Trudna sam. Koliko se smijem udebljati?

Trudna sam. Koliko se smijem udebljati?

Nekad prije vrijedilo je sljedeće pravilo: između 9 i 12 kilograma. No, ta su vremena prošla. Ako je žena na početku trudnoće vitka, smije se udebljati više nego punija žena – ali u redu je sve između 7 i 18 kila.

Nemojte se zabrinuti ako ćete u prvim sedmicama trudnoće više mršaviti nego se debljati jer uzbuđenje ili jutarnja mučnina utječu na želudac: dobivanje na težini za očekivati je tek od četvrtog mjeseca trudnoće – oko 300 grama sedmično, u posljednjim sedmicama oko pola kilograma. Ako se ipak neka žena premalo deblja, postoji opasnost da beba gladuje.

Punašne žene često strahuju od sljedećeg: prekomjerna težina povećava rizik oboljenja od povišenog krvnog tlaka ili trudničkog dijabetesa. Usprkos tome sada nije pravo vrijeme da započnete s dijetom – ona bi mogla dovesti do toga da je beba nedovoljno opskrbljena svim onim što joj je potrebno. Liječnik će vam dati savjet kako najbolje postupiti.

 

Kako smije rasti moj indeks tjelesne težine?

BMI na početku trudnoće – Preporučeni rast težine tijekom trudnoće

Nizak (manji od 19,8) – 12,5 do 18 kilograma

Srednji (19,8 do 26) – 11,5 do 16 kilograma

Visok (viši od 26) – 7 do 11,5 kilograma

 

 

Neodoljive želje? Nemojte biti prestrogi prema sebi!

Čak i da vam se jako često strašno jede nezdrava hrana, ne morate se brinuti. Vitamini i minerali koji eventualno manjkaju mogu se nadomjestiti sredstvima koja služe kao dodatak prehrani. Multivitaminska tableta doduše nije ukusna kao svježi ananas ili tanjur sirove hrane. Ali u trudnoći je ipak najvažnije da ste zadovoljni i sretni. Tko se stalno opterećuje zdravom prehranom, ne čini uslugu ni sebi ni bebi. Radije se potrudite to nekako nadomjestiti.

 

Savjet: Ne možete obuzdati neodoljivu želju za slatkim? Povremeno priuštite sebi čokoladu. Slastica s nešto manje kalorija svakako je sladoled. K tome još sadrži i kalcij – i zato je gotovo uvijek obvezatan na vašem jelovniku.

 

 

roditelji.hr