Kako pomoći kosi koja opada nakon poroda?

Kako pomoći kosi koja opada nakon poroda?

  • Post Author:
  • Post Category:Novosti

Kosa vam pojačano opada a vi počinjete paničariti? Gubitak kose nakon trudnoće prilično je čest. Evo kada će prestati i čime možete usporiti opadanje.

Kako se bliži vaš termin, vjerovatno se radujete gubitku velikog trbuha i dodatnih kilograma. Ali, postoji jedna stvar kojoj se možda nećete radovati a koju ćete donekle izgubiti: vašu gustu, sjajnu kosu. To nije samo vaša plod vaše mašte, jer većina žena smatra da im trudnoća čini kosu bujnijom. Također, stres zbog novorođenčeta nije ono zbog čega vam kosa opada! Evo šta se dešava sa vašom trudničkom kosom, šta možete očekivati nakon porođaja i šta možete učiniti po tom pitanju.

Kako se vaši hormoni mijenjaju tokom trudnoće i nakon poroda?

Tokom trudnoće, hormoni se dramatično mijenjaju. Jedan od prvih koji skoči je humani horionski gonadotropin ili hCG. To je hormon koji je vaš test trudnoće izmjerio i čiji je porast pokazao da ste trudni. Trudnoća takođe dovodi do porasta nivoa nekoliko drugih hormona, uključujući estrogen, progesteron, oksitocin i prolaktin. Količina vaše krvi porasla je i tokom trudnoće, na čak 50 posto veću količinu od uobičajene do datuma poroda. Neposredno nakon rođenja bebe, nekoliko nivoa hormona brzo pada, uključujući estrogen i progesteron. Ti će se hormoni vratiti u normalu u roku od 24 sata nakon porođaja, iako će prolaktin ostati visok sve dok dojite. Količina vaše krvi također se smanjuje, ali njen pad postaje postepen. Vraća se na normalne nivoe nekoliko sedmica nakon rođenja vaše bebe.  

Kako hormoni utječu na vašu kosu?

Tokom trudnoće, visoka razina estrogena spriječila je gubitak kose njenom uobičajenom brzinom. Vaša kosa svakodnevno opada u malim količinama. Međutim, tokom trudnoće gubitak kose je smanjen. Zbog naglog porasta razine hormona, kosa ulazi u stalnu fazu rasta, stvarajući deblje, sjajnije vlasi. Ipak, vaši se hormoni izjednače u mjesecima nakon porođaja. Kosa ostaje u ovoj fazi “mirovanja” otprilike tri mjeseca prije nego što počne pojačano opadati. Ukupna količina izgubljene kose vjerovatno nije veća od one koju biste izgubili u normalnim okolnostima tokom devet mjeseci, već se samo tako čini, jer se proces događa odjednom. Nakon te faze dolazi do rasta nove kose, koja se obično prvo javlja duž linije kose.

Postpartalni gubitak kose može nastati bilo kada nakon dolaska vaše bebe na svijet, a nekad može trajati i do godinu dana. Opadanje doživljava vrhunac oko četiri mjeseca nakon porođaja. Ako vaša beba ima nekoliko mjeseci, a vi još uvijek pojačano gubite kosu, to ne znači da je vrijeme za paniku!

Ipak, ako smatrate da se opadanje kose ne usporava, velika je vjerovatnost da su u igri i drugi zdravstveni problemi. Trudnoća može promijeniti razinu feritina (proteina krvnih stanica koji pomaže vašem tijelu da pohranjuje željezo) i poremetiti rad štitnjače, zato svakako obavijestite svog doktora da ste primijetili pojačan gubitak kose i zatražite krvne pretrage za provjeru gorenavedenih parametara.

Da li postoji tretman za opadanje kose nakon poroda?

Normalno je da vam se kosa prorijedi nakon trudnoće. Ako vas to ne brine, ne trebate ništa poduzimati da biste se liječili. Nažalost, nije dokazano da nešto sprječava ili usporava postporođajni gubitak kose. Ali ako vas gubitak kose muči, postoje tretmani kojima možete pokušati učiniti da kosa izgleda gušće i zdravije.

1. Preskočite korištenje uređaja za stiliziranje

Zagrijavanje kose fenom ili uvijačem može učiniti da izgleda tanje. Pokušajte se zadržati na otmjenom stilu i pustite da se kosa suši na zraku dok se stanjivanje ne smanji. Prejako četkanje također može uzrokovati opadanje kose u većim količinama, zato budite nježni prilikom četkanja i ne četkajte kosu više od jednom dnevno. Dodatno vrijeme možete iskoristiti za maženje bebe ili nadoknađivanje prijeko potrebnog sna!

2. Hranite se zdravo

Uključivanje raznolikog voća, povrća i zdravih bjelančevina u vašu prehranu najbolji je način da osigurate da vaše tijelo dobiva sve potrebne hranjive sastojke. Hrana koju neki predlažu za poboljšanje zdravlja kose uključuje tamno lisnato zelje (za željezo i vitamin C), batat i mrkvu (za beta karoten), jaja (za vitamin D) i ribu (za omega-3 i magnezij).

3. Uzimajte vitamine

Vitamini ne bi trebali biti zamjena za raznoliku prehranu, pogotovo ako ste novopečena mama s djetetom o kojem se morate brinuti. Ali, oni mogu pomoći kao dodatak prehrani ako vaša prehrana nije dobro uravnotežena. Iako nije dokazano da određeni vitamini utječu na gubitak kose, oni su važni za cjelokupno zdravlje. Često se preporučuje nastaviti s prenatalnim vitaminima nakon rođenja djeteta, posebno ako dojite.

4. Koristite šampon za volumen

Iako za to nema dokaza, šamponi i regeneratori ponekad otežavaju kosu i čine je tanjom i mlitavijom. Zbog toga, koristite šampon za volumen, budući da on vizuelno vašu kosu čini gušćom i može pomoći u održavanju sjaja kose.

Pogoršava li se gubitak kose s narednim trudnoćama?

Ne. Ipak, neke žene mogu otkriti da genetski problemi s gubitkom kose (poput ćelavosti kod žena, kod kojih se kosa prorjeđuje na vrhu i na prednjoj strani tjemena) mogu biti uzrokovani trudnoćom. Ovo je vrsta gubitka kose koja bi mogla postati izraženija sa svakom trudnoćom.