Trudnoća i vježbanje na spravama

Trudnoća i vježbanje na spravama

Vežbanje u trudnoći pruža niz prednosti, pod uslovom da je trudnoća uredna i da se redovno kontrolira. Aktivne trudnice su u boljoj telesnoj kondiciji, kvalitetnije spavaju, imaju bolju cirkulaciju, pravilnije dišu, i što je najvažnije, lakše podnose porodjaj.

Ako vam ginekolog nakon svakog pregleda odobri vježbanje i izda potvrdu o urednoj trudnoći i tokom vježbanja ne osjećate simptome poput neobičnih bolova, probadanja i vrtoglavice slobodno uživajte u aktivnostima.

 

Kroz trudnoću tijelo se menja pa se i vježbanje treba prilagoditi mjesecu trudnoće.

U prvom tromjesečju mnoge žene još ne znaju da su trudne pa vježbaju prema uobičajenom programu treninga. U tom periodu, naglasak je na jačanju područja stomaka, leđa i karličnog pojasa te se vježbe sastoje od položaja koji će se u druga dva tromesečja najčešće izbegavati. U prva tri meseca bi trening na orbitreku bio idealan jer se povećava kondicija, jačaju trbušni mišići, jačaju mišići  leđa koji su jako bitni za kičmu koja je u trudnoći pod večim opterećenjem.

U drugom, a pogotovo trećem tromjesečju stomak raste pa bi se vježbe za stomak trebale izbegavati, za održavanje kondicije, te jačanje mišića karlice i nogu je idealan bicikl s naslonom, on pruža leđima preko potrebnu podršku.

Kod vežbanja je bitno da vam puls ne prelazi 140 otkucaja u minuti i da se tokom vježbanja osećate ugodno i da vam vježbanje bude prijatno, a ne naporno.

 

mamaibeba.rs