Zdrava ishrana…

Zdrava ishrana…

Fetus svu hranu potrebnu za svoj rast dobija iz onoga što vi jedete, zato je važno održavati dobru ishranu tokom cijele trudnoće. Da bi ste postigli zdravu i uravnoteženu ishranu, trebate svakodnevno jesti hranu koja sadrži razumnu količinu skroba, ugljenih hidrata, bjelančevina, masnoća, minerala i vitamina.

Skrob i ugljenihidrati nalaze se u hljebu, žitaricama, tjestenini, pirinču i krompiru. Oni osiguravaju energiju, vitamine, minerale i vlakna. Mlijeko, meso, jaja, orasi, grašak nadoknađuju bjelančevine i minerale. Mlijeko i mliječni proizvodi poput tvrdog sira i jogurta daće vam belančevine, vitamine i kalcijum. Svježe voće i povrće i temeljno oprana salata dobri su izvor minerala i vitamina. Folna kiselina se može naći, s ostalim vitaminima u zelenim listovima povrća, voću, orasima, hljebu i pirinču.

Ako ste vegeterijanka, mora ćete uzimati više mlijeka, najmanje 600 ml dnevno, bilo pasterizovanog mlijeka ili mlijeka od soje, ili odgovarajuću količinu sira, jogurta i mliječnih proizvoda.

Vegetarijanci trebaju o svojoj ishrani razgovarati sa kvalifikovanim dijetičarom jer bi moglo doći do manjka kalcijuma, željeza i vitamina B12 koji se nalaze u namirnicama životinjskog porekla. Nastojte izbjegavati grickati slatkiše i piti gazirana pića, brzo hranu svesti na najmanju mjeru. Prestanite uzimati kofein u pićima poput čaja, kafe, čokolade i koka kole. U zamjenu pokušajte zdravu vodu i razređene voćne sokove.

Vaša težina

Iako vam je tokom trudnoće potrebna dodatna energija kako biste udovoljili potrebama fetusa koji se razvija, i sačuvali masnoće za kasnije dojenje, nije vam potrebna naručito kalorična hrana. Ako ste prije trudnoće imali odgovarajuću težinu za vaš stas, dodatne kalorije su vam potrebne samo tokom posljednja tri mjeseca kada trebate jesti  oko 200 dodatnih kalorija dnevno. Naravno, ako je vaša težina iznad ili ispod normale, dobijanje na težini mora se razmotriti, a možda će biti i potrebna posebna dijeta. Za savjet pitajte stručnjka.

 

mamaibeba.rs