Dozvolimo prirodi da nam obezbjedi mirne snove

Problemi s spavanjem i nesanicom su u savremenom svijetu sve češći i značajniji zdravstveni problem. Prema istraživanjima 10-15% odraslih ljudi u svjetskoj populaciji, ima problem sa hroničnom nesanicom, dok se procijenjuje da 25%-35% odraslih osoba ima problem sa povremenom nesanicom.

Nesanice možemo podijeliti na kratkotrajne nesanice, koje traju do tri mjeseca (povremene nesanice) i hronične nesanice, ukoliko pojedinac ima problem s spavanjem duže od tri mjeseca. Nesanica je stanje u kome osoba ima problem s: usnivanjem, čestim buđenjem tokom noći, nakon čega teško ponovo zaspi. Čest simptom nesanice može biti i osjećaj umora i iscrpljenosti nakon buđenja.

Koliko sna nam je potrebno ?

Smatra se da odrasle osobe treba da spavaju 7-9 sati, djeca od 9-13 sati, dok bebe i djeca do 3 godine treba da spavaju 12-17 sati. Važno je naglasiti da je dužina sna individualna potreba, i da ako je osoba konstantno osjeća umor tokom dana, treba da uzme u obzir mogućnost da umor može biti posljedice nedovoljnog broja sati sna tokom noći. Najčešće posljedice nesanice i problema sa spavanjem mogu biti: razdražljivost i neprimjerene reakcije, nemogućnost koncentracije, depresija, veća sklonost povređivanju i saobraćajnim nezgodama.

Uzroci nesanice mogu biti različiti, a najčešči su: određena oboljenja i stanja, kao što su astma, srčana oboljenja, anksioznost i depresija kao i urološka oboljenja. Neželjeni efekti određenih lijekova ili  grupa lijekova mogu da dovedu do poremećaja u spavanju. Rad u noćnim smjenama je nerijetko uzrok nesanice. Upotreba alkohola, kofeina i duhanskih proizvoda, nekoliko sati pred spavanje, može dovesti do problema s spavanjem, kao i uzimanje obilnih i masnih obroka, pred spavanje. Takođe postoji jedan broj pacijenata kod kojih se ne može otkriti uzrok nesanice

Kako se liječi nesanica?

Prvi korak u liječenju je otkrivanje, otklanjanje ili ublažavaje uzroka nesanice. Sljedeće što je neophodno je primjena higijene spavanja, pod kojom se podrazumijeva stvaranje matrice spavanja, po kojoj odlazak na počinak treba da bude u isto vrijeme svake noći. Prostorija u kojoj se spava treba da bude mirna, prozračena i ugodne temperature. Ležaj kao i posteljina treba da budu odgovarajući i udobni (posebno madrac i jastuk).

Prehrambeni režim treba da obezbjedi da se teški i masni obroci ne uzimaju u večernjim satima, a alkohol, cigarete i kafu ne uzimati u posljednjih 6 sati pred spavanje. Ostali koraci u terapiji nesanice podrazumijevaju: kognitivno-bihejvioralnu terapiju, medikamentozno liječenje, kao i određenje tehnike za lakše uspavljivanje.

Biljni tradicionalni lijek Neopersen, sadrži pasifloru i valerijanu i može biti od značajne pomoći kod  otklanjanja blagih simptoma razdražljivosti i nesanice.Valerijana je jedna od najčešće korištenih ljekovitih biljaka za smirenje. Ublažava simptome tjeskobe, uznemirenosti, olakšava uspavljivanje, poboljšava kvalitet sna. Pasiflora se koristi za ublažavanje simptoma napetosti, nemira, iritabilnosti, nesanice,anksioznosti i  nervoze. Svaka Neopersen tvrda kapsula sadrži:  140 mg suhog ekstrakta korijena valerijane i 175 mg suhog ekstrakta cvijeta pasiflore.

Zašto se odlučiti za Neopersen?

Neopersen efikasno i sigurno otklanja simptome razdražljivosti i  nesanice. Ne izaziva ovisnost.

Reference:

  1. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/35659072/ 
  2. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16686591/ 
  3. https://www.nhs.uk/conditions/insomnia/
  4. https://my.clevelandclinic.org/health/diseases/11429-sleep-disorders
  5. Uputstvo za pacijenta za lijek Neopersen

POVEZANI ČLANCI

Zadnje objave