Kada je pravo vrijeme za učenje stranih jezika?

Svi se istraživači slažu da što ranije dijete počne učiti drugi jezik, to je bolje iz više razloga. Neki istraživači kažu da vještine usvajanja drugog jezika dostižu vrhunac u dobi od 6 ili 7 godina. Ali, svi se slažu da je djetetu puno teže nakon puberteta naučiti novi jezik.

Ispod ćete pronaći sve prevladavajuće stavove i njihove argumente kao referencu koja će vam pomoći da donesete najinformiraniju odluku.

Zašto početi sa 3 ili 4 godine?

Da ste to pitanje postavili prije nekoliko godina, svi bi vas gledali kao da ste vanzemaljac. Bilo je nezamislivo za djecu od tri godine da mogu učiti drugi jezik, s obzirom da još uvijek nisu savladali svoj maternji jezik. U današnje vrijeme, međutim, nalazi istraživanja ukazuju na nešto potpuno drugačije.

Studije Univerziteta Harvard potvrđuju da su kreativnost, vještine kritičkog mišljenja i fleksibilnost uma značajno poboljšani ako djeca uče drugi jezik u mlađoj dobi. Smatra se da su predškolske godine, posebno prve tri godine života, vitalni period u djetetovom životu. Tada se postavljaju temelji za stavove, razmišljanje i učenje, između ostalog. Korištenje te sposobnosti mnogo se potiče, jer je, prema istraživanjima, učenje drugog jezika jednako lako kao i učenje prvog. Možda zvuči kao ogroman teret, ali, zapravo, nije. Ljudski mozak je divna stvar. Od trenutka kada smo se rodili, učimo na šest glavnih načina:

  • Vid
  • Okus
  • Miris
  • Zvuk
  • Dodir
  • Rad

Na osnovu informacija koje dobijemo u prvih nekoliko godina, sve što smo naučili raste kasnije u životu. Istraživanje je pokazalo da se 50% naše sposobnosti učenja uči do 4. godine, a dodatnih 30% do 8. godine. Zbog toga se trogodišnjaci potiču na učenje drugog jezika. Međutim, to ne znači da se 80% nečijeg znanja ili inteligencije formira sve dok ne napune 8 godina. To jednostavno znači da djeca razvijaju svoje glavne puteve učenja tokom svojih prvih nekoliko godina života.

Budući da su studije pokazale da što je učenik mlađi, to više može usvajati izgovore i stvarati nove zvukove, to znači da djeca od tri ili četiri godine mogu učiti kroz igru ​​jer njihov um još uvijek nije preplavljen činjenicama i informacijama koje treba čuvati i procjenjivati, a to se događa kako odrastamo.

Studija koju je proveo koledž Dartmouth pokazala je da se nakon tinejdžerskih godina mozak mijenja i izuzetno je teško (ako je uopće moguće) odraslu osobu naučiti strani jezik. To ne znači da oni to ne mogu naučiti; samo da to neće raditi na isti način kao dijete jer mehanizmi koji pomažu u učenju jezika nisu isti kao u dobi od 2 do 5 godina.

Još jedna zanimljiva činjenica je da djeca drugi jezik uče bolje ako su ga učila u svojim porodičnim zajednicama, a ne u učionici. I, pored dodatne tečnosti govora, dvojezična djeca ne samo da govore dva jezika ranije od ostalih vršnjaka koji znaju jedan jezik, već su i bolja u zadacima koji zahtijevaju promjenu pažnje. Također, istraživanje je pokazalo da su djeca koja su prvo savladala maternji jezik, a zatim naučila drugi jezik, tečno govorila strani jezik, ali nikada nisu uspjela postići nivo izvrsnosti onih koji su učili oba jezika odjednom.