NAČINI KOJI ĆE POMOĆI TINEJDŽERIMA DA IZBEGNU STRES

NAČINI KOJI ĆE POMOĆI TINEJDŽERIMA DA IZBEGNU STRES

U današnje vrijeme stres ne poznaje za godine, te su i naši tinejdžeri u opasnosti od nagomilavanja stresa. Škola, domaći zadaci, pretrpani rasporedi, očekivanja drugih ljudi, razočaranja, društvene drame: sve to neizbježno kreira tenziju.

Svakodnevni okidači stresa imaju svoje tajne puteve da iznenade naše tinejdžere. Ukoliko ih roditelji ne nauče da razne oblike stresa drže u pripravnosti, prijeti nagomilavanje i gutanje stresa koje nije nimalo zdravo. Ako naše tinejdžere naučimo da uključe sljedećih pet jednostavnih akcija u svakodnevnu rutinu možemo da im pomognemo da oteraju stres i svedu njegov utjecaj na minimum. Ključna riječ je “rutina”. Dakle, važno je da im prenesemo sljedeće navike:

Balansiranje obavezama

Balans je ključ. Zlatna sredina je ono čemu želimo da naša djeca streme. Samo rad bez opuštanja nije recept za sreću. Rasterećeni raspored, gde će se među obaveze uvući i slobodno vrijeme i druženje je plan koji treba svakodnevno praktikovati. Učite vašu djecu da se organizuju tako da uvijek imaju vremena i za aktivnosti koje vole.

Raspoređivanje zadataka

Našim tinejdžerima aplikacije i mobilni telefoni nisu ni malo strani. Preporučite im zato neku od mnogobrojnih aplikacija za praćenje obaveza i zadataka. To podrazumjeva da se planirani zadaci prate i obavaljaju. Ništa ne znači ukoliko planer postoji i ako se zadaci na njemu samo gomilaju.

Pokažite im da kontrola stresa podrazumijeva da treba biti odgovoran i na vrijeme obavljati zadatke, na vrijeme učiti i redovno pobjeđivati u trci sa odugovlačenjem. Postarajte se da oni svakog dana odvoje tridesetak minuta kako bi se osvrnuli na svoj napredak. Naučite ih da vode iskren razgovor sa sobom i odgovore na pitanja na čemu treba više da rade i za šta im treba više vremena?

 

Važnost zdrave ishrane

Mi smo ono što jedemo, kažu doktori, i to je velika istina. Ono što jedemo utiče na naše raspoloženje, energiju, i nivo stresa. Zdrava ishrana počinje u kući, i ne podrazumeva odricanje od svih poslastica. Sasvim je u redu častiti se ponekad sladoledom. Postarajte se da vaša djeca unesu dovoljno zdravih namirnica u toku dana. Ali, ukoliko sladoled i raznorazne poslastice predstavljaju njihov glavni izvor goriva, sva je vjerovatnoća da će biti nervozni i stresirani. Zato, zdrave navike od početka i sve će biti lakše.

 

najboljamamanasvetu.com