Kako prestati mucati

Kako prestati mucati

Mucanje je govorni poremećaj koji može uzrokovati da osoba ponavlja, prekida ili produžava zvukove, slogove ili riječi pri pokušaju govora. Ako mucate, možda znate šta želite reći, ali teško ćete izgovoriti riječi. Riječi mogu izgledati kao da su zapele, ili ćete se možda ponavljati iznova i iznova. Također možete pauzirati na određenim slogovima.

Mucanje pogađa ljude svih dobi, ali najčešće se javlja kod djece od 2 do 6 godina. To se naziva razvojno mucanje i može imati više uzroka. Oko 75 posto djece s vremenom izgubi ovo mucanje. Preostalih 25 posto doživljava ovo stanje tijekom odrasle dobi.

Ako se mucanje stekne u odrasloj dobi zbog određenog uzroka, poput moždanog udara ili povrede mozga, naziva se neurogeno mucanje. Rijetki oblik mucanja koji se naziva psihogeno mucanje uzrokovan je emocionalnom traumom ili drugim problemima u mozgu ili rezonovanjem.

Iako se mucanje ne može u potpunosti izliječiti, postoji nekoliko stvari koje možete učiniti da poboljšate svoj govor. Evo nekoliko pristupa liječenju mucanja.

Kako se liječi mucanje?

Liječenje mucanja varira ovisno o dobi osobe i komunikacijskim ciljevima. Patolog govornog jezika (SLP) može vam pomoći u određivanju terapija koje bi mogle najbolje djelovati za vas ili vaše dijete. Grupe za podršku za mucanje takođe mogu pomoći.

Liječenje djece: Rano liječenje kod stručnjaka može biti od velike pomoći u sprječavanju dugotrajnog mucanja. Roditelj ili staratelj mogu pomoći djeci tako što će biti strpljivi u komunikaciji s djetetom, pažljivo slušati umjesto da prekidaju i provjeravati njihov napredak i osjećaje.

Terapija mucanja: Tehnike disanja, tehnike opuštanja, učenje sporijeg govora i rješavanje problema anksioznosti su neke od tehnika koje SLP može koristiti i kod djece i kod odraslih.

Lijekovi: Još nema lijekova odobrenih za mucanje, ali neki lijekovi koji se koriste za druga stanja korišteni su za mucanje. Obratite se svom doktoru ili SLP -u za smjernice, posebno o bilo kojim nuspojavama.

Medicinski uređaji: Istraživači traže medicinske uređaje koji bi mogli pomoći u tečnom govoru, poput onih koji mogu stati u uho ili koristiti stimulaciju mozga za pomoć u komunikaciji. Potrebno je više istraživanja u ovoj oblasti. Doktori istražuju nove načine razumijevanja mucanja kroz slike mozga i genetsko testiranje u nadi da će pronaći efikasnije terapije.

Savjeti za smanjenje mucanja

Evo nekoliko načina na koje vi ili vaše dijete možete pomoći u smanjenju simptoma mucanja.

Usporite

Jedan od efikasnijih načina da se zaustavi mucanje je pokušaj da se govori sporije. Žurba s dovršavanjem misli može uzrokovati zamuckivanje, ubrzanje govora ili poteškoće u izgovaranju riječi.

Duboko udahnite i govorite polako. Neka oni oko vas znaju da to pokušavate i da njihovo strpljenje može zaista pomoći.

Vježbajte

Obratite se bliskom prijatelju ili članu porodice da vidite mogu li sjesti s vama i razgovarati. Vježbanje vašeg govora u sigurnom okruženju može vam pomoći da se osjećate opuštenije sa samim sobom i načinom na koji vaš govor zvuči.

Pridruživanje grupi za samopomoć s drugim ljudima koji mucaju također može biti od koristi. Možete naučiti šta funkcioniše za druge ljude kada govore u javnosti ili čak u malim grupama prijatelja.

Vježbajte svjesnost

Mindfulness je oblik meditacije koji vam omogućuje da budete mirni i fokusirani na svoje misli ili određenu radnju. To vam može pomoći u opuštanju i ublažavanju anksioznosti. Odrasli i djeca mogu vježbati kako bi pomogli pri mucanju. Postoje neki ograničeni dokazi da tehnike svjesnosti mogu pomoći u opsežnom planu liječenja mucanja. Potrebno je više istraživanja kako bi se utvrdilo koje vrste meditacije mogu biti najkorisnije.

Snimite se

Snimanje vlastitog glasa može vam pomoći da bolje razumijete svoj napredak. To bi moglo pomoći u rasvjetljavanju riječi ili fraza koje vas pokreću u mucanje. Ovo vam može pomoći da čujete stvari koje inače ne biste primijetili. Ako otkrijete da slušanje vlastitog glasa uznemiruje ili izaziva tjeskobu, počnite polako. Imajte na umu da slušanje vlastitog napretka može biti ohrabrujuće. Ipak, ne funkcioniše svaka tehnika za svakoga.