Važnost vrtića u razvijanju kognitivnih vještina
18991233 - baby hand playing with wooden toys

Važnost vrtića u razvijanju kognitivnih vještina

Razgovarajte s učiteljem/icom vašeg djeteta

  • Uspostavite redoviti komunikacijski sustav s nastavnikom. Pokušajte napisati bilješke naprijed-nazad u spiralnom prijenosniku svaki tjedan; kratki komentar ili dva su dovoljno. Ako odaberete takav sustav, uključite vaše dijete. Neka odabere omiljeni prijenosnik i (kad mu je dovoljno star) dati mu odgovornost da ga nosi između vas i učitelja. Ako prijenos bilješki nije vaš stil, dogovorite se redovito da razgovarate s učiteljem na telefon ili komunicirajte putem e-pošte.
  • Ako se pojavi problem, nemojte čekati zakazan roditeljski sastanak u školi. Nazovite učitelja i zatražite da se odmah upoznate. Prikupite svoje misli unaprijed, tako da ćete biti spremni raspraviti svoje brige. Pristupite sastanku kao sesiji rješavanja problema ili brainstorminga tijekom kojih ćete oboje raditi kako bi pomogli vašem djetetu kroz njegove poteškoće. Što manje ste protivnički, to će manje učitelj biti, i tako će biti lakše raditi zajedno.
  • Ako vas učitelj obavijesti o problemu i predlaže da se upoznate, pripremite neka pitanja: Kako možemo pomoći kod kuće da riješimo problem? Kako najbolje možemo ostati u kontaktu s dnevnim ili tjednim napretkom?

Razgovarajte s vašim djetetom

  • Pitajte o školi svaki dan. Neke obitelji obnavljaju dnevne događaje tijekom večere, za vrijeme kupanja ili neposredno prije kreveta – bez obzira na to kako vam vrijeme najbolje odgovara. Pokušajte razgovarati o svim aspektima školskog života, kao što su prijatelji vašeg djeteta, omiljeni dijelovi dana i odnosi s učiteljima i pomoćnicima. Neka vaše dijete vidi da vas zanima govoriti o svakom dijelu školskog života – ne samo njegovim/zinim uspjesima, već i njegovim/zinim problemima.
  • Razgovarajte o dobrim dijelovima dana prije nego se probude bilo kakvi problemi. Lakše je razgovarati o tome što je pošlo po zlu, nakon što su se podsjetili na pozitivne događaje.
  • Budi precizni. Umjesto da pitate: “Što si danas radio?” pitajte: “Kakvu knjigu ste čitali danas?” ili “Je li Rebecca opet u školi ili je još uvijek bolesna?”
  • Budite aktivni slušatelji. Obratite pažnju na ono što vaše dijete govori. Pokušajte slušati između redaka i postaviti posebna pitanja vezana uz sljedeće stvari o kojima je teško reći.
  • Budite razgovorni. Razgovarajte s djecom. Pokušajte imati pravi dijalog s njima, a ne monolog. Često vole čuti što vam se dogodilo u školi kada ste bili njihova dob.
  • Poboljšajte školovanje. Ako se vaše dijete vraća kući željno razgovarati o novom prijatelju ili vam pokazati kako izgraditi novu vrstu Lego tornja, potaknite ga.
  • Budite uključeni u sve aspekte škole. Nastavite pratiti tko je u razredu. Što ste više upoznati s onim što se događa u školi, to će više razgovarati s vama o tome što se događa.

Razgovarajte s drugim roditeljima

  • Djeca se stalno umrežavaju, međusobno dijele svojedojmove i ideje. Možete i umrežiti mrežu. Roditelji koji su u međusobnoj vezi – razmjenjivanju misli o tome kako djeca rade, učitelj i škola općenito – imaju bolji osjećaj za ono što se događa u razredu od onih koji su izvan petlje. Vaše će dijete to također cijeniti. Djeca se osjećaju sigurno i sigurni su kada znaju da su važni u životu odraslih – roditelja i učitelja – razgovarajte o njihovoj dobrobiti.

Uključite se

  • Pronađite neformalne načine uključivanja u školski život vašeg djeteta. Volontirajte da ste roditelj klase ako imate vremena; ako ne volontirajte za povremene posebne projekte, kao što je pomaganje u klasičnoj igri ili zabavi. Možete također zatražiti od nastavnika da li možete pomoći od kuće u svoje vrijeme, možda tako da kontaktirate druge roditelje, koordinirajući posebne pošiljke ili pomažući prikupljanju materijala za određeni umjetnički projekt. Druga je mogućnost pratiti razred na terenskim izletima.
  • Obratite pozornost kada se vaše dijete igra s drugom djecom i razgovaraju o školi. Čut ćete mnogo korisnih informacija. Ovo nije njuškanje. Ako vaše dijete razgovara otvoreno, imate pravo obratiti pozornost.