Uravnotežene prehrane za malu djecu

Uravnotežena prehrana sastoji se od bjelančevina, minerala, vitamina i ugljikohidrata te zadovoljava dnevne potrebe kalorija vašeg mališana.

Žali li se vaše dijete na slabost? Čini li vam se da se dosađuje? Često se razboli? Ako je vaš odgovor na ova  pitanja potvrdan, vaše dijete može imati prehrambene nedostatke ili nepravilne i nezdrave prehrambene navike. Pročitajtetekst u nastavku da biste saznali što je uravnotežena ishrana za malu djecu.

Što je uravnotežena prehrana za dijete?

Uravnotežena prehrana vrlo je korisna za zdravlje i dobrobit djece. Uravnotežena prehrana sastoji se od bjelančevina, minerala, vitamina i ugljikohidrata te zadovoljava dnevne potrebe kalorija vašeg mališana. Vašem djetetu treba oko 50% kalorija iz ugljikohidratima, 30% za masti i 20% za bjelančevine. Kao roditelj, morate osigurati da vaše dijete jede hranu iz svih grupa hrane.

Hranjiva sredstva koja uključuju u uravnoteženu prehranu: Ovdje smo naveli glavne hranjive tvari koje treba uključiti u uravnoteženu prehranu mališana.

1. Ugljikohidrati:

Mališani trebaju prave količine ugljikohidrata za dovoljno energije. To uključuje hranu od cjelovitih žitarica poput hljebai tjestenine.

2. Proteini: Proteini su najvažniji hranjivi sastojak za rast, izgradnju i obnavljanje mišića i izgradnju antitijela. Uključite hranu poput ribe, mliječnih proizvoda i jaja u prehranu svog mališana.

3. Kalcij:

Kalcij je izuzetno potreban za jake kosti. U redovitu prehranu svog mališana uvrstite namirnice bogate kalcijem, poput sira, jogurta, karfiola, brokule, špinata. Dodavanje ove hrane bogate kalcijem spriječit će razvoj nedostatka kalcija u vaše djece.

4. Vitamini:

Vitamini su potrebni za normalno funkcioniranje tijela. Vitamini pomažu u jačanju imunološkog sistema vašeg mališana, potiču rast i razvoj, pomažu u funkcioniranju ćelija i različitih organa. Vitamin A je neophodan za dobar vid. Vitamin C djeluje kao pojačavač imuniteta i podržava rad mozga. Vitamin D potreban je za učinkovitu apsorpciju kalcija. Zato u prehranu mališana uključite razne namirnice bogate vitaminima kako biste mu pomogli da se dobro zdravlje.

5. Ostale hranjive tvari:

Pored ugljikohidrata, kalcija, proteina i vitamina, vašem djetetu su potrebne odgovarajuće količine željeza, aminokiselina i omega-3 i omega-6 masnih kiselina da bi bilo zdravo. Uključite hranu bogatu željezom, aminokiseline i omega-3 masne kiseline u prehranu svog mališana kako biste smanjili rizik od prehrambenih nedostataka.

POVEZANI ČLANCI

Zadnje objave