
MISP je uspješan i profesionalni program masaže koji se primjenjuje u školama i vrtićima sa djecom uzrasta od 4 do 12 godina.
Većina osoba uživa u masaži. Međutim, danas sve veći broj roditelja primjenjuje masažu i za svoju djecu. MISP je profesionalni program masaže koji se primjenjuje u vrtićima i školama. Mini MISP je namjenjen djeci uzrasta 2 do 4 godine i njihovim roditeljima, ako djeca ne idu u vrtić. O programu masaže za djecu, za časopis Roditelj piše dipl.fizioterapeut Tanja Stojnić certifikovani instruktor za masažu beba IAIM i djece MISP.
Piše: Tanja Stojnić, dipl.fizioterapeut, certifikovan instruktor za masažu beba (IAIM) i djece (MISP).
Tanja Stojnić, dipl.fizioterapeut, majka je dvoje djece od 7 i 1 godine. Diplomirala na radu: ”Fizioterapija kod stress inkontinencije”. Usavršavanje je nastavila u Zagrebu završivši za “Voditelja tjelesnih aktivnosti kod trudnica”, tj. psihofizička priprema trudnice, kao i program “Mame i bebe vježbaju”. U Beogradu je završila program masaže beba (IAIM), program masaže djece (MISP), zatim masažu trudnica, limfnu drenažu i Kinezio tajping. Tanja Stojnić, poznata kao “FIZIOTANJA”.
Mini MISP je namjenjen djeci uzrasta 2 do 4 godine i njihovim roditeljima, ako ne idu u vrtić. Trenutno se sprovodi u više od 40 zemalja, a nedavno i u Srbiji. Instruktorke IAIM masaže beba Mia Elmsater i Sylvi Heta su osmislile ovaj program u školi MISP 2000. godine, kada je održan prvi kurs sa ciljem da sva djeca na svijetu koji pohađaju vrtić i školu svakog dana dobiju pozitivan blagotvoran dodir. Osnovno pravilo je da dijete masira dijete, izuzetak je kad roditelj može da masira svoje dijete uzrasta 2 do 4 godine. Djeca u svakoj fazi razvoja usvajaju bazične sposobnosti koje ih vode do naredne faze. Postoje ključni momenti u emocionalnom razvoju kroz koje dijete mora da prođe da bi izraslo u zdravu i zrelu osobu. Sposobnost djeteta da osjeti bliskost sa drugim omogućava uspostavljanje međusobnih odnosa. Dodir je jedna od osnovnih potreba ljudskog bića i neophodan je da bi se mozak razvio. Bez dodira čovjek ne bi mogao da preživi . Mala djeca se spontano grle i na taj način se povezuju. Ako ima osjećaj unutrašnje sigurnosti moći će da obrati pažnju na svoju okolinu što će omogućiti da bude srdačno, da ima povjerenje u odrasle i svoje vršnjake. To vidimo još kod malih beba dok gledaju nasmijano lice roditelja i uzvraćaju osmjehom. Kasnije se to vidi kad dijete u prvom razredu ponosno gleda učiteljicu dok joj pokazuje svoj rad ili na odmoru prilazi drugarima i započinje razgovor. Ali ako se dijete plaši da nekoga dodirne i ne pokušava da dodirne drugog, može da ima poteškoće u komunikaciji, naročito na mlađem uzrastu u vrtiću i nižim razredima osnovne škole, kada se uglavnom komunicira putem dodira. Znamo kako to izgleda u grupi djece u vrtiću i na velikom odmoru škole. Ta djeca su uglavnom usamljena, povučena, nepoverljiva, a nerijetko kao takve postanu žrtve vršnjačkog nasilja. Da bi se ostvarila dvosmjerna komunikacija potrebno je naučiti kako se tumači govor tijela, izraz lica prije nego čujemo šta nam neko govori. Blagotvorni dodir koji se primjenjuje u formi masaže jedan je od načina kako djeca mogu da nauče da komuniciraju.
