Kako podržati mentalno zdravlje djeteta

Kako podržati mentalno zdravlje djeteta

Osjećate li se kao da je svaka sedmica najteža sedmica u vašem životu? Razumijemo.

Mnoge porodice osjećaju veći stres zbog vladajuće pandemije. Neregularne svakodnevne rutine i društveno distanciranje, između ostalog, poremetili su tok naših života, pogotovo za roditelje. Zbog ovakvih okolnosti, roditelji su zabrinuti za mentalno zdravlje svoje djece. Sada je idealno vrijeme da naučite djecu kako da savladaju stres na zdrav način.

  1. Napravite regularnu rutinu

Rutine su jako bitne za vašu djecu, jer ona tada uče da se na nešto mogu osloniti i daje im osjećaj sigurnosti. Pokušajte ostati dosljedni pravilima i rutinama, a ukoliko trebate nešto promijeniti razgovarajte s djecom o tome. Oni će vas tada moći pitati sve što ih interesuje i znat će šta da očekuju. Ako su vaša djeca još u školi, dobra je ideja da napravite porodični sastanak jednom sedmično da biste napravili plan za iduću sedmicu. Ako djeca s vama podijele svoje osjećaje, podijelite i vi s njima svoje osjećaje da znaju da nisu sami.

  1. Prilagodite se društvenom distanciranju

Ako imate dijete do 5 godina, pokažite im kako da se ponašaju. Ako šetate i ugledate poznatog susjeda, pozdravite ga, ako se dijete igra pitajte ga da podijeli igračke s vama. Za djecu između 6 i 12 godina dobra je ideja da napravite virtuelna druženja, poput ručka s prijateljima, pričanje priča s nenama i dedama i pizza partije s rođacima u petak uvečer.

  1. Njegujte sebe

Bitno je da ne zaboravite sebe staviti na prvo mjesto. Iako se čini sebičnim, brigom o sebi bit ćete spremni pomoći i onima oko vas. Pored toga, to je i odličan primjer za vašu djecu. Napravite listu stvari koje želite raditi, stavite na vidno mjesto i uradite bar 2 ili 3 stvari, npr opustite se u kadi, slušajte muziku ili pojedite nešto slatko. Ako se nekad ne osjećate najbolje, nemojte pokušati zavarati djecu. Iskažite svoja osjećanja i objasnite im kako da se nose s takvim osjećajima. Ako se u nekom trenutku ne budete mogli kontrolisati, izvinite se i priznajte grešku, pokažite im da nećete to više raditi.

  1. Fokusirajte se na jačanje porodice

Unesite zabavu u svoje rutine poput vožnje biciklom ili jutarnjih palačinaka. Tražite da se prije ručka ili prije spavanja kažu bar tri dobre stvari na kojima su zahvalni. Možete ih podučiti i da udahnu duboko. Ako imate malu djecu, dignite dva prsta i recite im da prvo pomirišu cvijeće (udahnu) i onda da izgase svijeću (izdahnu).

  1. Tražite pomoć kad vam je potrebna

Ako primijetite da se djeca vraćaju starim navikama poput anksioznosti, izbjegavanja aktivnosti koje vole i lošim ocjenama u školi, vjerovatno im treba stručnija pomoć. Savjetujte se s pedijatrom ili pedagogom u školi.

Leave a Reply