Koliko vode treba piti tokom trudnoće?

Većini ljudi je poznato pravilo 8 × 8 kada je riječ o dnevnom unosu vode: osam čaša vode od 8 unci (cca 250 ml) dnevno. Ali kada ste trudni, vašem tijelu treba dodatna tekućina da bi stvorila višak krvi i amnionske tečnosti.

Također, ako živite iznad 1.500 metara nadmorske visine, niža vlažnost zraka znači da gubite više vode nego inače znojenjem i disanjem, pa je održavanje hidratacije još važnije.

Zašto je voda važna?

Optimalan unos vode održava sve vaše sisteme organa i pomaže vašem tijelu da ukloni štetne tvari iz organizma. Otpad u bubrezima se rastvara u vodi i ispira se urinom. Ovo smanjuje vaše šanse za infekcije mokraćnog sistema, mokraćnog mjehura i bubrega.

Isto vrijedi i za čvrsti otpad: voda omekšava stolicu i olakšava pražnjenje crijeva. Ako ste poput većine trudnica, vjerojatno ste doživjeli zatvor kao rezultat hormonalnih promjena u tijelu. Nastavite piti vodu i smanjit ćete vjerovatnoću da ćete razviti još jednu uobičajenu trudničku boljku: hemoroide.

Potrebe za vodom u svakom tromjesečju

Kao i sve ostalo kod vas, i vaša se unos vode treba mijenjati iz tromjesečja u tromjesečje.

Prvo tromjesečje: U prvom tromjesečju mnoge mame smatraju da je održavanje bilo čega naporan posao. Pratite unos vode kako biste bili sigurni da nećete izgubiti više nego što unosite. (Savjet: Dodavanje slane hrane u prehranu šalje poruku mozgu da održava rezerve vode kako bi održao odgovarajući balans tekućine u organizmu. Iako ne želite pretjerati s unosom soli, možete grickati slane krekere.)

Drugo tromjesečje: Američki koledž opstetričara i ginekologa (ACOG) preporučuje ženama da povećaju unos kalorija za dodatnih 340 kalorija dnevno kada uđu u drugo tromjesečje. Koristeći smjernice za dodavanje 1–1,5 ml vode za svaku konzumiranu kaloriju, trebali biste dodati barem još 340 ml vode u svoju prehranu.

Treće tromjesečje: U trećem tromjesečju, unos kalorija trebao bi se ponovo povećati na 450 kalorija iznad uobičajene dnevne preporuke, što zahtijeva da pijete još više vode.

Savjeti za održavanje hidratacije

Ponekad će vam trebati pomoć da biste postigli dnevnu dozu vode. Evo nekoliko savjeta za zadržavanje optimalne razine hidratacije:

Dodajte ukus vodi. Dodajte malo okusa u vodu s kriškom limuna, krastavca, mente ili nekih bobica.

Probajte biljne čajeve. Skuhajte čajnik svog omiljenog čaja koji će vam biti pri ruci. Ipak, obavezno prvo prođite sastav čaja uz pomoć vašeg doktora.

Napravite smoothie. Smoothieji mogu biti sjajan način da povećate svoj unos važnih tvari. Ipak, pripazite: Voćni smoothieji sadrže puno šećera, pa je najbolje da u njima uživate umjereno.

Držite bocu pri ruci. Puno je lakše pratiti unos vode kad imate pri ruci vlastitu bocu s vodom.

Započnite dan čašom vode. Konzumiranje vode čim se probudite može biti dobar način da uspostavite naviku pijenja vode.

Jedite sezonski. Dio vašeg unosa tečnosti prirodno dolazi iz hrane, pa pokušajte jesti hranu s visokim sadržajem vode. Zimi napravite toplu supu. Ljeti se odlučite za lubenicu, ananas, dinju i drugo sočno voće.

POVEZANI ČLANCI

Zadnje objave