Minimum kilograma koje biste trebali dobiti u trudnoći

Minimum kilograma koje biste trebali dobiti u trudnoći

trudnički trbuh, trudnica, vaga

Idealnim se smatra dobitak od 12 do 16 kilograma do kraja trudnoće, a dijete je najčešće teško između 2,5 i 4,2 kilograma. Saznajte na što su sve raspoređeni ostali dobiveni kilogrami i koliko se u prosjeku poveća težina dojki

Za zdravu tru­dnoću i zdravo dijete najbolje je da žena s normalnom tjelesnom masom dobije 12 do 16 kilograma. No možete ukupno dobiti i više ili manje. Težite polaganom i stalnom povećanju svoje tjelesne mase, ali imajte na umu da svaka žena ima individualne osobine.

Prvo tromjesečje

Ukoliko niste imali problema s povraćanjem, mogli ste dobiti jedan do dva kilograma, odnosno oko 10 posto ukupne težine koju ćete dobiti u trudnoći. Idealan porast težine do kraja ovog razdoblja iznosi dva kilograma, odnosno 450 do 680 grama mjesečno.

Drugo tromjesečje

U iduća tri mjeseca možete očekivati da ćete dobiti pet do sedam kilograma, odnosno 50-60 posto ukupnog povećanja težine. Idealan porast težine do 28. tjedna iznosi devet kilograma, odnosno 230 do 340 grama sedmično.

Treće tromjesečje

Tokom posljednjih mjeseci vjerojatno ćete dobiti još oko četiri kilograma, odnosno 30-40 posto ukupnog porasta težine u trudnoći. Idealan porast težine do kraja trudnoće iznosi 12 kilograma, odnosno 340 do 450 grama sedmično.

Što sve čini ukupnu težinu na kraju trudnoće?

Ukupna dobivena težina, između 12 i 16 kilograma, sastoji se od sljedećeg:

Dijete od 2500 do 4200 grama

Posteljica oko 700 grama

Plodova voda oko 900 grama

Povećanje dojki od 450 do 1350 grama

Povećanje maternice oko 900 grama

Zalihe masti i povećanje mišićne mase od 1800 do 3800 grama

Povećan volumen tekućine od 900 do 1350 grama

Povećan volumen krvi od 1350 do 1800 grama

Ukoliko je vaša težina u granicama prosječnih vrijednosti, tijekom trudnoće ćete trebati samo oko 300 kalorija dnevno više nego što je to bilo potrebno prije trudnoće da biste održali svoju težinu. Tokom prvog trimestra čak ne trebate niti ovih dodatnih 300 kalorija dnevno, osim ako pokušavate nadoknaditi gubitak težine.

klokanica.24sata.hr