16 stvari koje bi svaki par trebao uraditi prije trudnoće

1Razmišljate o trudnoći? Čestitamo! Ipak, prije trudnoće, poradite na zdravlju, zabavite se i pripremite se za začeće.

Tablete bye, bye!

Kontracepcijske tablete treba ukinuti par mjeseci prije nego počnete „raditi“ na trudnoći. Na ovaj način ćete moći vidjeti kakav je vaš prirodni ciklus (između 27 i 32 dana). Kada uvidite dužinu prirodnog ciklusa, možete izračunati i dane vaše ovulacije, odnosno dane kada ste najplodniji.  Ukoliko ste duže vrijeme bili na kontracepcijskim tabletama, trebati će malo više vremena da se ciklus vrati u prirodno stanje. Ako se ciklus ne vrati u normalu i nakon tri mjeseca bez tableta, obavezno posjetite svog ginekologa.

Smanjite vikend izlaske

Alkohol i cigarete tokom trudnoće? Ne trebamo vam ni govoriti da su oni veliko NE. Ako uživate u alkoholu ili cigaretama, sada je pravo vrijeme da počnete smanjivati.  Ukoliko umjereno konzumirate alkohol – popijete nekoliko pića četvrtkom navečer , vjerovatno ne trebate ništa mijenjati, sve dok ste sigurni da još niste trudni. Ipak, konzumiranje alkohola svaku noć ili salijevanje pet pića u cugu predstavlja problem. Ovo važi i za vašeg partnera. Pokazalo se da alkohol ima negativan uticaj na plodnost te također smanjuje broj sperme kod muškaraca. Pušenje cigareta, pa čak i povremeno, može smanjiti kvalitet vaših jajašaca i kvalitet sperme vašeg muža, a da ne spominjemo komplikacije koje cigarete mogu izazvati u trudnoći.  Istraživanja su pokazala da 13 % problema sa plodnošću uzrokuju cigarete. Ono što hoćemo reći jeste da nikada nije bilo bolje vrijeme da prestanete nego sada.

Pažljivo sa kofeinom

Ukoliko radni dan ne možete započeti bez šolje kafe, sada je pravo vrijeme da sebi učinite uslugu i lagano se počnete odvikavati od te navike. Doktori se razilaze kada je upitanju dozvoljena količina unosa kofeina za vrijeme trudnoće. Većina se slaže da mala šolja kafe dnevno neće učiniti nikakvu štetu. Drugi ipak smatraju da se kafa nikako ne bi smjela konzumirati u toku trudnoće, posebno ne u prva tri mjeseca. Nemojte zaboraviti da ukinete i druge uobičajene izvore kofeina, kao što su gazirana pića, čaj ili energetska pića, pa čak i neke tablete protiv bolova.

Stanite na vagu

Ukoliko imate koji kilogram viška, sada je pravo vrijeme da ih se riješite. Skidanje 5 do 8 kilograma vam neće pomoći samo da lakše zatrudnite, nego će vam pomoći i da zdravije iznesete trudnoću, te će smanjiti mogućnost komplikacija prilikom poroda. Bilo da se odlučite na šetnju ili upisivanje u aerobik klub, povećajte svoju šansu da ćete se držati odluke da smršate prije, ali i tokom trudnoće. Dokazano je da žene koje vježbaju u toku i prije trudnoće, lakše vrate svoje tijelo nakon poroda. Ako ste ipak na drugoj strani skale i smatrate da ste premršavi, obavezno se konsultujte sa svojim doktorom. Mršavost je također jedan od mogućih uzroka neplodnosti, posebno kada vam ciklus nije redovan zbog mršavosti.

Otiđite u kino

Pogledajte što više filmova na velikom ekranu prije nego zatrudnite. Jer kada postanete noseća, sjedenje u jednoj poziciji nekoliko sati u kombinaciji sa stalnom potrebom za mokrenje, može biti jako neugodno. Ukoliko ste podložni zaspati dok gledate film, sada će više no ikada biti teže ostati budna, kada nastupi iscrpljenost od trudnoće.

