Bojana Raljic: Majčinstvo me promijenilo, donijelo mi je novu i drugačiju radost, ljubav ali i novi raspored i način organizacije

Nema ljepšeg perioda od perioda trudnoće kada birate i prolazite spisak prve kupovine za svoju bebu a poslije kao roditelj te stvari počnete koristiti.

Bojana Raljić, intervju

U srcu Bosne i Hercegovine, živi jedna izvanredna žena koja je uspješno spojila svoju strast prema dječjoj opremi s izazovima majčinstva. Ona nije samo voditeljica, već i neosporno lice koje stoji iza najvećeg lanca prodavnica dječje opreme u zemlji.

Njen uspjeh nije samo rezultat poslovnog uma, već i duboke predanosti i empatije prema svim majkama i očevima koji tragaju za najboljim proizvodima za svoje najmlađe članove porodice. Ova nevjerojatna žena uspjela je izgraditi svoj poslovni san iz temelja, donoseći kvalitetnu dječju opremu i odjeću bliže svim roditeljima u Bosni i Hercegovini. Njena trgovina postala je ne samo prodajno mjesto, već i zajednica u kojoj se dijele savjeti, iskustva i podrška. Ona razumije izazove roditeljstva, jer i sama je majka, a to iskustvo dodaje poseban ton njenom poslovnom uspjehu.

Kako ste došli na ideju da započnete ovaj lanac prodavnica dječje opreme u Bosni i Hercegovini?

U porodičnoj firmi koja je bila jedna od vodećih veleprodaja za bebi i dječji tekstil, ideja je došla logičnim slijedom. Pratili smo promijene i potrebe na tržištu i započeli ekspanziju otvaranja svojih maloprodajnih prodavnica. Uz distributerstvo i zastupništvo brendova iz svijeta bebi i dječije opreme, odjeće i igračaka razvila se i potreba za širenjem I zaokruživanje jednog takvog lanca. Sada naša mreža broji 17 poslovnica u svim većim gradova Bosne i Hercegovine, kao i web shop koji svim našim korisnicima pruža mogućnost online kupovine sa dostavom na kućnu adresu. 

Kako balansirate svoju ulogu majke i voditeljice poslovnog lanca? Koji su izazovi s kojima se suočavate?

Balansiranje između poslovnih obaveza i privatnog života može biti izazovno ali uz pažljivo planiranje i određivanje prioriteta, možete stvoriti harmoničniji i ispunjeniji način života. Smatram da je najbitnije jasno postaviti prioritete, kako na poslu tako i kod kuće. Uvijek odredim najvažnije zadatke i fokusiram se na rješavanje tim redom. Također vjerujem da je jako bitno napraviti jasnu granicu između posla i privatnog života. Na poslu se maksimalno fokusiram na radne zadatke, a kod kuće se trudim u potpunosti posvetiti porodici. To me ujedno i odmara i priprema za nove poslovne izazove, kojih je jako puno. Zato pokušavam da efikasno upravljam svojim vremenom, jasno kreirajući kako privatne tako I životne planove a to je jedan neprikidan niz u svakoj porodičnoj firmi. U poslu smo i suprug i ja i to naravno još više povećava izazov, ali i omogućava da se oslonite jedno na drugo i zajedničkim trudom i radom dođemo do željenih rezultata. Onda to preslikamo iu kući i sve dobije veći smisao.

Kako ste uspjeli izgraditi zajednicu oko vaših trgovina i razviti lojalnu klijentelu?

Trudimo se da obezbijedimo dosljedan kvalitet s kojim gradimo povjerenje i nastavljamo da ponavljamo dobre poslovne odluke. Ponosni smo na naš loyalty program, koji imamo već dugi niz godina i samo ga nadograđujemo i usavršavamo, kako bi naše usluge bile što bolje i na što bolji način da ispunimo očekivanje naših kupaca. Upravo kroz program lojalnosti možemo i da nagradimo naše kupce, da brzo odreagujemo na svaki upit i rješavanje problema i na taj način zadovoljimo sve potrebe kupaca. Na prvom mjestu je njihovo zadovoljstvo i zato se trudimo da prikupimo njihove reakcije i mišljenja kako bismo i naše usluge na osnovu toga mogli unaprijediti. Obaviještavamo ih svakodnevno o novim proizvodima, promocija i novostima o kompaniji, čiji su i oni sastavni dio.

Možete li podijeliti neke od svojih najvažnijih poslovnih principa i strategija koji su doprinijeli uspjehu vašeg poslovanja?

Moto kompanije Bojprom je “Sa Vama od početka” i tako već pune 24. godine. To govori mnogo. Govori da imamo veliku odgovornost i da dijelimo najljepše trenutke sa našim kupcima koje oni u tim momentima prolaze. Zato se najvažnije strategija bazira na tome da smo dostupni svima i uvijek, sa kvalitetnim i raznovrsnim asortimanom, da pružimo dobar kvalitet i dobru uslugu. Jedan od najvažniji poslovnih principa jeste upravo davanje prioriteta zadovoljstvu kupaca gradeći tako dugoročno trajne odnose i lojalnost. Također podjednako važno nam je da našim zaposlenima stvaramo pozitivno radno okruženje i da prepoznamo i nagradimo njihov rad i doprinos. Jer sve ovo ne bi bilo moguće bez ljudi, uigranog tima, truda i rada svakog zaposlenog. 

