Jutarnja mučnina: uzroci, zabrinutosti, tretmani

Jutarnja mučnina: uzroci, zabrinutosti, tretmani

Zašto se to zove jutarnja mučnina kad imam mučninu cijeli dan?

Jutarnja mučnina” je zabluda. Za neke trudnice, mučnina je gora u jutro i postepeno se smanjuje tijekom ostatka dana. Mučnina se može dogoditi u bilo koje vrijeme i, za mnoge žene, traje cijeli dan. Intenzitet simptoma također može varirati od žene do žene.

Medicinski termin za jutarnju mučninu je “mučnina i povraćanje trudnoće”. Do tri četvrtine trudnica ima barem neku mučninu ili povraćanje tijekom prvog tromjesečja, a oko polovice ima samo povraćanje.

Kada jutarnja mučnina obično počinje i završava?

Mučnina obično počinje oko šestog tjedna trudnoće, ali može početi već četvrtog tjedna. Mučnina ima tendenciju pogoršavanja iz mjeseca u mjesec. Oko polovice žena koje dobivaju mučninu tijekom trudnoće osjećaju potpuni olakšanje oko četrnaestog tjedna. Za većinu drugih, mučnina može trajati jedan mjesec, iako se može vratiti kasnije u trudnoći.

Je li normalno imati jutarnju mučninu za cijele trudnoće?

To je neuobičajeno, ali normalno je za neke mame koje očekuju dijete. Mali broj žena ima jutarnju mučninu koja traje u drugom, pa čak i trećem trimestru.

Ipak, razgovarajte s liječnikom ako imate povišenu mučninu ili povraćanje tijekom prvog tromjesečja. Dugotrajne jutarnje mučnine može vas učiniti iscrpljenom, a vrlo težak slučaj može dovesti do dehidracije i spriječiti vam da dobijete zdravi iznos težine.

Što uzrokuje mučninu i povraćanje tijekom trudnoće?

Nitko sigurno ne zna što je uzrok mučnine tijekom trudnoće, ali je vjerojatno neka kombinacija brojnih fizičkih promjena koje se odvijaju u vašem tijelu. Neki mogući uzroci uključuju:

  • Estrogen. Zajedno s drugim hormonima, estrogen je drugi mogući uzrok jer se također ubrzano povećava u ranoj trudnoći.
  • Poboljšani osjećaj mirisa i osjetljivost na mirise. Nije neuobičajeno da se nova trudnica osjeća preplavljena mirisom, a određene arome odmah aktiviraju refleks povraćanja.
  • Osjetljivi želudac. Neki ženski probavni traktovi jednostavno su osjetljiviji na promjene rane trudnoće. Također, neka istraživanja pokazuju da žene s Helicobacter pylori bakterijama u želucu imaju veću vjerojatnost da imaju mučninu i povraćanje. Međutim, nisu sve studije potvrdile ovu vezu.
  • Stres. Istraživači su predložili da su neke žene psihološki predisponirane da imaju mučninu i povraćanje tijekom trudnoće kao abnormalni odgovor na stres. Međutim, ne postoje uvjerljivi dokazi koji podupiru tu teoriju.

Hoće li mučnina utjecati na bebu?

Blaga do umjerena mučnina i povremeno povraćanje od jutarnje mučnine neće naštetiti vašem djetetu. Čak i ako ne dobijete nikakvu dodatnu težinu u prvom tromjesečju, to obično nije problem sve dok možete ostati hidratizirani i zadržati normalan unos hrane. Ako vas mučnina čuva od uravnotežene prehrane, uzmite prenatalni vitamin kako biste bili sigurni da dobivate potrebne hranjive tvari.

Kako olakšati jutarnje mučnine ?

Ako imate blagi slučaj mučnine i povraćanja, neke relativno jednostavne mjere mogu biti dovoljne za pomoć. Ako ne, sigurni i učinkoviti lijekovi mogli bi riješiti mučninu u vašem želudac. Mnogi od sljedećih prijedloga nisu podržani od strane teških dokaza, no opstetričari i primalje obično ih preporučuju, a mnoge žene zaklinju od njih.

  • Jedite male obroke i grickalice učestalo tijekom cijelog dana tako da vaš želudac nikada nije prazan. Hrana s visokim proteinskim sadržajem i složeni ugljikohidrati mogu biti osobito korisni. Što god odabrali, polako jedite.
  • Nemojte leći odmah nakon jela, jer to može usporiti probavu.
  • Držite jednostavne zalogaje, poput krekera, pored kreveta. Kada se prvi put probudite, grickajte nekoliko krekera i zatim odmarajte 20 do 30 minuta prije ustajanja.
  • Izbjegavajte hranu i mirise koji uzrokuju mučninu.
  • Pojedite jela koja su hladna ili na sobnoj temperaturi jer vruća hrana ima jaču aromu. Izbjegavajte začinjenu, kiselu i prženu hranu koja može nadražiti vaš probavni sustav.
  • Pijte tekućine uglavnom između obroka, ali ne pijete toliko da vam se želudac osjeća punim jer to će vas učiniti manje gladnim za hranu.
  • Uzmite svoje prenatalne vitamine hranom ili neposredno prije spavanja. Također biste trebali zatražiti od svog liječnika da li se možete prebaciti na prenatalni vitamin s malo ili bez željeza, barem za prvi trimestar, jer ovaj mineral može negativno utjecati na vaš probavni sustav.