Kako se druga trudnoća razlikuje od prve?

Kako se druga trudnoća razlikuje od prve?

Kako se druga trudnoća razlikuje od prve?

Savjeti i prijedlozi kako da se organizujete u drugoj trudnoći, jer sada imate i malo dijete o kojem morate brinuti

Ponovno saznanje da ste trudni moće biti veoma uzbudljivo i vjrovatno ćete se pitati kako će proći druga trudnoća. Znate šta da očekujete, iako svaka trudnoća može biti drugačija.

Zavisno od dobi, vaše prvorođeno dijete trebat će stalnu pažnju i vjerovatno ćete se brinuti o tome kako ćete uklopiti novu trudnoću i prvo dijete u već zatrpanu rutinu.

Različiti simptomi u drugoj trudnoći

Drugu trudnoću možete doživjeti drugačije od prve. Možda ćete imati drugačije simptome. Neka od iskustva govoore da su žene uočile ove različitosti:

  • Stomak brže naraste, vjerovatno zato što su vam se stomačni mišići već prije rastezali.
  • Vjerovatno ćete prije osjetiti bebine udarce. Ovo bi moglo biti zato što već znate kakav je osjećaj, pa ćete ovaj put znati kada se dešava.
  • Možda ćete imati mučninu, iako je niste imali u prvoj trudnoći. Ako ste u prvoj trudnoći imali mučnine, velike su šanse da ćete ih opet imati u drugoj.
  • Možda ćete imati više Braxton Hicks kontrakcije (sporadične kontrakcije koje se mogu javljati u ranoj trudnoći).
  • Vjerovatno ćete biti više umorni. Za razliku od prvi put kada ste se opuštali, sada imate dijete o kojem morate da se brinete.
  • Porod će trajati kraće. Za žene koji prvi put postaju mame, prvi stadij poroda (stadij dilatacije grla maternice i ušća) traje oko 8 sati, ali za žene koje su već rađale prije, to traje otprilike 5 sati. Drugij stadij (guranje i porođaj) vjerovatno će trajati manje od dva sata, u poređenju s 3 sata za nove mame.
  • Vjerovatno mislite da znate sve o trudnoći ali nemojte izbjegavati ili propuštati redovne kontrole. Iako je prva trudnoća prošla uredu, nemojte propuštati kontrole jer vaš doktor ili babica trebaju provjeriti da li je sve uredu s bebom.
  • Možete i drugu djecu povesti sa sobom, neka se osjećaju uključenima. Ako idete na ultrazvuk, povedite nekoga da čuva vaše dijete u čekaonici prvih par minuta, da se uvjerite da je sve uredu prije nego što vam se pridruže.

Vaše mentalno zdravlje u drugoj trudnoći

Psihički, vjerovatno ćete se drugačije osjećati u drugoj trudnoći. Vjerovatno ćete manje vremena provoditi uživajući u trudnoći kao prvi put, s obzirom da se sada morate brinuti o djetetu. Evo nekih savjeta koji vam mogu pomoći:

  • Pitajte prijatelje ili nekoga iz porodice da vam pomognu. Imate li nekoga kome vjerujete da će se dobro brinuti o djetetu, dok se vi opuštate i brinete o sebi.
  • Ako ste kod kuće, a vaš partner radi do 9 sati, prepustite mu dijete kada se vrati kući da imate za sebe sat vremena. Izađite vani ako ste u mogućnosti, da ne biste bili u iskušenju da taj sat vremena ne provedete u čišćenju i raspremanju. Otiđite u kafić s knjigom ili tabletom, posjetite prijatelja, šetajte po parku, posjetite frizera ili otiđite na plivanje.
  • Ako radite, uzmite dan, pola dana ili par sati odmora svakih nekoliko sedmica, ali ostavite dijete nekome kome vjerujete da će se dobro brinuti o njemu. Ako vaš partner radi, možete to raditi zajedno.
  • Vjerovatno će vam biti teže da se fokusirate na trudnoću, ono što biste trebali i ne biste trebali uraditi ovaj put. Uključite alarm za vrijeme uzimanja vitamina D ili folne kiseline. Stavite ih na mjesto gdje ih djeca ne mogu dohvatiti ali i negdje gdje ih vi uvijek možete vidjeti. Naprimjer, možete ih staviti blizu kuhala ako uvijek imate topli napitak ujutru.
  • Online shopping vam može pomoći. Većina stranica zapamti šta vam treba pa možete ponovo naručiti stvari s „uobičajene“ liste, što će vam uštedjeti vrijeme i energiju.
  • Uključite vježbanje u svakodnevnicu ako je moguće. Dobro je ubaciti odlazak na posao biciklom ili šetnja u parku s djetetom, da biste se brinuli za jednu stvar manje. Vježba je dobra za vas i vaše dijete u stomaku.
  • Lezite ranije. Teško je odoliti iskušenju da gledate u telefon do kasnih sati, ali postoji istraživanje koje kaže da to utječe na san i teže je zaspati. Dobar odmor tokom noći pravi veliku razliku za nivo vaše energije i psihičkog stanja.

Planiranje ranog perioda s vašim novorođenčetom  i starijim djetetom

Prvi zajednički dani s novorođenčetom i djetetom mogu biti zahtjevni, pogotovo ako je vaše starije dijete mlađe od 3 godine. Postoje neke stvari za koje se sada možete sada pobrinuti:

  • Pitajte nekoga bliskog da vam priprema hranu za prve dane nakon poroda ili zamolite prijatelja da to uradi za vas.
  • Ako vas dijete treba da bi zaspalo, pitajte partnera da se povučete iz ovog procesa. Ako ga vaš partner može staviti u krevet, bit ćete slobodni da se posvetite novorođenčetu i njegovom snu.
  • Ako se netko drugi brine za vaše dijete, razmislite o tome da ih tamo ostavljate nekoliko puta sedmično, bar u prvim sedmicama nakon poroda, ako to možete priuštiti. Tako će djeca steći naviku kontinuiteta i promjene, a vama daje prostora da se posvetite novorođenčetu.
  • Ako imate prijatelja ili člana porodice koji mogu izvoditi vaše prvo dijete na nekolikoo sati u prvih nekoliko sedmica nakon poroda, zamolite ih da to urade za vas.
  • Postoje neke korisne knjige o novim bebama koje će postati član porodice i dio vašeg života, i možete ih čitati zajedno s drugom djecom koju imate. One mogu biti veoma korisne.

Dojenje drugi put

Iako možda niste prvi put uspješno dojili, postoje studije koje pokazuju da se mlijeko lakše stvara drugi put, pa biste trebali pokušati opet. Pričajte s babicom o tome što biste htjeli da uradite, da se možete pripremiti koliko je moguće prije nego što dijete stigne.