Znaju li se roditelji nositi s izazovima modernih medija?

Znaju li se roditelji nositi s izazovima modernih medija?

Prema nekim istraživanjima, prosječni roditelj će objaviti na različitim društvenim mrežama oko 1000 djetetovih fotografija do njegova polaska u školu. Mnogi nisu svjesni koliko na taj način otkrivaju privatnost svoga djeteta te na taj način ugrožavaju njegovu sigurnost.

Razgovarali smo s dr. sc. Lanom Ciboci, prodekanicom na Edward Bernays University College te potpredsjednicom Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu o gorućim pitanjima koja najčešće muče roditelje kad im djeca postanu dovoljno odrasla pa za mobitelima i igricama posežu puno češće nego što bi trebalo.

Korištenje bilo kojih sredstava u prevelikoj količini može dovesti do ovisnosti pa tako i mediji. Stoga je važno da ih, neovisno o kojoj vrsti medija govorimo, koristimo odgovorno i razumno, a pritom se to, naravno, odnosi i na količinu vremena koju svakoga dana provodimo uz naše omiljene ekrane. No, treba uzeti u obzir i činjenicu da osobe koje puno vremena provode uz medije time vrlo često ispunjavaju “slabosti” u nekom drugom području. Npr., kada govorimo o djeci i ovisnosti o videoigrama, istraživanja pokazuju da su rizični čimbenici za stvaranje ovisnosti muški spol, nisko samopoštovanje i lošiji uspjeh u školi.

Ako govorimo o odgovornom i kritičnom korištenju medija, onda s medijskim obrazovanjem svakako treba započeti onoga trenutka kada dijete počne koristiti medije, naravno na način koji će biti primjeren djetetovoj dobi. Kroz igru, zajedničko druženje i ono najvažnije – dijalog i raspravu o gledanim sadržajima, roditelji itekako mogu odmalena graditi kritički pogled djece na medije i tako pomoći u stvaranju odgovornih i mudrih medijskih korisnika. Pritom ta odgovornost ne bi trebala biti samo na roditeljima, već u medijskom obrazovanju djece treba učestvovati čitavo društvo pri čemu osobitu odgovornost treba staviti na same medije koji svojim edukativnim sadržajima trebaju poticati medijsko opismenjavanje korisnika svih dobnih skupina, neovisno o tome je li riječ o javnim ili komercijalnim medijima. Mediji moraju postati svjesni svoje odgovornosti u tom području.

Opširnije na: roditelji.hr