Sada je vrijeme za štednju

I prije nego što zatrudnite trebate biti svjesni da ćete eventualno morati trošiti novac na pelene, dječju odjeću, vrtić, školu itd. Čak i sama trudnoća obično bude puno skuplja nego što predvidimo. Zato je pravo vrijeme za štednju. Ako ne možete više, dovoljno je početi ostavljati i po 50 maraka od plate, osjećati ćete se bolje kada budete znala i da imate, koliko-toliki, sigurnosni fond za hitne slučajeve.

Počnite uzimati folnu kiselinu

Doktori smatraju da svaka žena koja planira trudnoću u naredna tri do 4 mjeseca treba početi uzimati multivitamine koji sadrže oko 400 mikrograma folne kiseline.  Unos folne kiseline prije i u ranim fazama trudnoće smanjuje rizik od oštećenja kičme i mozga prilikom rađanja za 70 %. Sam multivitamin sadrži i druge tvari koje su neophodne za zdravu trudnoću, kao što je željezo koje sprječava anemiju ili kalcijum za jake kosti i zube.

Naspavajte se

Ukoliko planirate skoru trudnoću, počnite sakupljati i san. Odspavajte duže vikendima, drijemajte kada god imate priliku za to. Većina ljudi očekuje noći bez sna kada dijete stigne, ali ono što mnoge žene ne znaju jeste da može biti i jako teško dobro se naspavati tokom trudnoće. Između kiseline, mučnine, okretanja i slično, ne ostaje baš puno vremena za san. Dovoljno sna vam također može pomoći i da brže zatrudnite – žene koje nedovoljno spavaju imaju više problema sa redovnom ovulacijom od žena koje sebi osiguravaju više sna.

Pronađite svoj sigurni lijek protiv stresa

Neke istraživanja su pokazala kako visoki nivo stresa može odgoditi vašu mogućnost da zatrudnite, tako što utiče na ovulaciju ili sposobnost embrija da se usadi u maternicu. Ukoliko ste osoba koja je podložna stresu, taj stres može postati veliki problem u trudnoći kada budete spremali vaš život i dom za dolazak bebe. Upravo zbog toga, sada bi bilo pravo vrijeme da se emocionalno ispitate i spremite se za iduću fazu vašeg života. Pokušajte skontati šta je to što vas najviše opušta. Možda je to ispijanje čaja i gledanje starih epizoda Seks i Grada ili trčanje ili je to možda ispovijedanje svojoj najboljoj prijateljici.  Bez obzira šta je upitanju, to će vam pomoći kada budete trudni ili kada postanete nova mama. Nemate osobu od povjerenja koja vam pomaže da se oslobodite od stresa? Pišite dnevnik. Svaku noć, prije spavanja, izdvojite 15 minuta i zapišite svoje misli u dnevnik. Istraživanja su pokazala kako pisanje dnevnika pomaže da se osjećamo optimističnije i manje zabrinuto.

Fotkajte se sa osmjehom

Ako ste posljednji put koristili fotoaparat na medenom mjesecu, onda je vrijeme da se počnete fotkati upravo sada. Nemojte fotkati samo sebe i muža, slikajte svoj dom, mjesto gdje ste se prvi put upoznali i sve ostalo što će vas podsjećati na vrijeme prije trudnoće i bebe. Ovo su jedni od magičnih trenutaka u vašim životima, kada imate samo jedno drugo da se brinete o i posvetite vrijeme. Jednog dana će vam biti jako drago kada to sve budete imali dokumentovano. Osim toga, i vašoj djeci će biti jako drago vidjeti vaše slike prije nego je ono došlo na svijet.

Napravite spisak najdražih restorana

Vi i vaš muž zasigurno imate listu od nekoliko restorana koje želite isprobati. Neka ne ostane na listi restorana koje želite isprobati, počnite praviti listu najdražih restorana. Savjetujemo vam da prije nego zatrudnite, svoje subote uvečer trošite na večere vani. Ne želimo reći da nećete moći vani večerati i kada zatrudnite. Ono što želimo reći jeste da to neće biti isto. Trudnoća sa sobom nosi mnoge zabrane u hrani, a da ne spominjemo i času vina uz večeru u kojoj nećete moći uživati tokom trudnoće. Tu su naravno i jutarnje mučnine, kiselina ili averzije prema nekoj hrani. Planirajte bar nekoliko pristojnih večera vani upravo sada i naručite šta god želite bez razmišljanja.

