Zdrava i fit mama- zdravo i sretno dijete

Zdrava i fit mama- zdravo i sretno dijete

 

Zdrava i fit mama- zdravo i sretno dijete

Vježbanje nakon poroda ima niz koristi za majku, a samim tim i bebu

 

Nakon što je beba došla na svijet Vi ste presretni ste. Ipak, većina žena nakon što se pogleda u ogledalo ta sreća malo splasne. Bili ste spremni na sve promjene u fizičkom smislu tokom trudnoće, ali sad već želite da se vaša figura vrati. Želite se što prije vratiti u stare traperice, ali beba i dojenje traže puno energije, pa baš i nije pravi trenutak za ozbiljne dijete. Ipak, postoji način da se brzo i bezbolno vratite u formu: tajna je u uravnoteženoj i zdravoj prehrani kao vježbanju. Postoje programi vježbanja koji su osmišljeni za isključivo za porodilje i majke. Jer zdrava i sretna mama znači i zdravo i sretno dijete.

 

Piše: Doc. dr Damira Vranešić – Hadžimehmedović

Doc. dr Damira Vranešić – Hadžimehmedović je doktor nauka iz oblasti sporta i tjelesnog odgoja, majka 2 djece (Asija 10.god., Alem 3 god.)

Zaposlena je kao docent na katedri za bazeične sportove, Fakultet sporta i tjelesnog odgoja, Univerzitet u Sarajevu. Doc. Dr Hadzimehmedović je osnivač i član upravnog odbora tri sportska kluba (Sportsko rekreacijski klub Dami, Old Young All Sports te Klub Vodenih Sportova Dami). Trener je Splash and Play – plivanje za bebe 1.-3.god.

Autor je Priručnika za budućeg plivača sa plivačkom značkom, Priručnika Rad sa trudnicama i porodiljama od 2005. te  FitMama program  (prenatalni i postnatalni period).

Također je osnivač FitKids programa za djecu, FitKids Plivački Kampus.

 

 

Zablude o vježbanju nakon poroda, već duže vremena su prisutni u velikoj mjeri samo u  sredinama gdje ljudi ne znaju. Jednostavno, pretežno zbog manjka vremena, ne žele da se dodatno upuštaju u novi „prostor“  gdje je potrebna dodatna naobrazba, kako bi mogli dati adekvatan  savjet. Nažalost, to se negativno odražava samo na porodilju, obzirom da joj se uskraćuje mogućnost  adekvatnog oporavka u kratkom vremenskom periodu.

Porodilja koja je izdvajala vrijeme za treninge prije poroda i prije same trudnoće, definitivno će sada da”ubire” plodove svog rada i truda.

Vrlo je bitno upoznati mladu majku da o pozitivnim aspektima vježbanja nakon poroda:

  • Ranijim početkom vježbanja, brže i kvalitetnije se vrati fizički izgled tijela koji je bio prije trudnoće
  • Snaga jakih mišića leđa spriječava bolove kičme, deformitete, koji često prate majku nakon poroda
  • Kompletna snaga mišića tijela omogućava jednostavnije, spretnije izvršavanje svih dnevnih obaveza
  • Uticaj treninga na psihološki prostor vježbača, kroz regulaciju hormona koji se luče na treningu, od velekog je značaja kod prevazilaženja postporođajne depresije

Kada mlada mama, odabere da želi da se aktivira nakon poroda, ona treba da bude upoznata sa slijedećim:

  1. Koji oblik treninga nakon poroda se preporučuje u odnosu na vrstu poroda
  2. Da li stručno lice vodi treninge
  3. Nije isti odnos prema porodilji koja je vježbala prije trudnoće i/ili tokom trudnoće
  4. Ukoliko majka doji, a želi da trenira, kako da se ponaša
  5. Prehrana je također sastavni dio treninga porodilje

Oblik treninga

Jasno je da nije svaki oblik treninga primjeren nakon poroda, ali isto je tako jasno da majka koja je pri snazi, izdržljiva i zdrava može bolje i kvalitetnije provoditi vrijeme sa malim djetetom. Stalno nošenje bebe, bez obzira na njegovu aktuelnu kilažu i kontinuiran prirast tjelesne težine, značajno umara i troši energiju. Bitno je ojačati muskulaturu torakalnog (gornjeg) dijela leđa, zbog držanja tijela, vježbama disanja i paralelnim angažovanjem trbušne muskulature, vratiti snagu, tonus i izgled mišića trbuha, prije trudnoće.

Voditelj treninga

Značajan aspekt, ukoliko želite napraviti da trening nakon poroda rezultira pozitivnim efektima, a ne negativnim, jeste naravno odabir osobe koja će da radi sa vama.

To mora biti lice koje je prošlo kompletan proces obrazovanja, pri čemu je  anatomija, fiziologija kao medicinski prostor edukacije jako bitan. Naravno da ne treba zanemariti činjenicu, da trenerica koja je stručna i pored toka posjeduje lično iskustvo treniranja prije i poslije poroda, može biti mnogo objektivnija u radu.

Vrsta poroda i trening

Kod prirodnog poroda, sam naziv mnogo govori. Sve je proteklo prirodnim putem te se po izlasku iz bolnice preporučuju vježbe disanja, zatim grčenje i opuštanje mišića pojedinih regija, kako bi se izgubljena snaga nakon poroda vratila. Vježbe se realizuju kod kuće.

Povratak na trening u salu se preporučuje nakon 30 – 40 dana, što ovisi o mogućnsti organizacije majke sa novoređenčetom i dojenjem i to isključivo na individualno programirane treninge. Na taj način se trening modelira prema svim individualnostima majke koja učestvuje u programu. Pri tome se misli na satnicu, da li doji, potencijalne bolove kičme, jačanje/oblikovanje pojedinih mišićnih regija.

Kod carskog reza

Nakon operacije, carskog reza, oporavak je nešto drugačiji, zahtijevniji i mnoge porodilje i treneri odlažu početak treniranja u ovom slučaju. Međutim, sve je moguće i dostupno kada radite sa stručnim osobljem.

Nakon zarastanja unutrašnje rane, što traje okvirno do 6 mjeseci, može se krenuti za treninzima, koji su identični onim nakon prirodnog poroda.

Ukoliko želite svoj oporavak, povratak u trenažni proces ubrzati, moguće je. Od velikog značaja je stručno lice, koje če raditi sa vama na snazi mišića koji će pomoći da ojačate, da sagorite višak masnih naslaga, regulirate kilažu, oblikujete mišićne regije, bez da ugrožava ranu koja treba da zaraste.

Majka koja trenira i doji

Ukoliko se radi o treningu ubrzo nakon poroda, preporučuje se podoj bebe prije odlaska na trening, kao i ispumpavanje mlijeka koje će se bebi ponuditi za naredni obrok.

Svaka majka treba da vodi računa o svojoj prehrani, da je upotpuni sa mineralima i vitaminima, koje kroz podoj beba uzima sebi, ali majka zbog dodatnih napora na treningu treba da nadoknadi u adekvatnoj količini. Ishrana majke se treba bazirati na svježem voću, sušenom voću, cjelovitim žitaricama, nemasnom mesu, ribi uz povećan unos tečnosti, najbolje u vidu vode.

Drage FitMame, želimo vam brz poravak u top formu!