Izbirljivci hrane i kako im pomoći

Izbirljivci hrane i kako im pomoći

Izbirljivost je vrlo česta pojava na ranom predškolskom uzrastu. Djeca tada razvijaju preferencije ka određenim namirnicama, što je vrlo turbulentan proces, samim tim što omiljena hrana bude jedino što dijete želi da pojede u toku dana, da bi već sutradan završila na podu. Na koji način preboljeti ovaj period i ubrzati prevazilaženje izbirljivosti, pokušaćemo da razjasnimo u ovom tekstu.

  1. Porodični kontekst – trudite se da što više obroka poprimi oblik tradicionalnog porodičnog ručka, gde je obrok poslužen i ne sprema se posebna hrana samo za dijete (naravno u svaki obrok uključite bar jednu namirnicu koju dijete voli).
  2. Bez kljukanja i nutkanja – ako dijete odbija da jede, vrlo je velika vjerovatnoća da zaista nije gladno, a kažnjavanje i svađanje oko jela samo podstiče averziju prema hrani.
  3. Izbegavajte podmićivanje – uslovljavanje „ako pojedeš …, dobićeš slatkiš“ čini samo da slatkiši deluju još privlačnije, a redovan obrok kao neprijatan zadatak.
  4. Ne odustajte! – nudite djetetu novu hranu i onu koja mu se ranije nije svidjela, jer nekad je potrebno i više od 10 probanja da bi čulo ukusa prihvatilo neku namirnicu.
  5. Rutina – planirajte da obroci budu uvijek u isto vrijeme kako biste povećali verovatnoću da dete bude zaista gladno (a samim tim će i nove namirnice dobiti priliku da budu isprobane!).
  6. Raznovrsnost – omogućite djetetu da proba hranu različitih ukusa, mirisa i teksture (ograničite novu hranu na male porcije i sačekajte bar 2 sedmice prije nego što ponovo pokušate sa istom namirnicom).
  7. Uključite dijete u planiranje i pripremanje obroka – dozvolite mu da odabere voće ili povrće koje će pojesti za večeru, pružite mu priliku da vam pomogne tokom kuhanja, naravno, uz superviziju (branje začina u bašti, mešanje sastojaka i sl.).
  8. „Mostovi hrane“ – kada dete prihvati neku namirnicu, uvodite nove koje su slične po boji, obliku, teksturi…
  9. Uparivanje – pokušajte da kombinujete namirnice ukusa koji se najčešće na prvu loptu ne svide deci (kiselo, gorko) sa namirnicama „popularnijih“ ukusa (slatko, slano); primjer takve kombinacije je brokoli-sir.

Izvor vijesti: mamaibeba.rs