Vitamin D

Vitamin D

Vitamin D također igra ulogu u sprječavanju zdravstvenih problema poput bolesti srca, dijabetesa, osteoporoze i rahitisa

Vitamin D je važna hranjiva tvar koja djeluje s kalcijem kako bi pomogla u stvaranju kostiju i održavanju ih jakim. Vitamin D također igra ulogu u sprječavanju zdravstvenih problema poput bolesti srca, dijabetesa, osteoporoze i stanjivanja kostiju. U nastavku možete doznati više o vitaminu D.

Naša tijela prirodno proizvode vitamin D kad smo vani na suncu. Stoga mnoga djeca prirodno dobivaju dovoljno vitamina D vani na otvorenom tokom dnevnih aktivnosti, poput šetnje, vožnje biciklom ili bavljenja sportom. Ali ponekad tijelo ne stvara dovoljno vitamina D. Iako krema za zaštitu kože pomaže djeci od sunčevih štetnih zraka, ona također blokira dio sunca koje tijelo koristi da bi dobilo vitamin D.  Teško se može dobiti dovoljno ovog hranjivog sastojka iz hrane, jer malo hrane sadrži prirodan vitamin D.

Na sreću, mnogo je hrane obogaćeno dodatno vitaminom D, a dodaci su dostupni djeci koja još više trebaju vitamina D.

Kada postoji rizik od nedostatka vitamina D?

Stvari poput nedostatka izravne sunčeve svjetlosti i nedovoljnog vitamina D u prehrani dovode pojedine grupe osoba  u rizik od nedostatka vitamina D. To su obično ljudi koji žive tamo gdje je izloženost suncu ograničena. Zbog ograničene izloženosti kože suncu od novembra do februara, djeca koja žive u sjevernim područjima poput Skadninavije možda neće dobiti dovoljno sunca da zadovolje svoje potrebe za vitaminom D.

Kod ljudi s tamnom kožom, budući da pigment, odnosno melanin, u tamnijoj koži blokira sunce, vitamin D se ne proizvodi učinkovito. Kada se dijete s tamnijom kožom nalazi na suncu isto toliko vremena kao i dijete sa svijetlijom kožom, ono s tamnijom kožom proizvede manje vitamina D. Ovo ugrožava djecu s afričkim, latino, azijskim i srednjoistočnim podrijetlom.

Kod beba koje su samo dojene. Dojenje je prekrasno za bebe, ali je i jedna stvar u kojoj majčino mlijeko nema dovoljno vitamina D. Bebe koje uglavnom piju majčino mlijeko trebaju dobiti dodatak vitamina D.

Osobe s određenim zdravstvenim stanjima. Neka zdravstvena stanja, poput cistične fibroze i upalne bolesti crijeva (IBD) utiču na to koliko dobro tijelo apsorbira hranjive tvari, uključujući vitamin D. Također, istraživanja su pokazala da pretilost povećava čovjekov rizik za nedostatkom vitamina D.

Koliko djeca trebaju vitamina D?

Institut za medicinu (IOM) preporučuje da bebe u prvoj godini života dobiju najmanje 400 IU (međunarodnih jedinica) vitamina D dnevno. Djeca starija od 1 godine i tinejdžeri trebali bi dobiti najmanje 600 IU vitamina D svaki dan.

Dobivanje vitamina D iz hrane

Vitamin D može se naći u namirnicama, ali kod mnogih se ne pojavljuje prirodno. Najbolji prirodni izvori su masne ribe i riblja ulja. Izvrsni izvori koji pružaju puno vitamina D uključuju:

ulje jetre bakalara, 1 kašika: 1.360 IU

kuhane masne ribe (pastrmka, riba sačmarica, losos), 3 unce: 450-650 IU

Mlijeko obogaćeno vitaminom D, uključujući obrano i smanjene masnoće, 1 kašika: 115-124 IU

sok od naranče obogaćen vitaminom D, 1 šoljica: 137 IU

margarin obogaćen vitaminom D, 1 kašika na: 60 IU

Žitarica obogaćena vitaminom D, ¾ do 1 šoljice: 40 IU

1 jaje (vitamin D je u žumanjku): 41 IU

proizvodi napravljeni od mlijeka obogaćenog vitaminom D (količina varira)

voćnih sokova i pića obogaćenih vitaminom D (količina varira)

Mlijeko obogaćeno vitaminom D može pomoći – 1 kvart, ili 32 unce, ima oko 400 do 460 IU. Ali većina djece i tinejdžera pije puno manje mlijeka od onoga svaki dan. U tom slučaju trebaju uzimati svakodnevno multivitamin ili samo vitamin D dodatak sa 600 IU vitamina D.

Šta je s previše vitamina D?

Previše vitamina D u tijelu može biti toksično i povećati razinu kalcija u krvi, što između ostalih problema može dovesti do bubrežnih kamenaca i problema sa srčanim ritmom. Znakovi previše vitamina D uključuju: povraćanje, loš apetit, zatvor, slabost, gubitak težine

Razgovarajte sa svojim pedijatrom o tome koliko vitamina D treba vašem djetetu. I zapamtite, kako djeca rastu, dijeta im se mijenja. Redovito se konsultirajte sa svojim liječnikom kako biste osigurali da dijete dobije dovoljno onoga što je potrebno za rast i održavanje jakih kostiju.

Leave a Reply