Kako olakšati djetetu prelaz iz vrtića u školu

Većina djece uspješno prevaziđe prelazak iz vrtića do osnovne škole. Ali ne raduje se svaki šestogodišnjak ovoj promjeni. Istraživači kažu da postoji mnogo toga što se može i treba učiniti kako bi se tranzicija učinila lakšom.

U današnjem svijetu nauke i tehnologije, dobro obrazovanje se često smatra sinonimom za pomoć mladim ljudima u uspjehu. Programi predškolskog odgoja i predavanja u zapadnom svijetu nastoje učiniti djecu spremnom za učenje od prvog dana ulaska u osnovnu školu.

Međutim, novi izvještaj Organizacije za ekonomsku saradnju i razvoj pod nazivom „Kreni snažno“ kaže da obrazovni stručnjaci moraju posvetiti mnogo više pažnje tranziciji između vrtića i osnovne škole. Norveški istraživači, koji su proveli vlastitu procjenu, slažu se.

“Nema dovoljno saradnje između dječjih vrtića i osnovnih škola”, kaže Sølvi Lillejord, direktor Centra za obrazovanje u sklopu Norveškog istraživačkog vijeća. “A malo je poznato to da tranzicija počinje u glavi djeteta mnogo prije nego što se zapravo dogodi.”

Kaže da bi se dijete moglo bojati i iščekivati ​​ovaj prijelaz dugo vremena. Na kraju, tranzicija može postati toliko važna da ono što odrasli percipiraju kao manje događaje, može postati vrlo značajno za dijete.

Zabrinuti zbog “školovanja”

Lillejord je 2015. godine u Centru znanja za obrazovanje proveo to da se sveobuhvatno sagleda istraživanje o prijelazu iz vrtića u osnovnu školu. Ovi napori, sažeti u izvještaju, pronašli su jasan trend za ono što su istraživači nazvali “školovanjem” vrtića i predškolskih ustanova u Norveškoj.

Drugim riječima, kaže Lillejord, pedagoški ciljevi dječjeg vrtića mogu se izdvojiti kako bi dječji vrtići i odgajatelji trebali pripremati mlade za osnovnu školu.

Mala djeca mogu sjediti i igrati se u osnovnoj školi, rekao je Lillejord.

“To znači da mirno sjede, pravilno drže svoje olovke i podižu ruku ako žele nešto reći”, dodao je.

Umjesto da se djeca ohrabruju da donesu društvene, obrazovne, istraživačke i radoznalosti iz vrtića u osnovnu školu, treba ih pripremiti da vjeruju da djeca najbolje uče sjedenjem i slušanjem, kaže Lillejord.

“Srećom, to se ne dešava svugdje, ali trend je zabrinjavajući”, rekla je.

Osnovne škole moraju obaviti svoj dio posla

Jedna od glavnih poruka u izvješću OECD-a je da fokus ne treba biti samo na tome da djeca budu spremna za školu. Osnovne škole također moraju biti spremne za malu djecu.

Novi okvir za norveške vrtiće i predškolske ustanove, koji je stupio na snagu 2017. godine, također naglašava važnost poboljšanja djetetova iskustva u prijelazu u osnovnu školu.

Djeci treba omogućiti da koriste vještine koje donose iz vrtića u osnovnoj školi. I osnovna škola mora biti tu za njih.

Danas to nije slučaj, kaže Lillejord.

Istraživači vjeruju da mora biti mnogo pažljivijeg i svjesnijeg planiranja i provođenja za prijelaz između vrtića i osnovne škole nego što je to sada učinjeno.

Važno je, jer dobar prijelaz iz vrtića u osnovnu školu može pomoći u sprječavanju kasnijeg odustajanja, pokazuju istraživanja.

Potrebno je više kontakta

Hilde Dehnæs Hogsnes sa Univerziteta u jugoistočnoj Norveškoj proučavala je prijelaz između osnovne škole i vrtića.

“Potrebno je mnogo više kontakata između odgajatelja i učitelja u osnovnim školama”, kaže Hogsnes. “I nastavnici u vrtićima moraju više razgovarati sa svojim učenicima o očekivanjima koja imaju za osnovnu školu.”

Velika većina vrtića ima aktivnosti i skupine za petogodišnjake koje su osmišljene kako bi ih pripremile za osnovnu školu. Dječji vrtići znaju puno o osnovnoj školi, ali suprotno nije tako. I dječji vrtići su više fokusirani na saradnju nego osnovne škole, pokazuju istraživanja.

Hogsnes kaže da bi trebalo biti moguće imati zajedničke projekte koji počinju u vrtiću i nastaviti kada djeca počnu osnovnu školu i uključiti da i djeca budu aktivna u ovim projektima.

Prijatelji su važni

Iako postoji relativno malo istraživanja o perspektivi djeteta o prelasku u osnovnu školu, sa sigurnošću je ustanovljeno da je pronalaženje prijatelja najvažnije za dijete koje će preći u osnovnu školu.

“Djeca najviše razmišljaju o tome hoće li u školi naći nove prijatelje i hoće li zadržati prijatelje iz vrtića kada u jesen krenu u novu školu”, rekao je Hogsnes.

POVEZANI ČLANCI

Zadnje objave