Ishrana u trudnoći

Pravilna prehrana može dovesti do zdravije i ugodnije trudnoće. Može vam dati više energije, smanjiti rizik od komplikacija u trudnoći poput anemije, jutarnjih mučnina i zatvora i učiniti da se općenito osjećate bolje. Pravilna prehrana također je odlična za vašu bebu. Ona pruža sve važne hranjive sastojke koji su potrebni vašem djetetu u razvoju. Smanjuje rizik od urođenih abnormalnosti i poboljšava šanse da vaše dijete ima zdravu porođajnu težinu.

Loša prehrana tokom trudnoće

S druge strane, loša prehrana može dovesti do problema s vašom trudnoćom. Rezultati loše prehrane mogu biti:

  • Mala porođajna težina
  • Intrauterino ograničenje rasta (IUGR)
  • Komplikacije u trudnoći
  • Prerano rođenje
  • Beba rođena bolesna ili sa urođenim abnormalnostima
  • Gubitak trudnoće
  • Hronična bolest kasnije u bebinom životu
  • Iako rijetka, smrt majke ili djeteta

Ako se dobro hranite i slijedite smjernice doktora za vašu prehranu i debljanje, veća je vjerovatnoća da ćete imati zdravu trudnoću i zdravu bebu. Evo šta trebate znati o prehrani tokom trudnoće, zajedno sa nekoliko savjeta za održavanje zdravlja.

Prenatalna njega

Tokom trudnoće, rana i redovna prenatalna njega je izuzetno važna za praćenje vaše prehrane, debljanja i cjelokupnog zdravlja. Kada od doktora dobijete dobre savjete o pravilnoj prehrani, veća je vjerovatnoća da ćete dobiti preporučenu količinu kilograma tokom trudnoće. Tokom prenatalnih posjeta, doktori pomažu u sprječavanju komplikacija nadzorom i liječenjem zdravstvenih stanja koja mogu utjecati na vašu prehranu.

Stvari koje mogu utjecati na vaše zdravlje i prehranu su:

  • godine
  • težina prije trudnoće
  • zdravlje prije trudnoće
  • socioekonomski status
  • koliko puta ste bili trudni
  • pušenje
  • upotreba alkohola
  • upotreba droga
  • dijabetes
  • visok krvni pritisak
  • bolest bubrega
  • srčana bolest
  • rak
  • zarazne bolesti poput HIV-a
  • depresija

Jutarnje mučnine su česte u trudnoći, posebno tokom prvog tromjesečja. Uvijek biste trebali razgovarati sa svojim doktorom o svojim simptomima, ali blaga mučnina i povraćanje rijetko su problem. Međutim, za oko 2 posto trudnica mučnina i povraćanje mogu postati ozbiljne. Jaka mučnina i povraćanje tokom trudnoće stanje je koje se naziva hiperemeza gravidarum.

Hiperemeza gravidarum može uzrokovati dehidraciju i gubitak težine. Trudnice koje pate od hiperemeze gravidarum obično se zbrinjavaju u bolnici s IV tekućinom i lijekovima. Liječenjem doktori mogu održavati vaše zdravlje kako ne bi naštetili djetetu. Ipak, bez liječenja, pretjerana mučnina i povraćanje mogu biti opasni za vas i vaše dijete.

Debljanje

Vaša težina prije trudnoće i koliko kilograma ste dobili tokom trudnoće utječu na:

  • Rast i razvoj vaše bebe
  • Vaše zdravlje tokom trudnoće
  • Vaš porođaj
  • Težinu vaše bebe
  • Dugoročno zdravlje vaše bebe

 Nedovoljna težina

Prekomjerna težina prije trudnoće ili nedovoljna težina tokom trudnoće može dovesti do male porođajne težine djeteta i preranog porođaja. Bebe rođene sa manjom porođajnom težinom imaju veći rizik od razvoja specifičnih zdravstvenih problema kasnije u životu, poput bolesti srca, visokog krvnog pritiska i dijabetesa.

Prekomjerna težina

Žene koje imaju prekomjernu težinu prije nego što zatrudne ili se previše udebljaju tokom trudnoće također se mogu susresti s problemima. Komplikacije pretilosti i prekomjernog debljanja uključuju:

  • Visok krvni pritisak
  • Gestacijski dijabetes
  • Preeklampsiju
  • Prijevremeni porod
  • Porođaj na carski rez
  • Zdravstveni problemi za mamu i bebu koji traju i nakon trudnoće

Bebe gojaznih mama češće će se suočiti s dječjom gojaznošću i hroničnim bolestima koje prate ovo stanje.

