"Teške" trudničke noge

Nelagodnost ili nemir u nogama, kao i otečenost i bol jedna je od muka sa kojima se najveći broj trudnica suočava. Poseban problem može biti noću kada se uobičajenim mukama sa nogama pridruže i grčevi.

1

Ljekari nemaju usaglašen odgovor na pitanje šta je sve uzrok ovih problema. Znaju da sve nestaje odmah nakon porođaja, uključujući i oticanje i bol.

Kako bi sebi makar malo olakšali stanje, možete primijeniti par savjeta:

  • Kada spavate, poduprite se jastucima – lezite na ljevu stranu i stavite jedan veliki jastuk ispred nogu i na njega položite svoju desnu nogu, savijenu u koljenu. Možete još jednim jastukom da poduprete leđa ili stomak.
  • Da biste izbjegli grčeve, nemojte sjediti sa prekrštenim nogama i nemojte dugo stajati.
  • Birajte što udobnije cipele – nikako skroz ravne i nikako sa previsokom petom.
  • Krećite se – šetajte, ali se trudite da se ne premorite.
  • Masirajte polako noge, pokrećite prste i rotirajte skočni zglob.
  • Mnogi ljekari savjetuju ženama koje imaju grčeve u nogama da uzimaju dodatni magnezijum, ali se prije uzimanja bilo kakvih tableta obavezno konsultujte sa ljekarom.
  • Kada vas grč “uhvati”, ispravite i protežite nogu, istovremeno pokrećući prste gore-dole. Ukoliko možete, probajte polako da prošetate. Masirajte zgrčeni mišić i ugrijte ga termoforom ili flašom u koju ste sipali toplu vodu.
  • Pijte dosta tečnosti.
  • Prenatalna joga može vam veoma pomoći, ali osigurajte se da je radite pod nadzorom lica koje je stručno baš za prenatalnu jogu.

 

demetra.rs