Istina o namirnicama – šta radimo pogrešno?
Woman and toddler in kitchen with vegetables

Istina o namirnicama – šta radimo pogrešno?

Desetljećima se vjerovalo da špinat sadrži mnogo željeza – zbog jedne greške. Postoje mnogi mitovi koji okružuju temu prehrane. Koliko je vaše znanje o životnim namirnicama?

Mlijeko je dobro za zube!    

Mlijeko štiti zube, jer podržavaju protok sline. Slina ispire ostatke hrane na zubima i time uzima tamo nastanjenim bakterijama karijesa osnovu. Također slina neutralizuje kiselinu, koja inače napada zubnu caklinu. Minerali u slini popravljaju male rupe u zubnoj caklini. I, proteini mlijeka tamponiraju kiseline.

Bolji vid sa špinatom?             

Tačno! Špinat također sadrži beta karotin, koji se također naziva i provitamin A. Iz ovog spoja tijelo može prema potrebi stvarati za oči zdravi vitamin A. Ali špinat bi trebali okusiti s malo vrhnja, jer tijelo može preuzeti vitamin A samo uz pomoć masti.

Nezreli, zeleni paradajz sadrži otrovne tvari.

Nezreli, zeleni plodovi sadrže, baš kao i stabiljka paradajza, solanin. To je otrov koji može izazvati glavobolju, kožne pritužbe i upale. Zato ostavite nezreli paradajz da sazrije i stabiljku uvijek izvucite iz ploda. Osim solanina, u njima se skupljaju i ostaci sredstava za zaštitu biljaka.

Dimljena riba se ne smije zagrijavati.         

Pri pripremi dimljene ribe nije, za razliku od suhomesnatog proizvoda, kobasica ili sirove šunke, dozvoljen nitrit. A nitrit je kod grijanja rizični faktor. Jer iz njega na velikoj toplini mogu nastati kancerogeni nitrozamini.

Jaje ne treba jesti srebrnom kašikom      

Kada kuhamo jaje, nastaje vodikov sulfid koji zajedno sa srebrnim izdanje kašike stavra srebrni sulfid. Posljedica: Kašika dobija crno izdanje, a jaje neugodan okus metala.

Povrće sadrži manje nutrijenata nego prije   

To rado tvrde proizvođači prehrambenih dodataka. Istina glasi ovako: paradajz, mrkve i ostalo povrće sadrže toliko nutrijenata koliko i prije. To tvrde stručnjaci nakon što su uporedili odnos minerala i vitamina na uzorku od osam namirnica u razdoblju od 50 godina

Med je zdraviji od običnog šećera   

Ovdje ima malo istine. Med ne sadrži 100, već samo oko 80 posto šećera, ostatak je voda. Zato jedna čaša meda sadrži manje kalorija nego odgovarajuća količina običnog šećera. Osim toga, med sadrži nešto više vitamina, minerala i enzima koji djeluju protuupalno. Ali, med baš kao i šećer čini debljim i stvoriti karijes. A za bebe u prvoj godini života je u potpunosti zabranjen.

Piti za vrijeme jela kvari apetit          

Jelo često i bolje klizi. Osim toga, piće za vrijeme jela je najjednostavnija mogućnost da se namiri potreba za tečnosti. Djeci do deset godina je potrebno oko 800 do 1.000ml dnevno, a kad je vrućina ili kada se bave sportom onda i više. Najbolja pića za gašenje žeđi su obična voda,  mineralna voda, nezaslađeni i biljni čajevi.

Osjećaji i prehrana

Jesti svim čulima – stručnjaci se slažu u jednoj stvari; ko želi da svoju djecu privoli za jelo, mora jelo povezati s osjećajima, baš kao što to današnje reklame rade. I još jedan savjet: u imenu je ključ. Tako će npr. mrkve sa krompirima bolje proći ukoliko jelo nazovete: „Vikinški lonac“, supa od povrća može dobiti naziv „Vještičija juha“ – to će sigurno pobuditi interesovanje djece. Budite kreativni i prema interesovanju djeteta smislite naziv.

roditelj.ba