Jabuka za imunitet djece: zanimljive činjenice, dobrobiti za zdravlje

Jabuka za imunitet djece: zanimljive činjenice, dobrobiti za zdravlje

Blagodati jabuke za zdravlje djece

Jabuke su cjelogodišnje voće koje dolazi u različitim bojama i sortama. One su nesumnjivo popularne širom svijeta i svrstavaju se u prva tri najviše uzgajana voća na svijetu. Stoljećima su jabuke označene kao čudotvorna hrana i kao što ste svi pročitali ili čuli “jabuka na dan liječnika drži dalje od vas”. No, je li to istina ili je samo izreka? Intrigantno je pitanje za roditelje koji su hranili svoju djecu jabukama, nadajući se da ne daju ništa osim najboljeg.

U nastavku teksta donosimo sve bitne informacije o jabukama, njenim zdravstvenim prednostima i načinima kako je uključiti u prehranu svog djeteta. Započnimo s nekoliko zanimljivih činjenica o jabukama.

Zanimljive činjenice o jabukama

Jabuke izgledaju lijepo poput cvijeća. Ali jeste li znali da su oni zapravo dio porodice ruža? Nije li to prava veza! Koliko sorti jabuka postoji? Moglo bi se reći i 100. Ali zapravo postoji gotovo 8000 različitih sorti jabuka, najmnogobrojnija sorta voća koja postoji. Najbrže rastuća biljka na svijetu je bambus, ali za jabuke je potrebno 4-5 godina da proizvedu svoje prvo voće. Jabuke mogu biti dostupne tokom cijele godine zahvaljujući hladnjači. Ali u stvarnosti, jabuke imaju razdoblje mirovanja. Jabuka pomaže u vašem dobrom zdravlju i dugovječnosti, ali sam životni vijek jabuke iznosi 100 godina. Jabuka se popularno naziva zabranjenim voćem Raja..

Jabuka se često prodaje kao voćka bogata mikronutrijentima poput vitamina C i kalija. Ali ukupna količina vitamina C koja se nalazi u jabukama daleko je manja od količine koja se nalazi u  naranči i jagodama. Općenito se vjeruje da jednom kad se jabuka odreže, ona postaje smeđa zbog bakterijske kontaminacije. Ali je li to tako? Ne, smeđa boja koja nastaje rezanjem jabuke nije ništa drugo nego enzimsko smeđenje. Enzimsko smeđenje je obrambeni sistem biljke koji jabuku štiti od štetočina i patogena.

Fotofobija, klaustrofobija i potom fobija jabuke. Da, dobro ste čuli. Malusdomesticaphobia je izraz koji se koristi za ljude koji se boje ili jabuke ili jedenja jabuke. Mogu li jabuke lebdjeti? O, da, mogu. Ali kako? Jednostavna znanost – 25% volumena jabuke je zrak. Ovaj popis činjenica može biti beskrajan, ali da biste saznali neke činjenice o jabukama, započnimo s poznavanjem nekih nutritivnih detalja.

Hranjiva vrijednost jabuke

Cijele jabuke (tj. jabuke s korom) imaju različite hranjive tvari u dobrim količinama. Nekoliko esencijalnih hranjivih sastojaka i bioaktivnih spojeva u plodu nalazi se odmah ispod jabučne kože. Stoga je preporučljivo jesti jabuku s koricom.

Blagodati jabuka za zdravlje djece

Zdravstvene prednosti jabuke pripisuju se vlaknima i bioaktivnim spojevima kao što su kvercetin, katehin, floridzin i klorogena kiselina prisutna u njoj.

Upravljanje težinom: 100 grama jabuka sadrži 85 grama vode. Zbog toga su jabuke niskokalorično voće. Osim toga, imaju znatnu količinu vlakana. Ove dvije vitalne komponente čine ga dobrim izborom za uklanjanje brige vašeg djeteta zbog povećanja kilograma. Međutim, potrebna je i redovita tjelesna aktivnost uz dobro izbalansiranu prehranu da biste upravljali težinom.

Probava: Jabuke su izvor topljivih i netopljivih vlakana. Netopljiva vlakna koja se nalaze u koži jabuke zadržavaju vodu u crijevima. Čini kretanje hrane u crijevima glatkim. Osim toga, pomaže u čišćenju crijeva.