Pomirite sa tim gdje želite stanovati

Da li se trebate seliti zbog više prostora, bolje lokacije ili iz nekog drugog razloga? Naš savjet je da to uradite što prije. Kada se lijepo smjestite i budete se dobro osjećali u svom domu, osjećati ćete se spremnije i za trudnoću. Lijepo je ne morati se nositi sa selidbom, renovacijom i slično kada nosite bebu. Niko se ne želi pakovati u osmom mjesecu trudnoće. Međutim, ukoliko ste sretni sa trenutnim stanjem, nemojte se seliti samo zbog toga što mislite da vam odmah treba dječja soba ili igraonica. Bebe prve mjeseca svog života provode u krevetiću, najčešće u spavaćoj sobi svojih roditelja. One neće biti sretnije u velikoj kući sa dvije ili tri spavače sobe.

Riješite pitanje posla

Iako ne postoji zakon koji kaže da ne možete tražiti posao dok ste trudni, zapravo je nezakonito nezaposliti nekoga samo zato što očekuje bebu, sada je ipak najbolje vrijeme da riješite pitanje posla ukoliko niste zadovoljni. Kao prvo, trebate imati najmanje 12 mjeseci radnog staža u jednoj firmi da biste mogli uzeti porodiljski dopust. Dalje, trebate se zapitati pitanja poput: Da li vam radni sati ostavljaju dovoljno vremena za brigu o djetetu? Da li ćete moći podnijeti prevoz do posla i kada budete trudni? Da li drugi roditelji u vašoj firmi izgledaju sretno? Ukoliko su odgovori na ova pitanja negativni, onda ćete možda željeti potražiti drugi posao ili razgovarati sa šefom o promjeni opisa i obima vaših radnih obaveza. Možda možete preuzeti na sebe rad sa nekim manjim klijentima ili odraditi nekoliko sati dnevno od kuće ako ne možete podnijeti vožnju do kancelarije.

Pitajte mamu

Pitajte svoju mamu, tetku, sestru ili baku, da vam ispriča svoja iskustva o trudnoći. Da li im je dugo trebalo da zatrudne? Da li je bilo nekih komplikacija poput, prijevremenih trudova ili prijevremenog poroda? Određena zdravstvena stanja su neslijedna i važno ih je sve spoznati i podijeliti sa vašim doktorom. Ali nemojte se puno opterećivati, ako je vašoj sestri trebalo duže vrijeme da zatrudni, to ne mora značiti da će i vama trebati. Mnogi problemi neplodnosti kao što su loš kvalitet jajašca i slično, nisu neslijedni. Samo vam doktor  može pomoći da shvatite koji porodični problemi u ovoj sferi mogu uticati na vašu plodnost ili trudnoću, te vas bolje pripremiti da se sa njima nosite.

Posjetite doktora

Mnogi stručnjaci savjetuju da se zakaže pretrudnički pregled, barem tri mjeseca prije nego se počne „raditi“ na trudnoći. Ovo se naročito odnosi na parove koji ne posjećuju doktore redovno. Trebate provjeriti da li ste vakcinisani, da li imate neke srčane probleme kao što je visok pritisak i holesterol, te se pobrinuti da su sva hronična stanja kao što su, dijabetis, astma ili problemi sa štitnom žlijezdom u granicama normale. Sve ovo naravno važi za muškarce, kao i za žene. Redovan sistematski pregled može vam dati uvid u to da li vaš muž ima neka hronična stanja ili možda uzima neke lijekove koji utiču na broj sperme ili nekih drugih stanja neplodnosti.

Ne zaboravite zubara!

Možda vam se posjeta zubaru čini potpuno nepovezana sa trudnoćom, ali provjeravanje desni i zuba prije trudnoće je još jedan jako pametan potez. Sve više istraživanja povezuje oralno zdravlje sa zdravom trudnoćom. Žene sa bolestima desni više su podložne pobačaju i prijevremenom porodu. Zapravo, četkanje, flosiranje i povremene pođete zubaru umanjuju rizik pobačaja i do 70 %. Sada je pravo vrijeme da se riješite gingavitisa, upala i ostalih oralnih problema.