Ostanite aktivne i tokom trudnoće

Ostanite aktivne i tokom trudnoće

Za zdravo tijelo i lakši porođaj potrebno je da vježbate redovno

Postoji mnogo mitova i zabluda kada je u pitanje vježbanje tijekom trudnoće, a neki od njih sprječavaju žene da brinu o svojoj fizičkoj kondiciji u tom životnom razdoblju. Mali je broj žena koje će redovito vježbati zbog straha za zdravlje svog nerođenog djeteta. Ipak, poželjno je da buduća mama tokom trudnoće bude fizički aktivna. Naravno, važno je da su i majke i beba dobro te da su vježbe prilagođene trudnici.

 

Piše: Doc. dr Damira Vranešić – Hadžimehmedović

 

Doc. dr Damira Vranešić – Hadžimehmedović je doktor nauka iz oblasti sporta i tjelesnog odgoja, majka 2 djece (Asija 10.god., Alem 3 god.)

Zaposlena je kao docent na katedri za bazeične sportove, Fakultet sporta i tjelesnog odgoja, Univerzitet u Sarajevu. Doc. Dr Hadzimehmedović je osnivač i član upravnog odbora tri sportska kluba (Sportsko rekreacijski klub Dami, Old Young All Sports te Klub Vodenih Sportova Dami). Trener je Splash and Play – plivanje za bebe 1.-3.god.

Autor je Priručnika za budućeg plivača sa plivačkom značkom, Priručnika Rad sa trudnicama i porodiljama od 2005. te  FitMama program  (prenatalni i postnatalni period). Također je osnivač FitKids programa za djecu, FitKids Plivački Kampus.

 

Fitness za trudnice i porodilje je poseban program vježbanja, osmišljen od doktora nauka iz oblasti sporta i tjelesnog odgoja, uz podršku ginekologa, babica, pedijatara, psihologa i izvodi se uz obavezan stručan nadzor, lica koje je školovano da se bavi ovim segmentom sportske rekreacije.

 

Svaka zdrava trudnica sa urednom trudnoćom, može sebi da omogući siguran i lakši porođaj, ukoliko se adekvatno fizički i psihički pripremi za predstojeće promjene koje slijede u prenatalnom, a zatim i postnatalnom periodu. Upravo iz tog razloga je FitMama program, jedinstven po svom specializovanom usmjerenju da budućoj mami pomogne da premosti ovaj prelijepi, ali i po svemu jako zahtijevam period.

 

Vježbe koje se realizuju u okviru FitMama programa imaju višestran uticaj, te su samo neke od njenih namijenjene za:

  • Ublažavanje cirkulacijskih problema
  • Kontrolu prirasta tjelesne težine
  • Psihološku pripremu buduće majke
  • Jačanje mišića ramena, leđa i nogu
  • Reduciranje bolova u kasnoj trudnoći
  • Smanjenje pojava grčeva u nogama
  • Održavanje optimalne forme i gipkosti tijela
  • Brži i bolji oporavak nakon poroda

 

Programski sadržaji koji se pretežno realizuju u okviru FIT Mama programa vježbanja za trudnice i porodilje su:

Funkcionalni trening, vježbe sopstvenom težinom tijela.

Pilates u svim svojim vrstama i uz primjenu raznovrsnih rekvizita. Samo neki od njih su: pilates prsten, soft ball, fit ball, pilates barr workout, sa elastičnom trakom, palicom, bučicama, te mnogi drugi.

Aerolates, spoj aerobika nižeg intenziteta i pilatesa u jedinstven program koji održava tonus mišića, snagu i elastičnost.

Low impact aerobik, pri čemu sam naziv naglašava da se radi o niskom intenzitetu malo dinamičnijih kretnji, bez skokov, naglih promijena pravca kretanja, trzaja i slično. Najviše sliči opterećenju koje se dešava kod brzog hoda, s tim da je ovdje akcenat na aktivnosti više od 85% muskulature tijela i kretnje su raznovrsne, tako da je jako zanimljivo.

Tu su i raznovrsni, kombinovani workout programi na strunjači i sa bučicama, elastičnim trakama, fitball, sofball.

Sastavni dijelovi svakog FitMama časa ili treninga su obično podijeljeni u nekoliko segmenta.

Zagrijavanje kompletnog tijela, razgibavanje sa kontrolisanim istezanjem. Nakon toga slijedi nekoliko vježbica usmjerenih u pravcu aerobnog vježbanja, s tim da puls ne smije prijeći prag od 140 otkucaja srca u minuti, kako ne bi došlo do pregrijavanja ploda.

Kompletan trening se radi uz muziku a vodi ga stručno lice, koje individualno dozira, prilagođava svaku vježbu, te vodi računa o stadiju trudnoće, sedmicu trudnoće, tomjesečju. Ukoliko se radi o porodilji, bitan je način porod, period dolaska nakon tog poroda, kao i postojanje epiziotomije ili ne.

Slijede vježbe snage sa kojim se jača kompletno tijelo, a naročito torakalna i lumbalna muskulatur (leđa) koja treba da podržava dodatno opterećenje koje se kroz trudnoću naravno pojavljuje u prednjem dijelu trupa, što stvara veliki disbalans nakon što beba u stomaku počne da dobija na težini. Vježbama jačanja gornjih ekstremiteta, nastoje se pripremiti mame koje će morati jako često da podižu nekoliko kilograma više puta dnevno, odnosno nošenje male bebice, koja ipak predstavlja značajan teret, opterećenje, kada se naravno kroz svakodnevne aktivnosti diže ispušta. Ne zanemaruju se ni ostale skupine mišića, jer su sve dodatno opterećene kroz dobijanje dodatnih kilograma u vidu plodne vode, rasta maternice, bebe,.

Sa vježbama disanja i opuštanja se svaki trening privede kraju, koji i ako na prvu djeluje nevažnim, na svojoj bitnosti i značaju dobija sve više u odmaklim fazama trudnoće.

Želimo da Vam prenatalni i postnatalni period budu prelijepo i nezaboravno iskustvo!