Magnezij i trudnoća

Magnezij i trudnoća

Zašto je magnezij važan za vrijeme trudnoće i koliko je važan za organizam prilikom dojenja

 

Magnezij se klasificira kao vrlo važan mineral u ljudskom organizmu. Preko 50% magnezija u tijelu pohranjeno je u kostima, a ostatak u mišiću i ostalim tkivima, dok minimalnu koncentraciju magnezija nalazimo u krvi. Magnezij se kao i kalcij konstantno apsorbira i otpušta iz kostiju, otpuštajući pohranjeni magnezij u trenutku kada za njim tijelo ima potrebu. Magnezij i kalcij pomažu prilikom kontrakcije mišića i u procesu zgrušavanja krvi, kao i u regulaciji krvnog pritiska i radu pluća. Učestvuje u prometu energije u organizmu, iskorištavanju glukoze te sintezi bjelančevina i masti. Pomaže u zadržavanju kalcija u zubnoj caklini i u potpori imunološkom sistemu.

Potpuni nedostatak magnezija je vrlo rijedak, a za posljedicu ima klonulost organizma, smetenost, konvulzije, halucinacije i otežano gutanje. Magnezij je neophodan tokom cijelog trajanja trudnoće jer učestvuje u rastu tkiva, kako majke tako i fetusa. Ono što je važno spomenuti je i činjenica, kako tokom trudnoće, magnezij sudjeluje u potpori funkcioniranja majčinog organizma, a pri razvoju djeteta neophodan je za razvoj kostiju i unutarnjih organa.

JE LI MOGUĆE HRANOM UNIJETI DOVOLJNU/ PREPORUČENU KOLIČINU MAGNEZIJA ZA VRIJEME TRUDNOĆE?

Zdrava žena izvan trudnoće treba dnevno unijeti oko 300 mg magnezija u organizam kako bi stanični procesi normalno funkcionirali. Tokom trudnoće nutritivne potrebe rastu jer fetus koji raste postavlja veće zahtjeve na majčin organizam, pa je stoga trudnicama potrebno i do 400mg magnezija na dan. Postoji hrana koja je bogata magnezijem kao što su bademi, soja, špinat i zobena kaša, no žene koje unose nedovoljno magnezija prehranom, trebaju svakako uzimati nadomjesni preparat magnezija svakodnevno.

HOĆE LI UNOS MAGNEZIJA ZA VRIJEME TRUDNOĆE SMANJITI BRAXTON-HICKSOVE KONTRAKCIJE ILI BAREM UTJECATI NA INTENZITET?

Magnezij na maternicu ima dvojaki učinak. On pospješuje njezin rast tokom trudnoće i održava je u stanju mišićnog mira, što znači da trudnica rjeđe osjeća blage kontrakcije koje se javljaju u trudnoći. Magnezij svakako može prorijediti i nešto ublažiti Braxton Hicksove kontrakcije.

S obzirom da je dojenje osjetljivo razdoblje u kojem se oblikuje dječji probavni trakt, u kojem se obliku preporučuje majkama unošenje magnezija? Koliko je magnezij bitan za dijete, govori i podatak da u posljednja tri mjeseca trudnoće d5ijete pohranjuje do 7 mg magnezija svaki dan. Magnezij prelazi u majčino mlijeko tako da ga novorođenče dobiva tokom dojenja u dozama koje su u dojenju dozvoljene da ih se unese u organizam. Magnezij ne izaziva nikakve gastrointestinalne tegobe kod novorođenčeta. Vrlo praktičan način unošenja magnezija u organizam jeste direkt forma, gdje se magnezij u vidu granula direktno sipa u usta.

ZAŠTO LJEKARI NERIJETKO PREPORUČAJU MAGNEZIJ ZA VRIJEME TRUDNOĆE I DOJENJA TE KOJE SU VAŠE PREPORUKE?

Magnezij se pojačano gubi putem mokraće pa je potrebno pojačati njegov unos kako bi se održala ravnoteža u metabolizmu trudnice. Manifestacija sniženih razina magnezija kod trudnice očituje se grčevima u mišićima nogu, zadržavanju tekućine i edemima te nemirnim nogama tijekom noći.

Magnezij je važan za normalno funkcioniranje mišićnoga sloja maternice, ali i funkcioniranje crijevne peristaltike. Naime, kako je razina progesterona u trudnoći vrlo visoka, pokreti crijeva su usporeni tako da je opstipacija jedan od većih problema velikog broja trudnica. Dovoljan unos magnezija rješava taj problem vrlo lako. Osim toga, magnezij pospješuje rast maternice, placente te zdrav razvoj fetalnih kostiju i organa.

Magnezij je preporučljivo uzimati svakodnevno tokom trudnoće i ne oslanjati se na izvore magnezija u hrani jer trudnica mora biti sigurna da je unijela dovoljnu dnevnu količinu magnezija u organizam zbog sigurnosti održavanja najmanje 300 metaboličkih procesa u tijelu za koje je magnezij neophodan i da razvoj njenog djeteta bude adekvatan.