Magnezij – svojstva i simptomi njegova nedostatka u organizmu

Magnezij – svojstva i simptomi njegova nedostatka u organizmu

Bez magnezija nisu mogući mnogi procesi u našem organizmu – ovaj mineral omogućuje pravilno funkcioniranje mišića, živaca, srca i krvnih žila. No nedostaje li ga, možemo postati depresivni, osjećati slabost i umor pa čak i teže se koncentrirati i pamtiti. Osim toga, u kombinaciji s vitaminom B6 magnezij se koristi u terapiji preeklampsije i eklampsije u trudnoći, može se koristiti kao sredstvo za ublažavanje žgaravice

“Magnezij sudjeluje u više od 300 različitih enzimskih reakcija u ljudskom organizmu, što govori o njegovoj važnosti. Izravno sudjeluje u stvaranju i prijenosu energije te transportu glukoze u stanice. Potreban je za kontrakciju mišića, prijenos živčanih podražaja, a sudjeluje i u mineralizaciji kostiju. Brojne su još reakcije u organizmu u kojima magnezij nalazi svoju funkciju”, kaže Nenad Bratković, magistar nutricionizma, iz NutriKlinike, nutricionističkog savjetovališta za dijetoterapiju i sportsku prehranu, i dodaje:

“U ljudskom organizmu magnezija ima oko 24 grama, a od toga je oko pola pohranjeno u kostima, u mišićima se nalazi oko 27 posto, 6 – 7 posto u drugim stanicama tijela, dok se izvan stanica nalazi manje od 1 posto magnezija. Upravo zbog toga koncentracija ovog minerala u serumu ne odražava njegovo pravo stanje u organizmu. Naše ga tijelo ne može samo sintetizirati, nego ga je potrebno unositi putem prehrane ili u obliku dodatka prehrani.”

Hrana ili dodaci?

Prirodni izvori magnezija su bademi, kakao, kvasac, kikiriki, smeđa riža, grašak, sjemenke, orasi, banane, avokado, zeleno lisnato povrće i integralne žitarice. Magnezij se u dodacima prehrani na tržištu pojavljuje u različitim oblicima te s različitim postotkom elementarnog magnezija. Organski oblici magnezija (Mg-citrat, Mg-aspartat, Mg-fumarat) mnogo se bolje apsorbiraju u organizmu u odnosu na anorganske oblike (Mg-oksid, Mg-hidroksid).

roditelji.hr