Želite bebu? Šta izbjegavati, a koje promjene uvesti

Želite bebu? Šta izbjegavati, a koje promjene uvesti

Psihologinja Jean Twenge objasnila je što biste trebali izbjegavati i što biste trebali početi raditi ako želite zatrudnjeti

Ako zajedno s partnerom ozbiljno razgovarate o novom članu obitelji i planiranju trudnoće – čestitamo! No, prije nego počnete pokušavati začeti bebu, postoji par stvari na koje trebate obratiti pažnju, primjerice, određene namirnice koje biste trebali izbjegavati i par promjena u životnom stilu. Psihologinja i autorica knjige The Impatient Woman’s Guide to Getting Pregnant, Jean Twenge podijelila je nekoliko stručnih savjeta za žene koje planiraju zatrudnjeti:

Šta izbjegavati?

1. Smanjite unos ribe bogate živom

Ako volite ribu i jedete ju često, smanjite unos one koja je bogata živom (tuna, sabljarka, iverak) tri mjeseca prije nego počnete pokušavati začeti. Prema Američkoj agenciji za hranu i lijekove, tjedno se ne bi smjelo konzumirati više od 350 g ribe, a kad se radi o onoj bogatoj živom, ta količina se treba smanjiti na čak 170 g mjesečno.

2. Izbjegavajte kupovne sokove

Postoji mnogo savjeta o tome kako prehrana utječe na plodnost. Ono u čemu se svi stručnjaci slažu je izbjegavanje kupovnih sokova. Imaju visok postotak šećera, jako brzo povećavaju šećer u krvi i stoga imaju negativan utjecaj na plodnost. Također bi bilo dobro izbjegavati trans masti, odnosno gotove proizvode, koji su također povezani s neplodnošću. Trans masti se najčešće nalaze u duboko prženoj hrani, ali i u biljnim uljima i margarinu.

3. Izbjegavajte pretjerano konzumiranje alkohola

Alkohol je povezan s problemima s neplodnošću i spontanim pobačajem. Pretjerana količina svakako utječe na plodnost, ali čaša, dvije tijekom večere ili za vikend neće imati velikog utjecaja. Ovo jednako vrijedi i za partnera i njegovo konzumiranje alkohola.

4. Riješite se viška kilograma ili nabacite koji kilogram

Imati višak ili manjak kilograma može utjecati na nepravilnu i neredovitu ovulaciju. Najplodnije su žene čiji je indeks tjelesne mase između 24 i 30.

5. Nemojte se uzrujavati

Iako se puno govori o povezanosti stresa i plodnosti, stručnjaci tvrde kako stres ne utječe toliko na plodnost. Stres može odgoditi ili odbaciti vašu ovulaciju ako ste pretrpjeli neugodan događaj, poput toga da ste slomili nogu ili ste imali smrt u obitelji. No, cjelokupno gledajući, stres nema puno efekta na plodnost žena i muškaraca.

Zdrave navike kojih biste se trebali držati


1. Kontrola hormona štitnjače

Osim kontrole hormona štitnjače prije začeća, vrlo je važno da buduće majke kontroliraju štitnjaču u ranoj fazi trudnoće. Hipotireoza, odnosno smanjenje funkcije štitnjače i trudnoća imaju mnogo zajedničkih simptoma kao što su dobivanje težine, osjećaj umora, depresije, otekline, bol u mišićima, zaboravnost, intolerantnost na hladnoću te je ponekad teško dijagnosticirati hipotireozu u trudnice.

2. Cijepljenje

Ako se niste cijepili godinama, razgovarajte sa svojim liječnikom oko toga što predlaže i kada. To biste trebali obaviti barem tri mjeseca prije nego zatrudnite. Cjepiva koja su sigurna za primjenu u trudnoći su MMR cjepivo(rubela virus može biti jako opasan az bebu kada ste trudni), cjepivo protiv difterije, tetanusa i pertusisa, cjepiva protiv hepatitisa B, inaktivirano cjepivo i cjepivo protiv bjesnoće.

3. Vitamini i dodaci prehrani

Važno je početi uzimati folnu kiselinu barem tri mjeseca prije nego planirate zatrudnjeti jer joj treba vremena dok se ne izgradi u tijelu. Većina žena ne unosi dovoljne količine folata putem hrane prije nego saznaju da su trudne. A to je vrijeme kada je adekvatan unos od najveće važnosti. Ako planirate trudnoću, jedite namirnice bogate folnom kiselinom poput blitve, špinata, brokule, raštike, kupusa, prokulica, šparoga i mahunarki. Ne jedete li dovoljno zelene mase, dodajte folnu kiselinu u obliku dodatka prehrani.

4. Održavajte rutinu vježbanja

Koliko treba vježbati tijekom trudnoće uvijek je aktualna tema oko koje se vode rasprave. No, ono u čemu se stručnjaci u potpunosti slažu je da umjereno vježbanje itekako pomaže oko poboljšavanja plodnosti. Oni savjetuju barem 30 minuta umjerene fizičke aktivnosti pet puta u tjednu ili barem 20 minuta energične fizičke aktivnosti tri puta u tjednu.

klokanica.24sata.hr