Pravilna prehrana

Zdrava žena prosječne težine treba svakodnevno unositi oko 300 kalorija više tokom trudnoće. Neke trudne mame ovo shvataju kao poziv da jedu sve vrste nezdrave hrane. Ipak, vrste kalorija koje odaberete jednako su važne kao i unos dovoljne količine hrane. Sigurno se ne morate riješiti slatkiša i nezdrave hrane dok ste trudni, ali želite biti sigurni da ne žrtvujete važne hranjive sastojke koji su potrebni vašem tijelu i vašoj bebi.

Trebali biste pokušati jesti raznoliku hranu iz svih prehrambenih grupa i dobivati ​​zdrave kalorije iz:

  • Nemasnog mesa
  • Sigurne morske hrane
  • Povrća
  • Svježeg voća
  • Integralnih žitarica
  • Mliječnih proizvoda
  • Orašastih plodova
  • Zdravih masti
  • Vitamina i hranjivih tvari

Zdrava, uravnotežena prehrana pomoći će vam da dobijete sve važne vitamine i minerale koji su potrebni vama i vašoj bebi, ali evo nekoliko hranjivih sastojaka na koje biste trebali obratiti posebnu pažnju dok ste trudni:

Folna kiselina: Folna kiselina (ili folat u prirodnom obliku) je vitamin B. Pomaže u prevenciji oštećenja neuralne cijevi, kao i drugih komplikacija u trudnoći. Hljeb i žitarice često su obogaćeni folnom kiselinom, dok se folat prirodno nalazi u slanutku, špinatu, avokadu, brokulama i leći.

Dokozaheksaenojska kiselina (DHA): DHA je omega-3 masna kiselina. Igra važnu ulogu u razvoju bebinog mozga i očiju. DHA možete dobiti iz masne ribe poput lososa, tune i morske plodove ili iz jaja i hrane obogaćene DHA.

Željezo: Željezo u tijelu koristite za stvaranje crvenih krvnih zrnaca. Dok ste trudni, potrebno vam je željezo da biste spriječili anemiju, a bebi je potrebno željezo da bi imalo zdravu opskrbu krvlju. Meso, jetra, riba, grah, lisnato zeleno povrće, cjelovite žitarice i orašasti plodovi neke su od namirnica bogatih željezom. Doktor vam može propisati i suplement željeza ako ne unosite dovoljno željeza ili ako krvni testovi pokazuju da su nivoi željeza u krvi niski.

Kalcij: Kalcij je neophodan za razvoj kostiju i zuba vaše bebe. Kalcij je također važan nutrijent za srce i nervni sistem. Kalcij možete dobiti putem mliječnih proizvoda poput mlijeka i sira ili putem proizvoda obogaćenih kalcijem, poput soka od naranče. Ako ga svakodnevnom prehranom ne unosite dovoljno, možda ćete trebati uzeti dodatak prehrani.

Vitamin D: Vitamin D i kalcij djeluju zajedno. Oni pomažu vašoj bebi u razvoju da izgradi jake kosti i zube. Vitamin D je važan i za kožu i oči. Vitamin D možete dobiti provodeći vrijeme vani na suncu ili obogaćenim mliječnim proizvodima poput mlijeka.

Prenatalni vitamini: Može biti teško dobiti sve preporučene hranjive sastojke koji su vam potrebni svakog dana samo iz svakodnevne prehrane, pa ćete vjerojatno uzimati i prenatalne vitamine. Prenatalni vitamini sadrže kombinaciju kalcija, folne kiseline, vitamina C i drugih vitamina i minerala kako biste imali dovoljan dnevni unos ovih sastojaka. Međutim, prenatalni vitamini nisu zamjena za zdravu prehranu. Oni se kombinuje sa zdravom hranom koju jedete kako biste pomogli sebi i svojoj bebi da dobijete svu potrebnu hranu.

Tečnost

Vašoj bebi i vama treba voda. Trebali biste svakodnevno piti oko osam do deset čaša vode ili druge tečnosti kako biste ostali hidrirani i zdravi. Ako vježbate ili je vani vrlo vruće, možda će vam trebati više tečnosti. Svakodnevne potrebe za tečnošću možete zadovoljiti konzumacijom raznih pića kao što su:

  • Voda
  • Mlijeko
  • Voćni sok
  • Ledeni čaj
  • Vrući čaj
  • Supe

Samo pokušajte ograničiti slatka pića i koliko kofeina unosite svaki dan.

Prethodni članak
Naredni članak

POVEZANI ČLANCI

Zadnje objave