Super ideje za brz i zdrav doručak

Super ideje za brz i zdrav doručak

Odvojte nekoliko minuta svakoga jutra za doručak. Probajte, isplati se. Bićete poletniji, zdraviji, bolje raspoloženi, a na poslu efikasniji.

U savremenom društvu najveći broj ljudi započinje svoj dan ne doručkujući i žureći na posao koji počinje u 8 ili 9 sati ujutru. Ukoliko i doručkuju na putu do posla ili na pauzi predviđenoj za tu svrhu, najčešće odaberu nešto sa repertoara “brze” hrane (pekare, kiosci i sl.).

Doručak je veoma važan obrok i vrijedi uložiti nešto vremena da obezbjedite sebi visokokvalitetan jutarnji obrok koji će obezbjediti energiju za naporno prije podne, a neće loše uticati na zdravlje. Zato odvojte nekoliko minuta svakoga jutra za doručak.

Ako samo malo izmenite svoje navike i uložite malo truda, hranićete se zdravo, bez obzira na zahtjevnost savremenog načina života. Probajte, isplati se. Bićete poletniji, zdraviji, bolje raspoloženi, a na poslu efikasniji.

 

Nekoliko korisnih savjeta koji će dodatno uštedeti vrijeme i raditi u korist vašeg boljeg zdravlja:

– Napravite mješavinu od kornfleksa, musli i suhog voća i zapakujte ih pojedinačno u kesice u količini 2/3 do jedne šolje. Ovako spakovane ih ostavite u svojoj kuhinji, a nekoliko kesica možete držati i na poslu i u autu. Sva priprema će se svesti na to da ih prelijete jogurtom ili voćnim sokom.

– Priprema sendviča od tost hljeba, pavlake, šunke i povrća ili ako volite slatku varijantu, sa malo putera i marmelade, zahtjevat će vrlo malo vremena ako su već „pri ruci“ u kuhinji. Ako ne volite da doručkujete rano ujutru, odmah po buđenju, ovakav doručak možete ponijeti sa sobom i pojesti ga kasnije.

– Kad već doručkujete, obavezno ponesite sa sobom voće. Tri sata poslije doručka, to će biti izvrsna užina i energetska nadoknada za naporan dan. Jabuka, narandža ili banana će stati u svaku tašnu. Za svaki slučaj, ukoliko zaboravite da ponesete voćku, na poslu ili kolima ostavite dovoljno suhog voća kao zamjenu.

– Neka vam uvijek u tašni, kolima ili na poslu bude nekoliko komada industrijski pravljenih pločica od žitarica i voća . Ukoliko ste u velikoj žurbi, poslužiće kao obrok.

Nekoliko prijedloga za brzo pripremljeni doručak:

– Sendvič sa maslacem i marmeladom, šolja jogurta ili voćnog soka (vrijeme pripreme: 1 minut)

2/3 šolje kornfleksa i/ili musli sa suvim voćem u 200 ml niskomasnog jogurta ili voćnog soka (vrijeme pripreme: pola minuta)

– Kuvano jaje, komad šunke, tost hljeb, čaj (vrijeme pripreme: 5 minuta);

– Sendvič sa niskomasnom pavlakom, šunkom i zelenom salatom ili paradajzom, čaj ili jogurt (vrijeme pripreme: 1 minut)

– Industrijski pravljene pločice od žitarica i voća  ili suho voće, ako ste u baš velikoj žurbi (vrijeme pripreme: nekoliko sekundi za otvaranje ambalaže)

Pripremite zdrav obrok za posao

Sendvič od integralnog hljeba sa tunjevinom, piletinom , sa puno salate u njemu, umesto majoneze, obnoviće ispražnjene energetske kapacitete, a obezbjedit će tijelu neophodne hranljive materije.

Ukoliko imate mogućnost da naručite hranu ili ukoliko ručate u restoranu odaberite onu hranu koja će dodati energiju organizmu, umjesto da je oduzme. Opredjelite se za puno povrća, za piletinu ili ribu. Izbjegavajte pohovanu i prženu hranu, a naročito ne pribegavajte riješenjima pljeskavice u lepini ili sličnim varijantama brze hrane.

Spisak namirnica koje treba imati u kuhinji da biste ostvarili  vašu novu odluku:

– Jogurt

– Voćni sok

– Tost hljeb (najbolje od integralnog brašna)

-Šunka

– Niskomasna pavlaka

– Marmelada od voća sa smanjenim sadržajem šećera

– Kornfleks/musli

– Industrijski pravljene pločice od žitarica i voća

– Voće (jabuke, narandže, banane, sveže ili sušene kajsije i šljive, suve smokve…

– Paradajz, zelena salata, krastavci (zavisno od sezone)

zena.blic.rs