Zdravlje kostiju: Neka su istraživanja pokazala da dugotrajno konzumiranje jabuka može pomoći u vraćanju zdravlja kostiju. To bi moglo biti zbog prisutnosti minerala poput kalcija i magnezija.

Kognitivno zdravlje: Poznato je da jabuka sadrži fenolne spojeve koji su pokazali učinkovitost protiv oštećenja slobodnih radikala. U tijeku su istraživanja o potencijalu jabuka za održavanje i poboljšanje zdravlja mozga.

Prebiotska podrška: Profil mikrobiota crijeva može se izmijeniti pomoću prehrane. Međutim, za to ima važnu ulogu vrsta i količina hrane koja dopire do debelog crijeva. Jabuka ima netopljiva vlakna, poput celuloze i hemiceluloze, koja djeluju kao prebiotik. Doseže do debelog crijeva i možda podržava jačanje mikrobiote crijeva.

Kardiovaskularno zdravlje: Jabuke imaju znatnu količinu topljivih vlakana, poput pektina. Pektin se smatra učinkovitim u sprječavanju nakupljanja kolesterola u krvnim žilama. Na kraju smanjuje učestalost kardiovaskularnih bolesti. Osim vlakana, jabuke imaju i bioaktivne spojeve, poput flavonoida koji mogu dodatno smanjiti kardiovaskularni rizik.

Antioksidantno svojstvo: Istraživanje je pokazalo da je antioksidativno djelovanje nezrelih jabuka veće od zrelih. Međutim, zrele jabuke imaju najveći udio slobodnih fenola koje tijelo lakše apsorbira. Visoka antioksidativna aktivnost mogla bi biti korisna u prevenciji kroničnih bolesti poput raka. Važno je ovdje napomenuti da antioksidativno djelovanje varira ovisno o sorti jabuke. Također, veće antioksidacijsko djelovanje pripisuje se kori jabuke nego jabukovom mesu.

Jabuka je definitivno dobar izbor za vašu djecu. Međutim, može predstavljati neke rizike.

Postoje li zdravstveni rizici jabuke za djecu?

Konzumiranje jabuka rijetko je povezano sa zdravstvenim problemima. Međutim, mogli bi postojati neki potencijalni rizici.

Sindrom oralne alergije: Sindrom oralne alergije oblik je kontaktnog alergijskog dermatitisa, koji se najčešće javlja među onima koji su alergični na pelud breze. Nekoliko proteina koji se nalaze u jabuci mogu pokrenuti alergijsku reakciju, koja pokazuje simptome kao što su oteklina i svrbež u ustima, usnama, jeziku i grlu. Međutim, nisu sve sorte jabuke alergične. Također, kuhane jabuke možda ne predstavljaju rizik od alergije.

Oštećenja zubne cakline: Američka udruga stomatologa sugerira da često konzumiranje kisele hrane može narušiti zubnu caklinu. Jabuka ima neku količinu kiselosti, a istraživanje je pokazalo da je erozija izazvana plodom bila čak veća i od naranče. Jabučni voćni sok mogao bi biti kiseliji od cijelog voća. Iako se sok može izbjeći, koristi jedenja cijele jabuke nadmašuju rizike. Plodovi rijetko sami uzrokuju veliko propadanje zuba. Ipak, dijete može uzeti gutljaj obične vode nakon što pojede jabuku kako bi neutraliziralo kiselost i uvijek je dobro isprati usta nakon jela ili užine.

Pesticidi: Procjenjuje se da plodovi jabuke sadrže prosječno 4,4 pesticida, uključujući prisutnost difenilamina, reguliranog pesticida u SAD-u i Europi. Iako SAD smatraju da je difenilamin siguran, europska agencija za sigurnost hrane pokazala je zabrinutost zbog štetnih učinaka voća tretiranog difenilaminom na zdravlje. Pesticid može izazvati stvaranje spojeva koji se nazivaju nitrozamini. Neke studije otkrile su da konzumiranje hrane koja sadrži nitrozamine može povećati rizik od raka želuca i jednjaka. Stoga se preporučuje jesti organske jabuke što je više moguće nakon što ih pravilno operete.

Davanje cijelog ploda, uz oguljenje, je najbolji način da pojedete jabuku. Međutim, ako vaša djeca nisu ljubitelji jabuke, možete isprobati neke zanimljive recepte za njih.