Šta jesti po tromjesečima: Hrana za drugo tromjesečje

Šta jesti po tromjesečima: Hrana za drugo tromjesečje

Šta jesti po tromjesečima: Hrana za drugo tromjesečje

 Za pravilno razvijanje i majke i bebe obratite pažnju šta unosite u organizam

 

U drugom tromjesečju tijelo vam se već prilagodilo na novog stanovnika. Do sada bi trebalo da je prestao osjećaja blage mučnine koji je vam je tokom prvom tromjesečja otežavao odabir hrane. Konačno možete početi uživati u hrani bez straha od mučnine, povraćanja, žgaravice i ostalih tegoba koje prate ranu trudnoću.

Može se reči da se u ovom periodu potrebe za hranom povećavaju, te vaš apetit kontroliše i vaša beba koja raste.  Dijete će uzeti sve što mu je potrebno, dok će vaše potrebe zavisiti o načinu života i prehrambenim navikama.

Hrana koja je potrebna vama

Željezo

Jedite hranu koja je bogata željezom. U drugom i trećem tromjesečju se vaše potrebe za željezom udvostručuju. Dodatno željezo je potrebno zbog povećanog volumena krvi, a ono pomaže i razvoj placente i fetusa. Željezo se nalazi u mnogim namirnicama kao što su

  • nemasno crveno meso,
  • riba (poput srdele),
  • jaja,
  • žitarice,
  • orašasto voća i sjemenke (tikvine sjemenke, sezam, chia sjemenke),
  • voće,
  • zeleno lisnato povrće (špinat, blitva, kelj, brokula, prokulica, kupus) i
  • mahunarke (grah, grašak).

Vitamin C

Konzumirajte hranu bogatu vitaminom C. Pošto vaše tijelo ne može da ga sačuva, potrebno je da ga unosite svakog dana. Taj dragocjeni vitamin se može pronaći u

  • paprici,
  • brokuli,
  • agrumima poput grejpa, mandarina, naranče i limuna.

 

Hrana koja je potrebna vašoj bebi

 

Raznovrsna ishrana je važna jer je bebi potrebno mnoštvo hranljivih materija kako bi se obezbedio pravilan razvoj. Najvažniji u ovoj fazi su vitamin D i omega-3 masne kiseline koje su neophodne za razvoj bebinog mozga i očiju. Riba i plodovi mora su njihov najbolji izvor.

Već u četvrtom mjesecu trudnoće, počinje da funkcioniše bebina štitna žlijezda i stvara hormone. Zbog toga je bebi potreban jod. Riba je odličan izvor joda. Bakalar, skuša, losos, sardine kao i  ljuskari i drugi morski plodovi su bogati ovim elementom, pa ih jedite bar dva puta sedmično.

 

Meso

Crveno mose smatra se vrijednim izvorom željeza, što je nužno za normalan tok trudnoće. Od mesnih proizvoda, prioritet se daje mliječnoj i teletini niske masti.

 

Voće i povrće

Tokom trudnoće naravno jedite povrće i voće. Ali pokušajte da bude logalnog uzgoja. Interesantno je da egzotično voće može dovesti do razvoja alergija. Zbog toga ako ste u prilici da jedete neobično voće za našu regiju,jedite ga s velikom pažnjom, počevši od malih dijelova.

Svaka salata, deserti i pića bit će korisna. Možete napraviti kandirano voće, džem i pekmez od voća.

 

Pića s kiselim mlijekom

U drugom tromjesečju trudnoće, prioritet se daje malim količinama kefira, jogurta i svježeg sira. To mogu biti i domaći proizvodi i kupljeni u trgovinama.

Mliječni proizvodi su vrijedan izvor kalcija i fosfora. U drugom tromjesečju trudnoće, ti elementi se koriste za razvoj mišićno-koštanog sistema fetusa i zubne cakline. Kalcij također pomaže održati kožu, kosu i nokte trudne žene u dobrom stanju.

Vitamini

U drugom tromjesečju trudnoće preporučuje se uzimanje multivitamina posebno pripremljenih za trudnice. U drugom tromjesečju trudnoće, fokus je na sljedećim vitaminima:

 

  • Vitamin C (askorbinska kiselina) – aktivira imunološki sistem, smanjuje rizik od razvoja zaraznih bolesti. Možete ga pronaći u svježem povrću, voću i bobicama.
  • Vitamin D (kolekalciferol) osigurava normalni razvoj kostiju, povećava apsorpciju kalcija i fosfora. Pronađite ga u morskim ribama, kiselom vrhnjeu i maslacu.
  • Vitamin B12 (cijanokobalamin) – stvara uslove za normalno stvaranje krvi, sprječava razvoj anemije. Možete jesti govedinu, janjetinu, morsku ribu, piletinu i sir.
  • Vitamin PP (nikotinska kiselina) – podupire odgovarajući rad nervnog i kardiovaskularnog sistema. Možete ga pronaći u morskim ribama, puretini, orasima i pšenici.

Zabranjeni proizvodi

Kao buduća majka trebate slijediti uravnoteženu prehranu te izbjegavati brzu i štetnu hranu. Stroge zabrane korištenja određenih proizvoda tokom trudnoće ne postoje.

Ipak, postoji hrana koju je poželjno jesti u manjim količinama:

  • dimljeno meso i konzervirana hrana,
  • masline
  • gljive,
  • visokovrijedni mliječni proizvodi,
  • egzotično voće,
  • med,
  • čokolada,
  • sladoled,
  • kakao,
  • kafa,
  • jak čaj,
  • slatko gazirana pića.

 

Razlozi zbog koji se se ova gore navedena lista ne preporučuje u trudnoći su temeljeni na nelagodnostima i problemima koje mogu prouzrokovati. Na primjer gljive, masline, ili dimljeno meso smatraju se teškom hranom i slabo se probavljaju u crijevima.

Med, čokolada, agrumi i bilo koje egzotično voće zajednički su uzroci alergija. Ako se previše konzurmia čaj ili kafa to može dovesti do poremećenog protoka krvi u posteljici i odgađanju razvoja fetusa.

S vremena na vrijeme trudnica se može prepuštati prženim, začinjenim i slanim jelima, piti kafu i čaj umjerenim količinama, jesti prženu robu i razne slatkiše. Najvažnije je slušati signale svog ttijela.