Povezanim i efikasnim strategijama i principima omogućavamo rast i održivost poslovanja i samo kada je sve povezano dovešće do dobrih rezultata. Na tom putu smo morali nekada da preispitujemo naše strategije i prilagođavamo poslovnom okruženju i to se pokazalo kao dobar potez. Također kao društveno odgovorna kompanija puno puta smo prepoznali potrebe i odazvali se podrškom koju ćemo i u buduće pružiti kad je to potrebno i u okvirima naših mogućnosti. 

Kako se brinete o tome da ponudite kvalitetnu dječju opremu i odjeću svojim kupcima? Koje su vam smjernice u odabiru proizvoda?

Zajedno sa svojim timom prilikom svih poslovnih pregovora i kada su novi a i postojeći brendovi iz ponude u pitanju, gledamo da je odličan omjer cijene i kvaliteta, da zadovoljava sve standarde koji su propisani, da je po posljednjim trendovima i zahtjevima tržišta. U današnjem vremenu je to sve zapravo jako teško propratiti. Svakodnevno se na svjetskom tržištu pojavljuju novi brendovi ili proizvodi i tu je ključ znati šta vaše tržište traži i na šta može odgovoriti. Zato su naši proizvodi širokog cjenovnog ranga od onih najpristupačnijih do onih premium, a u samom odabiru nam uvijek pomognu dosadašnje iskustvo kao i povratne informacije naših kupaca. Naši dobavljači moraju biti pouzdani i sa sigurnim proizvodnim procesima. Samo tako možemo dati i dobru korisničku podršku, garanciju i održavanje nakon kupovine. Dosljedan i kvalitetan lanac snabdijevanja je upotpunjen svakodnevnim radom našeg marketing tima. Zajedno razvijamo marketinške strategije, pomoću kojih kreiramo promotivne materijale i planirano pokretanje događaja. 

Kako vidite budućnost vašeg poslovanja i planirate li proširiti svoje prisustvo na druge regije ili zemlje?

U budućnosti se vidimo da i dalje rastemo i napredujemo, da se naši zaposleni usavršavaju i čine dobar tim.  Naš zadatak je obezbijediti pozitivnu i prilagodljivu kulturu kompanije koja će doprijeniti zadovoljstvu zaposlenih, inovacijama i opštem rastu. Svaku firmu čine ljudi i to je živi organizam, sačinjen od svih naših snova, ideja i realizacija. Zato je bitno da postavimo jasne ciljeve, strategije i da vodeći se vizijom i misijom kompanije idemo dalje i više. Vidimo nas u istom svijetlu sa još većim timom ljudi koji dijeli isti entuzijazam pa zašto da ne i van okvira naše države. Za sada se trudimo biti najbolji mogući, pratiti potrebe tržišta i zadovoljavati potrebe naših kupaca i ispuniti očekivanja. Njihova verifikacija sa zadovoljnim povratnim reakcijama je naš cilj I najveća nagrada. 

Kako je majčinstvo uticalo na vaš pristup poslovanju i način na koji se odnosite prema svojim kupcima?

Majčinstvo me promijenilo, donijelo mi je novu i drugačiju radost, ljubav ali i novi raspored i način organizacije. To se naravno odnosi i na posao i poslovna odlučivanja. Po prvi put sve počinjem da gledam u potpunosti iz ugla kupca i to za mene je tad dobilo novu dimenziju. Sreća da je tako, jer nema ljepšeg perioda od perioda trudnoće kada birate i prolazite spisak prve kupovine za svoju bebu a poslije kao roditelj te stvari počnete koristiti. Onda vidite pravu stranu, funkcionalnost i način korištenja. Moram priznati da sam poslije prvog porodiljskog došla na posao sa još većim entuzijazmom i voljom da svoje iskustvo podijelim sa svim kupcima. Tada zapravo  imate prave savjete za svaki proizvod koje preporučujete sa svim onim malim trikovima, sa kojima će buduće majke olakšati sebi svaki novi dan i učiniti ga posebnim.  Prilikom odabira proizvoda, savjetovanja prilikom kupovine ili bilo kog procesa poslovnog odlučivanja, sada sa još većom željom i odgovornošću, trudimo se donijeti i predstaviti samo ono najbolje za sve roditelje, bebe i njihovo srećno odrastanje.

Imate li poruku ili savjet za druge žene koje sanjaju o uspješnom poslovnom putovanju?

Poruka za sve žene koje imaju viziju, ideje i snove, samo naprijed. Za svaki uspjeh je potrebno puno odricanja, truda i rada, učenja i usavršavanja koje ne prestaje nikada. Upravo u ovom mjesecu branim master rad i koliko god je bilo teško uskladiti sve svoje privatne i poslovne obaveze sa jednim takvim angažovanjem, znala sam da vrijedi i da to jako želim. Moj moto je “Ne odustaj!” i u mnogim situacijama sam se i sama uvjerila da mi je takvo razmišljanje dosta pomoglo. Zato, vjerujte i vrijedno radite na tome, čak i kad se čini da se ništa ne dešava, mali koraci donose velike rezultate.