Važnost međuobroka

Važnost međuobroka

Pored tri glavna obroka važno je za dječji  jelovnik uvrstiti i dva međuobroka.

Najčešće je međuobrok nekvalitetan, siromašan vitaminima i mineralima, a bogat kalorijama. Ukoliko djeca sama izabiru šta će jesti, obično je to čips, pizza, čokolada ili slično, te ostaju uskraćeni za hranjive tvari, a u organizam unose  suviše masnih kiselina, zbog kojih može doći do depresivnog raspoloženja, umora ili pospanosti. S toga je važno djecu poticati da jedu zdrave međuobroke, te će im te navike ostati i za kasnije.

Iako mala djeca nemaju strogo određeno vrijeme za obroke trebalo bi ipak tri sata nakon glavnog obroka planirati međuobrok. Pošto je njihov želudac mali teško im je pojesti dovoljno za doručak, ručak ili večeru, a ujedno troše i mnogo energije, tako da su međuobroci jako važni u ranoj dječjoj dobi.

Roditelji griješe kada djeca odbijaju da jedu što im nude slatkiše kako bi ”barem nešto pojeli”. Tako će djeca naučiti preko hrane manipulirati roditeljima. Dijete sigurno neće ”umrijeti od gladi” i roditelji trebaju biti uporni I ostati pri svom da dijete mora jesti male, učestale obroke i hranjive međuobroke. Ako se djetetu dozvoli da odbije neku hranu, ono će početi aktivno sudjelovati u biranju hrane.

Sva djeca nemaju uvijek istu potrebu za hranom: primjerice kod dojenčadi ili adolescenata potrebe organizma su veće. U razdoblju polaganijeg rasta, te se potrebe smanjuju.  Ponekad roditelji ne prihvaćaju činjenicu da dijete nije gladno pa prisiljavaju dijete da pojede zamišljenu količinu. Tako nastaju i prvi sukobi između najčešće majke i djeteta. Dijete, naime, osjeća da uzimanje hrane ima veliko značenje pa jelo koristi kao sredstvo komunikacije. Pristajući na takve “igre” može se poremetiti emocionalni odnos između roditelja i djeteta

 

Prijedlog za dobar i zdrav međuobrok:

  • jogurti s nasjeckanim voćem
  • zapečeno voće
  • kompoti
  • integralno pecivo s marmeladom bez dodatka šećera

Međuobroci od voća

Dobro operite voće, ogulite, izvadite jezgru ili košticu ovisno o vrsti voća i jednostavno neka djetetu budu uvijek dostupni. Kao međuobrok možete ponuditi:

  • bananu cijelu ili narezanu na komadiće u kombinaciji sa suhim voće
  • komadi oguljene i očišćene jabuke ili kruške
  • kriške naranče ili mandarine (pazite da nemaju koštice)
  • kivi, oguljen i narezan na ploške
  • šipak, oguljen i očišćen
  • ananas, oguljen i narezan na komade

Vrlo primamljiv način davanja voća djeci: rastopite malo čokolade za kuhanje, nabodite komadić voća na čačkalicu i umočite u čokoladu. Ako se bojite da dijete ne pojede previše čokolade, zamijenite rogačem.

Kao zdravi međuobrok djetetu osim voća, možete ponuditi i povrće, a uz to ne morate brinuti da će štetiti zubima vašeg djeteta.