MISP program masaže u školama i vrtićima uči djecu poštovanju sebe i drugih , osnažuje ih u važnim periodima njihovog razvoja, omogućava im da razviju socijalne vještine, empatiju, pozitivno utiče na njihovo fizičko zdravlje, smanjuje nivo hormona stresa, postiče razvoj njihove kreativnosti, zabavan je i djeca ga vole. Dnevni program masaže u trajanju od 10 min se sastoji od 15 pokreta za 4 do 12 godina, 6 pokreta za 3 godine i 3 pokreta za 2 godine djece. Pokreti se ne mjenjaju, uvijek se izvode na isti način i istim redosljedom što daje sigurnost i predvidljivost i omogućava im da imaju strukturu što je važno za procese učenja. Prije masaže se uvijek traži dozvola od onoga koga masiramo, dijete ima pravo da odbije masažu i to se uvažava, jer je ovo program zasnovan prije svega na poštovanju drugova. Masira se isključivo preko odjeće predio leđa, vrata, ruke i glava. Ako se djetetu neki pokret ne sviđa primenjuje se onaj koji mu se više sviđa ili se pokret prilagođava djetetu ako ima poteškoće u razvoju. Dijete koje je masiralo na kraju se zahvali i pita dijete masirano koji mu se pokret najviše dopao. Utisci djece u vrtićima i školama gdje se provodi MISP program su pozitivni, djeca ga vole i pričaju o masaži. Vaspitači i učitelji takođe podržavaju ovaj program jer su primijetili da je atmosfera u razredu pozitivnija, da se smanjila agresivnost kod djece, da nakon masaže imaju bolju koncetraciju, da se više međusobno poštuju i uvažavaju.
MINI MISP program masaže je namijenjen djeci uzrasta 2 do 4 godine i primjenjuje se u vrtićima gdje isključivo djeca masiraju djecu. Ako dijete nije u kolektivu, obučavaju se roditelji koji masiraju svoje dijete. Mlađa djeca vole da sjede u krugu i nešto zajedno rade, pa se masaža sprovodi na taj način. Učenje pokreta za njih je najjednostavnije pričanjem priče koja te pokrete sadrži. Program obuke se sprovodi u grupi djece u pet susreta , 10 minuta, jednom nedeljno, a u međuvremenu djeca ponavljaju naučene pokrete. Nakon završene obuke i naučenih pokreta djeca masažu rade svakog dana po 10 minuta. Masaža se izvodi u vrtićima, u klubovima za djecu i parkovima tvz. radionicama na otvorenom.
MISP PROGRAM SADRŽI POKRETE:
- NAOČALE,
- STISAK MAČKE,
- PEKAR
- LOPATICA,
- POKRET NA ČELU
- FRIZER,
- KLIZANJE,
- SILAZAK NIZ KONOPAC,
- ZEČIJI SKOKOVI,
- SRCE,
- LEPTIR,
- MEDIN HOD,
- KLIZANJE NA LEDU,
- ČETKANJE KONJA,
- ČIŠĆENJE SNIJEGA.
Prednosti masaže za dijete su: mogućnost da kaze DA i NE dodiru, osjećaj invidualnog sagledavanja i priznanja, relaksacija, smanjenje nivoa stresa, poboljšana koncentracija, posticanje razlike među ljudima, razvijanje većeg poštovanja za svoje vršnjake, jači doživljaj sebe i veće samopoštovanje.
MISP program je aktivno u 40 zemalja: Švedskoj, Belgiji, Njemačkoj, Australiji, Holandiji, Kanadi, donekle i u Srbiji i Hrvatskoj.
Prednosti za vaspitače/nastavnike su: više harmonije u prostorijama, mirnija djeca, niži nivo buke u prostorijama, smirenje okruženja u razredu.
Prednosti za roditelje su: pozitivna reakcija koja pomaže da se dijete smiri, pomaže djeci oko domaćih aktivnosti, dobijanje masaže od svog djeteta, njihovo djete bolje spava, njihovo djete nema problema da se uklopi u novu sredinu, aktivnost koju dijete i roditelj rade zajedno, poboljšavanje odnosa među braćom i sestrama.
MISP pomaže djeci u sticanju fizičkog, emocionalnog i intelektualnog znanja putem integrisanog iskustvenog učenja, što će im pomoći putem njihovog putovanja kroz život.
Fiziotanja od 2017. godine sprovodi radionice u Banja Luci, od prve radionice u školi za trudnice RADOSNICA, poslije toga pričanje u jutarnjem programu TV RTRS na tu temu, poslije na radionici u privatnom vrtiću SREĆA, izlaženje članka u časopisu SREĆA, radionica u privatnom vrtiću NAŠ VRTIĆ, radionica u Edukativnom centru NIKA. Od 2019. godine certifikovani instruktor MISP NIKOLINA GRABEŽ je krenula sa radionicama u državnoj školi „JOVAN CVIJIĆ“, poslije pokretanja projekta od ministarstva prosvjete. Tako da u RS pored privatnih ustanova, blagodeti MISP PROGRAMA biće i u državnim, na sreću svih nas instruktora .
Vise informacija: dipl.fizioterapeut TANJA STOJNIĆ, certifikovani istruktor za masažu beba IAIM i djece MISP
FIZIOTANJA U BANJA LUCI BROJ TEL\065 984 480 FB/Fiziotanja