Temelj pravog Montessori učitelja je i zahtjevna edukacija, koja osim teorije i prakse, radi na oblikovanju osobnosti budućeg Montessori učitelja koji to treba shvatiti kao poziv, a ne kao posao.
Kada je u pitanju bilo koji posao znamo koliko je važno brinuti o kvaliteti kako bi ono što radimo bilo prepoznato u društvu. A ako govorimo o poslovima koji uključuju djecu kao jednu od najosjetljivijih skupina društva, poseban se naglasak stavlja na kvalitetno provođenje odgojno-obrazovnog programa. Različitost programa je odlična za roditelje i djecu s obzirom da svaki roditelj ima pravo na izbor programa u koji želi uključiti svoje dijete, ali je na nama da osiguramo visoku razinu kvalitete koju možemo garantirati roditeljima koji nam povjeravaju svoju djecu. U nastavku donosimo informacije koje su važne za svakog roditelja kada je u pitanju Montessori program rada.
Jeste li znali da bilo koji vrtić i škola mogu nositi ime Montessori iako to možda zapravo i ne moraju biti? Nažalost, Maria Montessori nikada nije zaštitila i brendirala ime Montessori niti je patentirala svoju metodu, iako je imala temelj za to. Upravo zato svaki roditelj ima pravo znati što treba tražiti u Montessori predškolskoj ustanovi kako bi bio siguran da će dobiti ono što traži.
Svega je nekoliko međunarodnih organizacija/udruženja koje daju verificiranu akreditaciju, odnosno certifikat kojim se dokazuje istinska primjena Montessori metode te se na taj način garantira kako je ustanova prošla stroge kriterije koje je potrebno zadovoljiti. Sama akreditacija je proces koji traje i koji u konačnici daje potvrdu da se program u potpunosti provodi, što daje garanciju svima koji traže kvalitetan program za svoje dijete. Međutim, kako bi kvaliteta bila zagarantirana, organizacija koja daje certifikat ne završava svoj posao u onom trenutku kada dodijeli priznanje, već nastavlja pratiti rad ustanove kako bi se razina kvalitete nastavila održavati. Po isteku akreditacije, koja obično traje 4 godine, slijedi proces reakreditacije što od ustanove traži održavanje viskoe razine propisanih standarda.
Samo posjedovanje Montessori materijala nije garancija i provođenja programa s obzirom da svaka odgajateljica prolazi posebnu edukaciju koja u svom dijelu ima i način korištenja materijala kako bi se pravilnim korištenjem svakom djetetu dala prilika za ostvarenje njegovog punog potencijala. Stoga je u cijelom procesu ključna uloga Montessori odgajatelja.
Montessori učitelji su osobe koje prihvaćaju potpuno drugačiju ulogu od one koja se može naći u tradicionalnim ustanovama. Oni nisu centar učionice, već organizatori prostora, medijatori između djeteta i materijala. Oni djetetu nude aktivnosti koje će u konačnici dovesti do razvitka punog potencijala svakog djeteta o čemu svaki roditelj dobiva detaljni izvještaj kako bi bio u tijeku svega što dijete prolazi kroz ovaj program. Temelj pravog Montessori učitelja je i zahtjevna edukacija, koja osim teorije i prakse, radi na oblikovanju osobnosti budućeg Montessori učitelja koji to treba shvatiti kao poziv, a ne kao posao. Svaki učitelj nakon završene obuke dobiva međunarodno priznatu diplomu/potvrdu o završenom stupnju obrazovanja u području Montessori pedagogije i kao takav može ponuditi djeci ono što im je potrebno.
Što tražiti u Montessori školi i vrtiću?
Prije svega akreditaciju međunarodne organizacije ovlaštene za davanje potvrda te osoblje koje je prošlo službenu Montessori edukaciju i za to posjeduje valjane potvrde i diplome. Sama Montessori učionica je specifična i ima svojih jasno definiranih 5 područja, a tu se nalaze i Montessori materijali prilagođeni mješovitoj skupini djece koja borave u tom prostoru. Specifičnost programa je, također, i neometani rad u trajanju od tri sata tijekom jutra kada djeca, vođena i usmjeravana od strane odraslih, slobodno biraju aktivnosti i rade na razvitku svoje samostalnosti.
Sve narečeno, te još mnogo toga što stoji iza jednog ovakvog projekta, sastavni je dio Privatne predškolske ustanove „Planet Montessori“ Mostar. U razdoblju od godinu dana, kvalitetu rada u našoj ustanovi prilagodili smo svim standardima koje organizacija Montessori Centre International iz Londona i njihov Montessori Evaluation and Accreditation Board (MEAB) traži te smo ponosni što rezultate rada vidimo svakodnevno. Neprocjenjivo je iskustvo dobiti pozitivne povratne informacije od ljudi koji imaju godine iskustva iza sebe i uvjereni smo u to da će ljudi koji traže nešto drugačije za svoje dijete, moći to i prepoznati.