Svi se istraživači slažu da što ranije dijete počne učiti drugi jezik, to je bolje iz više razloga. Neki istraživači kažu da vještine usvajanja drugog jezika dostižu vrhunac u dobi od 6 ili 7 godina. Ali, svi se slažu da je djetetu puno teže nakon puberteta naučiti novi jezik.
Ispod ćete pronaći sve prevladavajuće stavove i njihove argumente kao referencu koja će vam pomoći da donesete najinformiraniju odluku.
Zašto početi sa 3 ili 4 godine?
Da ste to pitanje postavili prije nekoliko godina, svi bi vas gledali kao da ste vanzemaljac. Bilo je nezamislivo za djecu od tri godine da mogu učiti drugi jezik, s obzirom da još uvijek nisu savladali svoj maternji jezik. U današnje vrijeme, međutim, nalazi istraživanja ukazuju na nešto potpuno drugačije.
Studije Univerziteta Harvard potvrđuju da su kreativnost, vještine kritičkog mišljenja i fleksibilnost uma značajno poboljšani ako djeca uče drugi jezik u mlađoj dobi. Smatra se da su predškolske godine, posebno prve tri godine života, vitalni period u djetetovom životu. Tada se postavljaju temelji za stavove, razmišljanje i učenje, između ostalog. Korištenje te sposobnosti mnogo se potiče, jer je, prema istraživanjima, učenje drugog jezika jednako lako kao i učenje prvog. Možda zvuči kao ogroman teret, ali, zapravo, nije. Ljudski mozak je divna stvar. Od trenutka kada smo se rodili, učimo na šest glavnih načina:
- Vid
- Okus
- Miris
- Zvuk
- Dodir
- Rad
Na osnovu informacija koje dobijemo u prvih nekoliko godina, sve što smo naučili raste kasnije u životu. Istraživanje je pokazalo da se 50% naše sposobnosti učenja uči do 4. godine, a dodatnih 30% do 8. godine. Zbog toga se trogodišnjaci potiču na učenje drugog jezika. Međutim, to ne znači da se 80% nečijeg znanja ili inteligencije formira sve dok ne napune 8 godina. To jednostavno znači da djeca razvijaju svoje glavne puteve učenja tokom svojih prvih nekoliko godina života.
Budući da su studije pokazale da što je učenik mlađi, to više može usvajati izgovore i stvarati nove zvukove, to znači da djeca od tri ili četiri godine mogu učiti kroz igru jer njihov um još uvijek nije preplavljen činjenicama i informacijama koje treba čuvati i procjenjivati, a to se događa kako odrastamo.
Studija koju je proveo koledž Dartmouth pokazala je da se nakon tinejdžerskih godina mozak mijenja i izuzetno je teško (ako je uopće moguće) odraslu osobu naučiti strani jezik. To ne znači da oni to ne mogu naučiti; samo da to neće raditi na isti način kao dijete jer mehanizmi koji pomažu u učenju jezika nisu isti kao u dobi od 2 do 5 godina.
Još jedna zanimljiva činjenica je da djeca drugi jezik uče bolje ako su ga učila u svojim porodičnim zajednicama, a ne u učionici. I, pored dodatne tečnosti govora, dvojezična djeca ne samo da govore dva jezika ranije od ostalih vršnjaka koji znaju jedan jezik, već su i bolja u zadacima koji zahtijevaju promjenu pažnje. Također, istraživanje je pokazalo da su djeca koja su prvo savladala maternji jezik, a zatim naučila drugi jezik, tečno govorila strani jezik, ali nikada nisu uspjela postići nivo izvrsnosti onih koji su učili oba jezika odjednom.