Bolovi u leđima nakon poroda – kako pomoći sebi bez ljekara?

Bolovi u leđima nakon poroda – kako pomoći sebi bez ljekara?

Mnoge žene se žale na bol u leđima nakon rođenja djeteta. Dajte sebi vreme i odmor da se oporavite od ovog značajnog fizičkog napora! Tada se simptomi obično povuku nakon nekog vremena. Saznajte više o tome kako da stignete obavitit svakodnevni a da pritome štedite svoja leđa.

Tijelo žene tokom trudnoće

Tokom trudnoće, žensko tijelo se dramatično mijenja kako bi odgovorilo na izazove trudnice. Ženski aparat za držanje je stoga inherentno fleksibilniji od muškarca, što ga čini podložnijim problemima sa leđima. Tokom trudnoće, ligamenti karličnog pojasa se opuštaju kako bi proširili rodni kanal, dok trbušni mišići ustupaju mjesto materici.

Istrenirana muskulatura i pravilno držanje

Pošto su, posebno, trbušni mišići nakon rođenja veoma slabi, tijelo pokušava da izbalansira rezultirajući deficit sa rukama, ramenima i leđima. Postnatalna vježba će vam pomoći da polako obnovite svoje oslabljene mišiće.

Čak i pogrešan stav pri dojenju bebe je mogući razlog za probleme sa leđima. Nemojte donositi dojku djetetu, već dijete dojke. Zato se ne naginjite naprijed da biste izbegli skučeno držanje.

Kada sjedite, stojite ili hodate, provjerite da li ste u pravom položaju. U trudnoći ste bili prisiljeni da promijenite težinu u želudac neprirodnim šupljim križem. Lopta za vježbanje ili ergonomski oblikovan jastuk za sjedenje može da podrži uspravno držanje i pomogne vam da izbjegnete napetost.

Podizanje i nošenje: Teret za vaša leđa

Iako je bebina težina još uvijek mala na početku, podizanje i nošenje i rad oko bebe je težak teret za leđa žene. Obavezno kleknite s leđima ravno da podignete dijete. Kada se savijate, vaši diskovi će biti mnogo opterećeniji nego sedenje, stajanje ili hodanje!

Takođe smanjuje pritisak na vaša leđa kada nosite bebu preko stomaka umjesto na leđima. Omogućite leđima redovan odmor stavljajući vaše dijete u kolica umjesto da ga nosite.

U najboljem slučaju, dopustite sebi pomoć u nošenju teških predmeta u kući dok se vaši oslabljeni mišići ne izgrade i ne prilagodite veličinu stola za mijenjanje pelena kako bi se izbjeglo skučeno držanje.

Kako psihološka opterećenja štete vašim leđima

Čak i mentalni stres može da stvori napetosti u leđima i izaziva nelagodu! Ne postavljajte previsoka očekivanja na sebe nakon poroda, već tretirajte dušu i tijelo odmarajući se i budite opušteni.

Metode opuštanja kao što su joga ili pilates podržavaju smanjenje stresa i jačanje različitih mišićnih grupa. Topla kupka za opuštanje takođe obezbeđuje snagu i potpomaže cirkulaciju skučenih mišića da bi se suprotstavila napetosti.

Kako pravilno aktivirati mišiće dna karlice

Sjedite na stolicu i pokušajte da se namještate. U području stražnjice treba osjetiti dvije tvrde tačke (jednu na svakoj stražnjici) – to su tzv. kosti za sjedenje. Ovo je važno za aktiviranje dna karlice.

Lezite na pod, savijena koljena, ruke na podu. Osetite pubis i kosti zasjedenje. U središtu je dno karlice. Opustite se, zatvorite oči, redovno dišite i “upoznajte se” sa svojim karličnim dnom:

  • Prvo uočite perinealno područje, uretralni sfinkter i vaginu. Ove oblasti su nam “najosnovnije”. I pokušajte ih “olabaviti” tako što ćete ih napinjati.
  • Pokušajte da zbližite obe kosti za sjedenje (iznutra). Pazite da ne zategnete zadnjicu i bedra. Ne bi trebalo biti vidljivog kretanja.
  • Sada je red na najvažnijem, unutrašnjem dijelu zdjeličnog dna s kojim mi nismo toliko upoznati. Pokušajte da spojite pubis i trticu.
  • Uz pravilnu aktivaciju dna zdjelice osjetit ćete napetost i povećan pritisak iznutra – u području dna zdjelice. Nema vidljivog pokreta. Možete se zagrijati ili se osjećati ugodno, a vježbe vam mogu donijeti osmijeh na lice. Također može pomoći da se misli na dno karlice kao cvijet, ali čuli smp za asocijacije kao što su zelena salata ili džepni kišobran 🙂

Ne zadržavajte dah dok aktivirate dno karlice, nego redovno dišite. Idealno, aktivirajte mišiće dna zdjelice prilikom izdisanja. Nakon svake aktivacije opuštate mišiće. Faze relaksacije su jednako važne kao i faze napetosti.

Sada ste se “upoznali” sa svojim zdjeličnim dnom i na početku ste divnog putovanja samosvijesti.

Kada medicinski pregled postaje neizbežan

Ako patite od teškog, dugotrajnog bola u leđima, koji se ne povlači nakon nekoliko dana, medicinski pregled je neizbježan. Razlog može biti začepljenje u lumbalnoj kičmi ili nadraženi intervertebralni zglobovi, koji se mogu pojaviti zbog leđnih udubljenja u trudnoći.

Žalbe mogu biti uzrokovane i novoproizvedenim diskom hernije. Zbog teškog stresa tokom trudnoće, vanjski vlaknasti prsten intervertebralnog diska može se pomaknuti ili se pokidati tako da unutrašnje želatinozno jezgro može pobjeći. Ako se spinalni kanal ili korijen živaca stisnu, bol u leđima ili senzorni poremećaji mogu se pojaviti u regionu tijela koji opskrbljuje pogođeni nerv.

roditelj.ba