Kako naučiti djecu da jedu bez TV-a ili tableta?

Kako naučiti djecu da jedu bez TV-a ili tableta?

Ponekad može biti stresno nahraniti djecu ako je njihova pažnja stalno na TV-u ili tabletu. Pokušajte ih odviknuti uz ova tri trika.

Ako vaše dijete stalno gleda u ekran dok jede, ili dok mu pokušavate dati zalogaj hrane onda su ovi savjeti za vas. Vjerovatno mislite da je vaše dijete jedno od rijetkih koje jede uz ekran, ali to nije istina. Mnogo djece ne žele jesti bez gledanja u ekran i mnogi roditelji imaju problema s tim. Ispunjavanje njihove želje samo će trenutno riješiti problem. 

Zašto je to problem?

Bez obzira ko je u pitanju, kad gledamo u ekran dok jedemo, jedenje se pretvara u pasivnu aktivnost. Ne razmišljamo o ukusu, teksturi ili mirisu hrane. Mozak je fokusiran na ekran. Ako niste sigurni zašto je ovo problem, vaše dijete ne uči:

  • Kako da iskusi okuse, teksturu i miris hrane
  • Kako da prepozna da li mu je dosta hrane ili su još gladni
  • Kako da sažvače hranu 

Pored toga, jelo uz ekran može potrajati veoma dugo. 

Kakav efekat to ima na društvenost djeteta?

Ako je naučilo jesti uz ekran, vjerovatno će teže jesti u školi ili bilo gdje drugo gdje nema ekrana. To uključuje zabave, porodične večere i druga društvena druženja, što vrlo često dovodi do stresnih situacija jer dijete postaje gladno i ponekad nesnosno. 

Kad je gledanje u ekran prihvatljivo?

Ponekad nemamo vremena da ih odvikavamo, ili još nismo spremni na druge metode hranjenja djece. Ako se u očajnoj situaciji ne morate im odmah oduzeti ekrane. Uradite to korak po korak, i savjetujte se s psiholozima. 

Postoji razlog zašto vaše dijete jede samo dok gleda u ekran

Kao roditelj, znate kada vaše dijete treba ekran da bi jelo, jer ste pokušali bez ekrana i nije vam uspjelo. Dijete napravi problem, baca hranu ili jednostavno odbija jesti. Ako dijete u potpunosti odbija jesti bez ekrana ili se osjećaju neugodno kad trebaju jesti, to može biti znak da se razvija veći problem u pozadini. Možda imaju loše razvijene vještine žvakanja, osjetljivi su na hranu, imaju refluks kiseline, netoleranciju na hranu i više. 

3 trika kako da ih odviknete od ekrana dok jedu

Bitno je napraviti solidnu rutinu i pozitivno okruženje. Za vas imamo tri trika koja možete pokušati. Ne zaboravite da će trebati vremena, ne odustajte nakon jednog ili dva obroka, pogotovo ako vaše dijete već dugo jede uz ekran.

 

 

1. Promijenite rutinu

Djeca ‘vole’ rutinu. Možda se osjećaju nesigurno i kao ‘pod lupom’ ako nemaju ekran dok jedu. Promijenite rutinu, ako inače hranite dijete na kauču dok gleda TV, idući put im stavite hranu na trpezarijski sto, možda na neki zabavni tanjir. Iako je i knjiga distrakcija, možete im ponuditi čitanje priče dok jedu. Ako inače nosite ekrane za stol dok jedete, idući put spakujte hranu i jedite na izvanu. Ne spominjite ekran, i vremenom će vjerovatno prestati pitati za njega.

2. Jedite zajedno za stolom

Ako vaše dijete slabo jede, često se fokusiramo samo na to da ga najedemo dok im je pažnja na nečemu drugom. U novoj rutini prioritizirajte obrok s djetetom. 

To će pokazati vašem djetetu kako da jede i šta, ali će ih i naučiti da je jelo zajednička aktivnost. 

Obroci su periodi dana kad svi prekidamo ono što radimo i okupljamo se da zajedno jedemo. Fokusirajte se na interakciju dok jedete, umjesto na činjenicu da tablet ili telefon nije na stolu ili koliko vaše dijete jede. 

3. Polako smanjujte vrijeme gledanja u ekran 

Ovaj trik možete kombinirati s druga dva ili zasebno. Dajte djetetu ekran nakon što počne jesti da mogu započeti obrok bez njega, ili im oduzmite ekran prije nego što sve pojedu. Odaberite ono što mislite da će vaše dijete bolje podnijeti. 

Možete početi s 2-3 minute. Ako vas dijete upita za ekran kad sjedne za sto recite: „Donijet ću čim počneš jesti“, ili na kraju možete reći: „Izgleda da je video završio, pusti tablet da se odmori dok mi završimo večeru“. 

Kad se vaše dijete počne navikavati na ovo, počnite povećavati vrijeme. Koliko brzo ćete povećavati vrijeme zavisi od djetetove zone ugodnosti. Polako im pomjerajte granice, ali nemojte pretjerati. Ideja je da ova tranzicija bude što manje stresna.