Nova studija potvrđuje psihološke prednosti vježbanja!

Nova studija potvrđuje psihološke prednosti vježbanja!

Znamo da je vježbanje odlično za tijelo, a sada je dokazano da je dobro i za um. TRENIRAJTE SA VAŠOM DJECOM.

Dobro vježbanje čini čuda za vaše tijelo. Možete da vozite bicikl brže, duže i istrajnije kada mišiće dovedete u stanje da to mogu da rade. Rezultat toga je da se osjećate dobro, ali da li to ima uticaja i na vašu psihu?

Jedna nova studija, pod vođstvom Emili Bernstajn (Emily Bernstein) i Ričarda Maknelija (Richard McNally), bavi se pronalaženjem veze između fizičke aktivnosti i emotivnih stanja.

Pošli su od pretpostavke se svaki ispitanik oporavlja različitim tempom nakon doživljavanja neprijatnih osjećanja. Međutim, ispostavilo se da su se oni koji su vježbali prije neprijatnog događaja emotivno brže oporavili od onih koji uopšte nisu vježbali.

Njihov eksperiment je obuhvatio 40 muškaraca i 40 žena, koji su podjeljeni u dvije grupe: grupu za aerobne vježbe i grupu za vježbe istezanja. Zamoljeni su da popune upitnik kako bi se odredilo njihovo emotivno stanje prije eksperimenta, nakon čega je grupa podjeljena. Polovina ispitanika je trčala 30 minuta (aerobna vježba – veoma slična vožnji bicikla), dok je druga polovina radila vježbe istezanja isto u trajanju od 30 minuta.

Poslije toga je test grupi pokazan odlomak iz jednog uznemirujućeg filma, sa ciljem da se izazovu negativna osjećanja i emocije. Nakon ovoga su zamoljeni da popune novi upitnik da bi se odredilo njihovo emotivno stanje poslije tužnog filma.

Posljednji dio eksperimenta je podrazumjevao prikazivanje odlomka jednog zabavnog filma svim ispitanicima.

Bernstajn i Makneli su ustanovili da su učesnici koji su 30 minuta vježbali iskazivali manje osjećaja tuge na kraju studije u odnose na one koji nisu vežbali.

Njihov zaključak je sljedeći: ,,Učesnici koji su vežbali su bili sposobniji da prevaziđu ili ublaže početne poteškoće na osnovu regulatornih strategija i sa spoznajom i ponašanjem usmerenim ka određenom cilju’’, u poređenju sa onima koji nisu vježbali.

Ako vožnja bicikla radi sticanja fizičke kondicije nije dovoljno dobro opravdanje, vijest da aerobne vježbe mogu da pomognu da se održi emotivna stabilnost predstavlja još jedan razlog zašto treba da počnete sa ovom vrstom vježbanja.

Ovo može da objasni zašto teramo sebe da vozimo bicikl posle lošeg dana na poslu ili kada smo neraspoloženi. Kombinacija lučenja znoja, podsticanja stvaranja hormona sreće i osećaja da ste nešto postigli čini da se osjećate sretnijim.

 

mojpedijatar.co.rs