“Kako da se ohrabrimo ” korak 3

“Kako da se ohrabrimo ” korak 3

Isključite sve uređaje koji mogu da vas ometaju u narednih dvadesetak minuta (ili duže ako želite). Na satu namjestite da zazvoni prijatnom melodijom nakon vremena koje odredite. Možete i na internetu (npr. YouTube) potražiti umirujuće melodije ili zvuke prirode koji traju dvadesetak minuta. Na primjer, potražite pod „__ minutes nature sounds“. Samo obavezno blokirajte reklame koje mogu da vam prekinu meditaciju.

U svom prijatnom mjestu za maštanje nađite udoban položaj tijela. Najbolje bi bilo da to bude sjedeći položaj, ali udoban, kako ne biste zaspali.

Sve što zamišljamo je mnogo efikasnije ako smo opušteni dok to radimo. Zato je važno da prvih nekoliko minuta posvetimo opuštanju tela.

Ovde možete slobodno koristiti načine koji su svakoj trudnici ponaosob najprijatniji da se opusti. Ukoliko već imate svoj način opuštanja (na primer način disanja koji vas opušta), slobodno ga primenite. Ukoliko ne, evo dva prijedloga:

Prijedlog A:

Zauzmite udoban položaj, zatvorite oči i obratite pažnju na svoje disanje. Nemojte ga mijenjati, nemojte pokušavati da dišete dublje ili sporije. Samo pratite način na koji već dišete. Primjetite toplinu vazduha koji udišete i izdišete. Da li se razlikuju. Primjetite, ako možete, otkucaje svog srca u tijelu. Nemojte tragati za pulsirajućim tačkama, samo osetite udarce srca u grudima.

Provedite tako neko vrijeme, prateći svoje disanje. Kada procijenite da možete dalje, pređite na svoja stopala. Uvijek zatvorenih očiju osjetite iznutra u kojem su položaju vaša stopala. Gdje dodiruju pod. Kakve osećaje imate u njima. Na isti način polako pređite preko svih dijelova tijela. „Skenirajte“ svoje tijelo. Kada dođete do gornjih dijelova tijela već ste dovoljno opušteni da možete da pređete na naredni korak.

Prijedlog B:

Ukoliko vam se ne dopada ovakav način relaksacije, možete ponovo iskoristiti svoju maštu. Sjetite se neke riječi koju volite, imena osobe koja u vama budi hrabrost ili neke kratke osnažujuće fraze koja je za vas značajna. Bilo koja riječ može da obavi posao, ali najbolje bi bilo da to bude riječ koja vas sama po sebi podiže i ohrabruje.

Kada ste izabrali svoju riječ, zamislite da je polako pišete na velikoj zelenoj školskoj tabli. Osjetite kredu u svojoj ruci i napišite svoju riječ, polako, slovo po slovo. Približite pogled i primjetite ostatke krede koji čine dijelove slova. Možete spužvicom obrisati riječ, uzeti kredu druge boje i ponovo je ispisati na tabli.

Zatim zamislite u svaki detalj tu riječ izvezenu na platnu šarenim koncem. Zamislite je mnogostruko uvećanu i izučite svaki njen detalj.

Zatim je zamislite ispisanu tragom aviona na nebu, poredanim kamenčićima na plaži, prstom po suhom pjesku, urezanu u koru drveta…

Shvatili ste poentu. Zaokupili ste svoj mozak na jedno vreme mislima o nečemu drugom i na taj način ste odmorili mozak od konstantnih briga. Tako odmoreni, mi smo spremni da se u slijedećem koraku vratimo problemu, ali sada više nismo zakočeni u jednom uglu posmatranja već možemo problemu da pristupimo iz sasvim novih uglova.

Zamišljanjem razgovora s drugim ljudima mi pravimo još jednu distancu od našeg utabanog puta i još jednom olakšavamo sami sebi da problem pogledamo iz novog ugla.

trudnocaizdravlje.rs