Svetlana Torbica Marinković: Upotreba ekrana uticala je i dalje utiče na opšti razvoj naše djece

Svetlana Torbica Marinković je diplomirani defektolog, logoped. Prije 15 godina završila je fakultet u Beogradu. Nakon završetka fakulteta nije bilo lako naći posao. Nakon vremena volontiranja i stučnog usavršavanja odlučila se na otvaranje svog centra. Danas Svetlana pomaže mnogim mališanima i njihovim roditeljima da na pravi način i u pravo vrijeme reaguju i da  zajedno uče pravilno i lijepo govore. U nastavku Vam donosimo naš intervju sa Svetlanom.

Piše: Svetlana Torbica Marinković, Diplomirani defektolog logoped

Kada ste odlučili da ćete se baviti logopedijom? 

To je veoma zanimljivo pitanje, koje mi često postavljaju. U X beogradskoj gimnaziji imala sam divnu profesorku psihologije. Zauzimala se za nase odeljenje i neke učenike. S vremena na vreme je s nama razgovarala i radila testove profesionalne orijentacije. Sećam se kada je rekla da sam ja rodjena da se bavim pomagačkom strukom. I tako je bilo, postala sam defektolog- logoped. 

Danas djeca sve češće imaju probleme sa razvojem govora. Kada je pravo vrijeme za prvu posjetu logopedu? 

Godinama unazad se borimo da  logoped kao važna karika u prevenciji ranih razvojnih poremecaja bude deo razvojnog savetovalista svakog doma zdravlja. Dakle, za pregled deteta ne postoji pravo vreme. Razvoj treba da se prati od prvih meseci života. Medjutim, to većini roditelja izgleda pretereno, pa im onda kažemo da je idealno da povedu dete kod logopeda oko 1.godine. 

Na osnovu Vašeg iskustva koliko dobro govore djeca predškolskog uzrasta? 

Nažalost, svaka generacija dece je sve lošija i lošija. Posebno što se izgovora glasova tiče, bogatstva rečnika i strukture rečenice. Kao da se stvara novi jezik! 

Koliko su računari, tableti i telefoni utjecali na razvoj govora kod mališana? 

 Upotreba ekrana u prekomernoj meri uticala je i dalje utiče na opšti razvoj naše dece, stvarajući generacije koje sve lošije govore, čitaju, pišu, uče.. generacije koje su nesamostalne, bez adekvatne pažnje i koncentracije i neprihvatljivog ponašanja.

Koliko su roditelji bitni u tom procesu tj. da li treba da vježbaju govor sa djecom kod kuće? 

Kada roditelji dodju sa svojim detetom na prvi pregled prvo što im kažem jeste da je 50posto uspeha logopedskog tretmana u rakama roditelja, jer se od njih očekuje da svakodnevno vezbaju sa svojim malisanima. Nakon svakog tretmana roditelj se obučava za rad u kucnim uslovima. Samo tako dte može da napreduje! 

Pokrenuli ste svoj centar. Kojem nudite usluge osobama koje imaju govorne probleme. Šta Vas je motivisalo za pokretanje ovog centra? 

Prvenstveno želja da na jednom mestu pružimo timsku dijagnostiku, na osnovu koje se planira individualizovani tretman za svako dete i odraslog klijenta. S početka je to bila mala ordinacija, a sada se ponosim svojim timom i 11 godina uspešnog rada. Pre 15 godina kada sam zavrsila Defektološki fakultet u Beogradu, nije bilo lako naći posao u struci, nakon nekoliko godina volintiranja i rada u renomiranim ustanovama skupila sam hrabrost da otvorim svoj centar i tako tada kao mladi logoped osnažim i moje kolege da krenu mojim stopama. 

Koje usluge nudite u centru? 

Najvažnije je istaći da radimo kompletnu procenu govorno-jezičkih, motoričkih i kognitivnih sposobnosti kako dece tako i odraslih. Koristimo najsavremenije testove i instrumente za njihovu procenu, a isto tako i za rehabilitaciju. Terapija hranjenja, stimulacija mišića lica i vrata, elektrostimulacija misica koji su odgovorni za zvakanje i gutanje su nas zastitni znak. Naravno sprovodimo logopedske i defektološke tretmane, procenu i tretman senzorne integracije. Padovan metoda, MNRI i Algo sistem citanje su metode za koje smo i licencirani. 

Kako se može doći do Vas? 

 Moj tim i ja smo dostupni svakim radnim danom od 12-20h. Ukoliko želite našu dijagnostiku i tretman potrebno je da blagovremeno zakazete vas termin putem broja telefona koji se nalazi na nasem sajtu kao i na drustvenim mrezama. Nalazimo se na Novom Beogradu, u mirnijem delu grada, u prostoru plilagodjenom za rad sa decom i odraslima. 

Za kraj da li imate neku poruku za roditelje? 

Dragi roditelji, pustite decu da budu deca! Omogućite im boravak u parkovima i prirodi. Ugasite televizore, telefone i tablete! Učite ih empatiji i odgovornost! Govorite im koliko je obrazovanje važno!