Domaća zadaća: Dnevna tortura

Tema domaća zadaća često već u prvom razredu preraste u čestu glavobolju u porodici – svađa, plač, strah, lijenost.  Evo savjeta za roditelje u nevolji

 Prije su porodična kuća i nastavnička zbornica bili jasno odvojeni svjetovi. Danas se sve više praktikuje zajednički obrazovni i odgojni zadatak pri čemu je u centru pažnje dobrobit djeteta 

Ovako roditelji mogu pomoći

Neka djeca počnu plakati: Ne uspijevaju sa domaćim zadatkom. Neki prave pravu dramu: Nemaju volje da rade domaći. Neka ih jednostavno zaborave. Tema domaće zadaće već od prvih školskih dana počne praviti probleme roditeljima. Djeca i roditelji su jednako iznervirani. Nekoliko savjeta mogu pokazati koji stav roditelji trebaju imati prema svojim školarcima kada je u pitanju zadaća.

Samo bez vremenskog pritiska

Paničarenjem i govorom: „Bože, koliko imaš zadaće!“  samo stvarate strah kod djeteta od brda zadataka koje možda ima pred sobom. Roditelji moraju ostati smireni i opušteno prići stvarima. Mališanima treba šansa i nada za uspjeh. A njega može postići samo ako zadatke odradi u malim koracima. Dijete mora biti sigurno: Ima puno vremena za ono što trenutno radi. Zato bez žurbe, odnosno vremenskog pritiska.

Učenici se moraju osjećati ugodno

Najvažniji uvjet za uspjeh zadaće: Atmosfera mora odgovarati. Kada su roditelji opušteni, to osjećanje će se prenijeti i na dijete. Pri tome pomažu različite navike, npr. odmah nakon jela radi se domaći rad. Napraviti stalno mjesto gdje će se raditi domaća zadaća kao i prigodnu atmosferu. Ko stalno s djetetom započinje nešto novo ili stalno diskutuje, ne treba se čuditi zbog izgubljenog vremena i napetih živaca.

Šta je ustvari bitno?

Konstantan stres oko zadaće može se izbjeći ukoliko zajedno s djetetom postavite ciljane strategije za učenje: S čim će početi (najbolje je sa lahkim zadatkom), šta mu je za to potrebno, šta može uraditi ukoliko ne zna dalje? Ohrabrite svoje dijete da jedan zadatak riješi sam. Možete na primjer zadatak pogledati zajedno s djetetom, ustanoviti da li mu je zadatak jasan i onda ga pustiti da dalje radi sam. Sjednete pored djeteta tek onda kada vas upita za pomoć. Ukoliko neki zadatak ne može odmah shvatiti, neka opet pokuša. Dijete nema ništa od toga ukoliko mu mama ili tata zadatak riješe. To usporava proces učenja. Uz to učitelji moraju znati gdje učenici imaju najveće nedostatke. Inače će te nedostatke vući sa sobom u daljem obrazovanju.

Svakom se desi loš dan

I za najmlađeg učenika važi pravilo da može biti da ima loš dan i da ne neskoncetrisan. Pogotovo tada biste trebali početi sa onim što je njemu najdraže ili najzabavnije. Male pauze će mnogo značiti u takvim trenucima. Uz pritisak, ruženje i prijetnje roditelji ništa neće postići. Mnogo više će postići ukoliko budu primjećivali njegove male uspjehe: „To si odlično uradio. Hajde, sada ćemo pokušati sa drugim zadatkom.“ Ukoliko dijete odmah poslije škole nije spremno za rad, onda je možda bolje pustiti dijete da potroši energije. Uz kretnju i igru stvorit će sebi „ispušni“ ventil i stres će pasti s njega.

Ne gubite strpljenje

Sigurno da ni roditeljima nije lahko da uvijek budu strpljivi. Ali morate pred očima imati ko je „slabija karika“  i kome je potrebna pomoć. Nema smisla da situacija eskalira: jedno je uvrijeđeno, drugo se dere – zaoštravate situaciju toliko da ništa više nije moguće uraditi. U takvim slučajevima, roditelj kao odrasla osoba bi trebala izaći iz prostorije i smiriti se. Bitno je njegovati stalni kontakt s učiteljima. Samo tako možete saznati kakva su dostignuća vašeg djeteta, na čemu treba da radi i gdje je njegova jača strana. Neki učitelji vam mogu reći i koliko je vremenski potrebno za određenu zadaću. Na taj način možete i sami procijeniti uspjehe djeteta.Scout-Ecru_1 41108334 F-23-Hausaufgaben_300dpi j0422793