalin i osloboditi spoj zvan cijanid, što nije dobro za zdravlje trudnoće.

Potrebno je više studija kako bi se utvrdilo ima li ovo voće negativan utjecaj na zdravlje trudnoće. Da bi ostale sigurne, trudnice trebaju konzumirati kajsije umjereno i nakon savjetovanja s liječnikom.

Svježa ili sušena kajsije u trudnoći: što je bolje i zašto?

Oba oblika kajsije sigurna su za konzumaciju tokom trudnoće. Sušena kajsija je dehidrirani oblik svježeg voća, ali hranjivi elementi su netaknuti. Međutim, to se također treba konzumirati u ograničenim količinama. Konzumiranje kajsija je preporučene i zdravlje. No, kao buduća majka treba te biti oprezni u količinama različitih namirnica koje uzimate. Sve viška može biti štetno. Također, izbjegavajte jesti koštice ili sjemenke kajsije kako biste izbjegli nuspojave. Ako imate bilo kakvih nedoumica ili osjećate nelagodnost nakon jela voće, posavjetujte se s ljekarom.

POVEZANI ČLANCI

Zadnje objave