Zašto djeca trebaju jesti više voća?

Zašto djeca trebaju jesti više voća?

Natjerati djecu da jedu više voća i povrća veliki je cilj mnogih roditelja. Nije iznenađujuće što ih je obično lakše natjerati da jedu više voća nego povrća.

 

Zdravstvene prednosti jedenja voća

  • Dobra nemasna hrana
  • Nizak sadržaj soli
  • Malo kalorija
  • Zdrava hrana bez holesterola
  • Obično su dobri izvori kalija, vlakana, vitamina C i folata

 

Koliko voća jesti svaki dan

Slijedeći savjete o prehrani, preporučuje se da:

Djeca od 2-3 godine svakodnevno pojedu 1 tanjirić voća

Djeca od 4-8 godina svakodnevno jedu 1 do 1 1/2 tanjirića voća

Djevojčice od 9 do 13 godina svakodnevno pojedu 1 1/2 tanjirića voća

Djevojke od 14 do 18 godina svakodnevno pojedu 1 1/2 tanjirića voća

Dječaci od 9-13 godina svakodnevno pojedu 1 1/2 tanjirića voća

Dječaci od 14-18 godina svakodnevno pojedu 2 tanjirića voća

Kad razmišljate o veličini porcija i dnevnim preporukama za voće, imajte na umu da je 1 tanjirić voća obično jednaka tanjiriću narezanog ili nasjeckanog voća ili:

  • Mala jabuka
  • Velika banana
  • Oko 32 bobice grožđa bez sjemenki
  • Srednji grejpfrut
  • Velika naranča
  • Velika breskva
  • Srednja kruška
  • Oko 8 velikih jagoda
  • 1/2 šolje grožđica

Iako se čaša 100% voćnog soka, uključujući sok od jabuke i sok od naranče, može računati kao porcija voća, mnogo je bolje umjesto soka jesti cjelovito voće koje ima više vlakana.

Kako natjerati djecu da jedu više voća

Navesti djecu da jedu voće obično nije tako teško kao i navesti ih da jedu povrće. Većina voća ima lijep slatkast okus i već se obično smatra zabavnom grickalicom.

Ipak, ako vaše dijete ne jede puno voća, nekoliko lakih savjeta koji će ga potaknuti da jede više voća uključuju sljedeće:

Jednostavno učinite voće dostupnijim u svom domu, uključujući i cijelo voće i isjeckano voće za brzi međuobrok

Ponudite razne mogućnosti, uključujući svježe voće, i dopustite djetetu da ih pomogne pokupiti u samoposluzi ili tokom putovanja na pijacu

Dodajte voće, poput banana ili bobičastog voća, kao dodatak žitaricama za doručak, jogurtu itd.

Dopustite djetetu da umoči kriške voća u preljev s malo masnoće

Napravite voćni smoothie

Dajte dobar primjer jedući razno voće svaki dan.